ادامه-تحصیل-با-مدرک-دیپلم-در-روسیه

شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم چگونه است؟

شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

روسیه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان و یک ابرقدرت قدیمی می‌باشد. این کشور شرایط مناسبی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده و به همین دلیل یکی از مقاصد دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم بپردازیم.

از آنجایی که روسیه دارای یکی از سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد جهان است، تعداد دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند در حال افزایش می‌باشد. به علاوه دولت روسیه به رشد و گسترش امکانات و آموزش کارکنان این کشور اهمیت زیادی می دهد. درنتیجه مهاجرت به روسیه گزینه مناسبی برای دانشجویان محسوب می‌شود.

شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

سیستم آموزش و پرورش کشور روسیه به دلیل دستاوردها و تاکیدات خود در حوزه علم و فناوری مشهور می‌باشد و بدین ترتیب اغلب دوره‌های برگزار شده در موسسات این کشور با بودجه دولتی تشکیل می‌گردند. علاوه بر آن در سال‌های اخیر خیلی از موسسات خصوصی تحصیلات عالی با ارائه برنامه‌هایی در زمینه‌های اقتصاد، تجارت و قانون جهت تکمیل موسسات قدیمی به وجود آمده‌اند.

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را فراهم می‌کند. در صورتی که شما دارای مدرک دیپلم هستید، می‌توانید برای اخذ پذیرش و همینطور ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید. روسیه به عنوان بزرگ‌ترین کشور جهان دارای بیش از 700 دانشگاه می‌باشد و بیش از نیمی از مردم این کشور تحصیل کرده هستند. برای اطلاع از مزایا و شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم تا انتها مقاله همراه ما باشید.

Study-dentistry-in-Russia

مزایای تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

برخورداری از مدرک دیپلم به فرد اجازه می‌دهد تا به تحصیل در روسیه بپردازد. از مزایای تحصیل در کشور روسیه با مدرک دیپلم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

• امکان تحصیل در دوره کارشناسی و تخصصی
• شرکت نمودن در دوره‌های تابستانی و آمادگی برای حضور در دانشگاه
• دریافت مدرک از دانشگاه‌هایی معتبر که دارای اعتبار جهانی هستند.
• تحصیل به زبان‌های روسی و انگلیسی
• تحصیل و زندگی در کشوری با تاریخ غنی و مکان‌های دیدنی

برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی در کشور روسیه بایستی مدرک مقطع قبلی را دریافت کرده باشید. بنابراین متقاضیان تحصیل در روسیه می‌توانند با مدرک دیپلم در آزمون ورودی کارشناسی شرکت کرده و با کسب نمره قبولی در این آزمون به تحصیل در کشور روسیه بپردازند.

مقطع کارشناسی در روسیه

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور روسیه حدود 4 سال زمان برده و در پایان تحصیل نیز دانشجویان بایستی پایان‌نامه بنویسند و از آن دفاع کنند.
در صورتی که دانشجو نمره قبولی را کسب کند می‌تواند مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در روسیه برای مقطع کارشناسی ارشد بپردازد و یا وارد بازار کار شود.

دوره تخصصی در روسیه

دوره تخصصی در روسیه متمرکز بر حوزه‌های کاربردی و عملی بوده و نزدیک به 5 سال طول می‌کشد. فارغ‌التحصیلان این مقطع می‌توانند در زمینه تخصص خود کار پیدا کنند.
همچنین در کشور روسیه برای دارندگان مدرک دیپلم دوره‌های آمادگی دانشگاه، دوره‌های تابستانی، دوره‌های تکمیلی و حرفه‌ای نیز فراهم بوده و افراد می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها به مهارت و تجربه خود بیفزایند.

زبان تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم به هر دو زبان روسی و انگلیسی در دانشگاه‌های این کشور فراهم می‌باشد. همچنین برای تحصیل به زبان روسی نیازی به مدرک زبان نیست و می‌توان زبان روسی را در خاک روسیه و با شرکت در دوره‌های آمادگی دانشگاه‌های این کشور بیاموزید.

دوره پادفک همان دوره آماده‌سازی دانشجو برای آموزش زبان روسی است که در دانشگاه‌های این کشور برگزار می‌شود.
گذراندن دوره پادفک بسته به شرایط دانشگاه مورد نظر شما می‌تواند متفاوت باشد. در اغلب دانشگاه‌ها این دوره 9 ماه طول می‌کشد و در بعضی از دانشگاه‌ها نیز دوره پادفک به صورت فشرده در طی 5 ماه برگزار خواهد شد.

Study in Russia with a degree---3

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم به این صورت است که باید در ابتدا پذیرش این کشور را دریافت نمایید. برای اخذ پذیرش یکی از دانشگاه‌های روسیه بایستی دانشگاه و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید تا نسبت به برنامه آن مطلع گردید.

لازم به ذکر است که شرایط ارائه پذیرش در دانشگاه‌ها متفاوت بوده و مطالعه دقیق وب‌سایت دانشگاه امری ضروری است. درنهایت نیز بایستی مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را آماده کرده و برای آن‌ها ارسال نمایید.
از مدارکی که برای اخذ پذیرش تحصیلی روسیه نیاز است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• فرم‌های پذیرش
• مدارک شناسایی
• مدرک دیپلم
• عکس

متقاضیانی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های روسیه شوند، باید منتظر دعوتنامه رسمی دانشگاه بمانند. سپس به سفارت مراجعه کرده و درخواست خود را برای ویزای تحصیلی ثبت نمایند. به علاوه مدارک لازم نیز برای دریافت این ویزا باید به سفارت تحویل داده شود.
ارسال دعوت نامه از طرف دانشگاه‌های روسیه به سفارت حدود 35 تا 45 روز طول کشیده و همچنین تحویل این نامه به دانشجویان 7 روز طول می‌کشد. اعتبار ویزای تحصیلی روسیه 90 روز است و دانشجویان بعد از ورود به خاک این کشور باید برای تمدید این ویزا اقدام نمایند. همانطور که اشاره شد، انتخاب دانشگاه یکی از اولین اقدامات جهت تحصیل در روسیه بوده و متقاضی باید دانشگاه‌های معتبر را برای ادامه تحصیل انتخاب نماید.

کار دانشجویی در روسیه

کار همزمان با تحصیل شرایط بهتر و کاهش هزینه تحصیل و زندگی را در روسیه برای دانشجویان فراهم می‌کند. کار دانشجویی در این کشور براساس قوانین روسیه مشروط بر دریافت مجوز از سازمان مهاجرت این کشور می‌باشد. البته مجوز کار دانشجویی 1 سال اعتبار دارد و بعد از گذشت این دوره بایستی برای تمدید آن اقدام نمود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم پرداخته شد. برای دسترسی به سایر مطالب کاربردی در زمینه اخذ ویزای کار در روسیه و مهاجرت به روسیه ، مهاجرت به ایتالیا می‌توانید به صفحات آن‌ها در سایت خسروان مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *