بهترین روش ‌های مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی چیست؟ مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور چیست؟ مهاجرت به خارج از کشور به چه روش ‌هایی قابل انجام است؟

بسیاری از مردم به دنبال یافتن پاسخ این سوالات هستند. امروزه دو عامل موثر در افزایش مهاجرت دستمزد‌ها و کیفیت آموزش است. با پیشرفت روز افزون آموزش ‌های بین المللی بسیاری از افراد در صدد مهاجرت به کشور‌های خارجی و تحصیل در این کشورها هستند. کشور روسیه یکی از کشورهایی است که در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه دانشجوبان ایرانی قرار گرفته است. در حال حاضر تحصیل در روسیه به عنوان یکی از بهترین روش ‌ها برای اخذ اقامت دائم این کشور محسوب می‌شود. سایت مهاجرت تحصیلی خسروان قصد دارد در این مقاله شما را با مزایا و معایب تحصیل در روسیه و روش ‌های مهاجرت به این کشور آشنا کند. پس با ما همراه باشید‌.

بهترین روش ‌های مهاجرت تحصیلی به روسیه

بهترین روش ‌های مهاجرت تحصیلی به روسیه

روش‌ های مهاجرت به روسیه

• مهاجرت از طریق کار
یکی از پرچالش ‌ترین روش‌ های مهاجرت به روسیه است و این نوع مهاجرت به شرایطی مانند تخصص شخص، زمینه فعالیت، شرایط شهروندی ، شرایط ویزای شخص، هزینه و کیفیت ویزا بستگی دارد. برای دریافت این ویزا محدودیت سنی وجود ندارد، با این حال کار فرمایان علاقه ‌مند به جذب افراد ۳۵ الی ۴۰ ساله هستند.
• مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
شما می ‌توانید با سرمایه گذاری ‌هایی مانند خرید ملک و ثبت شرکت در روسیه ویزای اقامت در این کشور را دریافت کنید. جهت سرمایه گذاری از طریق خرید ملک شما به مبلغی در حدود ۴۰۰ هزار دلار و جهت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت به مبلغی بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون روبل نیاز دارید. شرکت ثبت شده می ‌تواند در حوزه ‌هایی مانند خودرو، قطعات خودرو، مواد شیمیایی، کشاورزی، صنایع، معادن و… فعالیت داشته باشد.
• مهاجرت از طریق ازدواج با شهروند روسی
یکی دیگر از روش‌ های اخذ پاسپورت روسیه و دریافت اقامت دائم این کشور ازدواج با یک شخص روسی است. جهت دریافت پاسپورت، زوجین باید در خاک روسیه زندگی کنند و در سال حداقل ۹ ماه و یک روز در این کشور حضور داشته باشند. همچنین باید از ازدواج آن‌ ها بیشتر از سه سال گذشته باشد.
• مهاجرت از طریق تولد فرزند
دریافت اقامت روسیه از طریق تولد، وابسته به شرایط پدر و مادر است. اگر پدر و مادر شهروند روسیه نباشند و فرزند آن ها در خاک روسیه متولد شود اقامت روسیه به این کودک تعلق می ‌گیرد.
• مهاجرت از طریق همراه
افرادی که دارای اقامت دائم و موقت روسیه هستند، می ‌توانند در شرایط خاصی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال و در برخی موارد نیز پدر، مادر و مادربزرگ را با خود به این کشور ببرند.
• مهاجرت از طریق پناهندگی
این روش از سخت ‌ترین و پرریسک ‌ترین روش ‌های مهاجرت به روسیه محسوب می‌شود. افرادی که این روش را انتخاب می کنند باید دارای شرایط پناهندگی باشند و از مشکلات مسیر پناهندگی کاملا اطلاع داشته باشند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

مهاجرت تحصیلی به روسیه

به طور کلی مهاجرت تحصیلی به معنی اقامت و تحصیل دانشجویان به مدت ۱۲ ماه یا بیشتر در کشورهای خارجی است. مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین روش‌ های مهاجرت به روسیه محسوب می‌ شود. هم اکنون بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو از ۱۶۸ کشور دنیا در این کشور مشغول تحصیل هستند. کشور روسیه دارای ۸۹۶ مرکز علمی است که در ۸۵ منطقه مختلف قرار دارند‌. از این میان حدود ۱۸۵ دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و مناسب تحصیل در رشته ‌های پزشکی هستند. از مهم ‌ترین دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت می ‌توان به دانشگاه لومونسف، دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ، دانشگاه نووسیبیرسک، دانشگاه سماشکو مسکو، دانشگاه پیراگوا مسکو و دانشگاه رودن مسکو اشاره کرد.

مزایای تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه به مدرک زبان نیاز دارید. در این کشور دوره‌ های زبان برای دانشجویان غیر روسی در نظر گرفته شده است که پادفک نامیده می‌ شوند. در صورت نداشتن مدرک زبان شرکت در این دوره‌ های آموزشی الزامی است. پذیرش در دانشگاه‌ های روسیه بسیار آسان است و شما می ‌توانید علاوه بر اخذ ویزای آسان برای خود، برای سایر اعضای خانواده نیز ویزا دریافت کنید.
عدم وجود آزمون ‌های سخت و نداشتن محدودیت سنی از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به روسیه است. همچنین زندگی و تحصیل در روسیه نسبت به سایر کشور‌های اروپایی بسیار ارزان ‌تر است. هزینه برآورد شده برای زندگی در روسیه حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ دلار در ماه است، این هزینه در شهرهای مختلف روسیه ممکن است متفاوت باشد.

معایب تحصیل در روسیه

از معایب مهاجرت تحصیلی به روسیه می ‌توان به اختلاف فرهنگی و آب ‌و هوای سرد آن اشاره کرد. همچنین تمرکز مراکز علمی روسیه بیشتر بر روی آموزش است و در زمینه بهبود کیفیت زندگی دانشجویان تلاشی صورت نمی ‌گیرد.

بهترین روش ‌های مهاجرت تحصیلی به روسیه

بهترین روش ‌های مهاجرت تحصیلی به روسیه

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه

داشتن گذرنامه معتبر، به طوری که پاسپورت ارائه شده باید حداقل دو برگه خالی و دو سال انقضا داشته باشد.
ارائه یک برگ کپی واضح از صفحه اول گذرنامه
ارائه دو قطعه عکس ۳.۵*۴.۵
ارائه نسخه اصلی دعوتنامه‌ ای که از دانشگاه روسیه جهت ورود به این کشور صادر شده است.
نوشتن و ارائه یک انگیزه نامه در مورد سفر و تحصیل در روسیه
تکمیل و امضای فرم ‌های مربوط به درخواست ویزای تحصیلی
ارائه گواهی سلامت پزشکی که توسط وزارت بهداشت تایید شده باشد.
ارائه نتیجه منفی آزمایش بیماری HIV
رسیدهای مربوط به واریز هزینه ‌های دریافت ویزای تحصیلی
ارائه مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی و ریز نمرات
وجود رضایت نامه والدین برای افرادی با سن کمتر از ۱۸ سال الزامی است و این رضایت نامه باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود.

سخن پایانی
در این مبحث کوشیدیم شما را با روش ‌های مهاجرت به روسیه آشنا کنیم. مسلما بهترین روش مهاجرت به این کشور از طربق تحصیل است. با مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌ توانید به راحتی در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، مهندسی و… تحصیل کنید و یک آینده شغلی روشن را برای خود رقم بزنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می ‌توانید با کارشناسان و متخصصان سایت مهاجرت تحصیلی خسروان مشورت کنید.

هزینه تحصیل در روسیه 

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *