ادامه تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه

تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه جایگاه شناخته شده‌ای در بین اکثر دانشجویان خارجی این کشور دارد. به هر حال این کشور بالاترین نرخ سوادآموزی در دنیا را دارد و از نظر تحصیلی هزینه‌‌ی آن به صرفه است. دانشگاه‌های مهندسی کشور روسیه در حیطه‌ی پیشرفت تکنولوژی و مطالعات فضایی نیز در جهان دارای رتبه درخشانی می‌باشند و به خاطر علاقه ایرانیان جهت تحصیل در دانشگاه‌های مهندسی روسیه در این نوشته قصد داریم ادامه تحصیل مهندسی در روسیه را مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه

کیفیت تحصیلی در رشته‌های مهندسی در روسیه بسیار بالاست و تا به الان توانسته است فارغ‌التحصیلان خیلی خوبی را تربیت نماید. رشد اقتصادی این کشور نیز موجب شده است که سیستم آموزشی آن پیشرفت بی‌نظیری در سال‌های اخیر داشته باشد، به گونه‌ای که در سال 2017 بیش از 35 دانشگاه این کشور در رنکینگ جهانی زیر 500 بوده‌اند.

از بین برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل مهندسی در روسیه می‌توان به دانشگاه بسیار مشهور لومونوسف، دانشگاه فنی و مهندسی مسکو، دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو، دانشگاه ایالتی سن‌پترزبورگ و … اشاره نمود.

تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه در مقطع لیسانس

تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه در مقطع لیسانس، دانشجویان را درباره اصول بنیادی مهندسی که جهت طراحی، ساخت و نگهداری ماشین آلات و سیستم‌های گوناگون نیز استفاده می‌شود، آموزش می‌دهد. دانشکده‌های مهندسی دوره‌های متمرکز بر ریاضیات، محاسبات، طراحی مهندسی، ترمودینامیک و … را ارائه می‌دهند. دانشجویان این فرصت را دارند که در رشته‌های فرعی مهندسی نظیر مهندسی شیمی، مکانیک یا برق نیز تخصص داشته باشند.

Continue-studying-with-an-engineering-degree-in-Russia---2

تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه در مقطع فوق لیسانس

تحصیل مهندسی در روسیه در مقطع فوق لیسانس، اجازه می‌دهد تا تخصص کامل در حیطه رشته مورد نظر دانشجو به وجود آید. متقاضیان دارای مدرک لیسانس می‌توانند در دوره‌های کارشناسی ارشد ثبت نام نمایند و به مدت دو سال برای کارهای تحقیقاتی آموزش ‌ببینند. بعد از دفاع از پایان نامه، یک مدرک فوق لیسانس اعطا می‌شود و فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیل مهندسی در روسیه نیز در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند در صنعت کار پیدا نمایند یا ادامه تحصیل دهند.

تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه در مقطع دکترا

تحصیل مهندسی در روسیه در مقطع دکترا بالاترین آموزش حرفه‌ای بعد از دوره فوق لیسانس برای دانشجویان محسوب می‌شود. فارغ‌‌التحصیلان دوره کارشناسی ارشد می‌توانند در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ثبت نام کنند که این دوره شامل مطالعه، تدریس، تجربه عملی و تحقیق نیز می‌باشد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی یک رشته تحقیقاتی، موضوع تحقیق را برای پایان نامه خود انتخاب می‌کنند. تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه در مقطع دکترا به صورت تمام وقت، حداقل 3 سال طول می‌کشد، اما به صورت نیمه وقت حداقل 4 سال زمان می‌برد.

دانشجویان مطرح

دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای مسکو در رشته‌های هوا فضا و مهندسی راکت، مهندسی زیست‌شناسی و همچنین رشته‌های هوایی زبانزد است. افراد سرشناسی نظیر باسوف نیکولای، میخایلوف ویکتور، یوری کاگان، رومانیسانز الکساندر و جوجوی ریکو وانوف نیز از فارغ‌التحصیلان دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای مسکو بوده‌اند.

هزینه تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه

دانشجویان متقاضی تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه بعد از گذراندن دوره‌های کارشناسی چهارساله، مدرک کارشناسی دریافت می‌کنند. پس از آن، دانشجویان می‌توانند تحصیلات خود را ادامه دهند و برنامه فوق لیسانس را طی نمایند. هزینه آموزش در دوره تمام وقت دوره کارشناسی حدودا 240-260 هزار روبل در سال است که بایستی مورد توجه متقاضیان تحصیل مهندسی در روسیه قرار بگیرد. مدرک فوق لیسانس بعد از دو سال آموزش اعطا می‌شود و دانش عمیق‌تری از رشته‌های انتخاب شده را مهیا می‌کند. هزینه تحصیل مهندسی در روسیه در مقطع فوق لیسانس نیز در دوره تمام وقت به طور متوسط 280-260 هزار روبل در سال است.

تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه

تحصیل مهندسی در روسیه برای دانشجویان بین‌المللی به دو زبان روسی و انگلیسی عرضه نموده است. اکثر متقاضیان آموزش با زبان انگلیسی را ترجیح می‌دهند، در صورتی که آموزش زبان روسی به ارتباط موثر میان دانشجو و شهروندان روسیه کمک زیادی می‌کند. کشور روسیه برای داوطلبان تحصیل با مدرک مهندسی به زبان انگلیسی، دوره‌های آموزشی این زبان را با تنوع زیاد فراهم نموده است.

Continue-studying-with-an-engineering-degree-in-Russia

ادامه تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه چه مزایایی دارد؟

به هر حال کشور روسیه یکی از کشورهایی است که دانشگاه‌های آن در رشته‌های مهندسی در تمام جهان حرفی برای گفتن دارند. به همین جهت مدرکی که ارائه می‌دهند در بیشتر کشورهای اروپایی مورد تایید می‌باشد. این کشور در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی و همچنین مهندسی دارای اعتبار جهانی است. اگر در دانشگاه‌های مهندسی روسیه تحصیل کنید، بعد از اخذ مدرک تحصیلی خود می‌توانید در بازار کار روسیه جذب شوید. حتی مهاجرت به کشورهای اروپایی دیگر هم ممکن است که در این صورت دانشگاه‌های مهندسی روسیه برای شما یک سکوی پرش خواهند بود.

زمان پذیرش دانشجو

دقت داشته باشید که برای اخذ پذیرش جهت تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه حداقل می بایست به موقع اقدام نمایید. زیرا پذیرش دانشگاه‌ها طبق قوانین و مقررات خود دانشگاه می باشد و مدارک خود را حتما باید به زبان روسی تایید کنید و نهادی که آن‌ها را ترجمه می‌کند، بایستی مورد تایید امور خارجه و دادگستری نیز باشد.

انواع مهندسی در روسیه

دانشجویانی که از مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در هر بخش از صنایع مهندسی شرکت کنند. از انواع مهندسی در روسیه می‌توان مهندسی هوا فضا، مهندسی پزشکی، مهندسی برق و مهندسی انرژی نیز نام برد. تحصیل در انواع رشته‌های مهندسی در روسیه مزایای زیادی برای دانشجویان دارد.

نتیجه‌گیری

از آن جایی که تحصیل در روسیه به علت وجود امکانات مناسب آموزشی و همینطور هزینه پایین تحصیل در این کشور توجه اکثر دانشجویان را به خود جلب کرده است، ما نیز در این مقاله مسائل مهم مربوط به تحصیل با مدرک مهندسی در روسیه را ارزیابی کردیم. برای مهاجرت به روسیه و یا اخذ ویزای کار در روسیه به موسسه مهاجرتی خسروان مراجعه نمایید و اگر در رابطه با تحصیل مهندسی در روسیه و یا مهاجرت به ایتالیا سوالی دارید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل فرمایید.