زیباترین شهر روسیه

روسیه از محبوب‌ ترین و پیشرفته ترین کشور های جهان است که گستردگی زیادی داشته و اغلب هوای آن رو به سرد است. به دلیل اقتصاد قوی، پیشرفت و مجهز بودن، پایین بودن هزینه زندگی در روسیه و…… هزاران مورد دیگر، روسیه تبدیل به یک کشور مهاجر پذیر شده و گوناگونی فرهنگی بالایی دارد.
همواره نام روسیه ما را به یاد مسکو، سن‌پترزبورگ، زیبایی، برف، شهرهای مجهز می‌ اندازد. اما جالب است بدانید فقط مسکو نیست که از شهر های زیبای روسیه به شمار می‌ رود. در ادامه با زیباترین شهر روسیه آشنا شوید.

شهر نویسندگان

اگر عاشق شهرهای رودخانه ای هستید، شهر نیژنی نووگورود ملقب به شهر نویسندگان بزرگ را از دست ندهید. از بهم پیوستن دو رودخانه اوکا و ولگا و حاصلخیزی منطقه، این شهر زیبا بوجود آمده است، که زادگاه نویسندگان بزرگی چون ماکسیم گورکی است. خانه های تاریخی زیادی که در این شهر وجود دارند، باعث شده‌ اند نیژنی نووگورود زیباترین شهر روسیه باشد.
نیژنی نووگورود از خوش آب و هوا ترین مناطق روسیه به شمار می‌ رود، که تقریباً زمستان های سرد تری نسبت به پایتخت این کشور دارد. تحصیل در روسیه، بخصوص در شهرهایی چون نیژنی نووگورود بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است، چرا که دانشگاه های این کشور از رتبه بالایی برخوردار بوده و خدمات زیادی را ارائه می‌دهند. آثار و مکان های تاریخی هر کسی را به ذوق می‌ آورد، پس در ادامه از دیدنی های این شهر بخوانید.

زیباترین شهر روسیه

زیباترین شهر روسیه

  • خانه های ماکسیم گورکی

ماکسیم گورکی از برجسته ترین نویسندگان روسیه است. این نویسنده شایسته، در طول زندگی خود در چندین خانه می‌ زیسته است، که همگی آنها به همراه لوازم، تبدیل به موزه شده‌ اند‌ تا سبک زندگی وی را به نمایش بگذارند.

  • کاخ کرملین

قلعه ایی به وسعت یک کاخ، همراه با 11 برج در قرن شانزدهم میلادی بنا شد، که استفاده نظامی داشته است. جالب است بدانید در هنگام سلطنت شوروی هیچ غریبه‌ ای حق ورود به این شهر را نداشته است. این قلعه نظامی اکنون تبدیل به یک مکان دیدنی شده است که روزانه هزاران نفر برای بازدید از آن به نیژنی نووگورود می آیند.

  • موزه ساخاروف

بازید از این موزه ایده طلایی برای دوستداران فیزیک است. چرا که این موزه، همان منزل فیزیکدان بزرگ آندره ساخاروف است، که به همراه تمامی لوازم نگه داری شده است و لایف استایل یک فیزیکدان را نمایش می‌ دهد.

  • پله های چکالوف

قطعاً بالا رفتن از 1500 پله سخت و طاقت فرسا است، اما تماشای تلالو غروب و طلوع آفتاب در قالب پله های چکالوف از آن چشم انداز های بیاد ماندنی است.

  • خیابان تاریخی بولشایا پوکروفسکایا

همه انسان ها حداقل یک‌بار خواسته اند که زندگی در قرن نوزدهم و حال و هوایش را تجربه کنند. برای این کار نیازی به ماشین زمان ندارید، کافی است به این خیابان در شهر نیژنی نووگورود بروید. موزه، تئاترها، خانه های قدیمی، پارک، کلیسا، مجسمه و…… همگی باهم در این خیابان قرار دارند و یادآور زندگی در قرن نوزده هستند.

شهر بین‌المللی یکاترینبورگ

شاید برای شما هم سوال شود، که چرا می‌گوییم بین‌المللی؟ در واقع اتفاقات زیادی باعث این لقب برای یکاترینبورگ شده است.
در گذشته، هنگام اتحاد جماهیر شوروی این شهر تبدیل صنعتی ترین و قوی ترین شهر روسیه شد و تا چند سال پیش هم، همین کاربرد را داشت. اما از چند سال پیش، شرایط این شهر عوض شد و مکانی مناسب برای اتفاقات و رویدادهای بین‌المللی در نظر گرفته شد. در پی همین تغییرات یکاترینبورگ تبدیل به زیباترین شهر روسیه شده است.
نام این شهر ایده آل نیز قصه خود را دارد و چندین بار مورد تغییر و تعویض قرار گرفته است. یکاترینبورگ از نام ملکه کاترین همسر پیتر کبیر برداشته شده است، که البته اتحاد جماهیر شوروی در هنگام سلطنت نام این شهر را به سوردلوسک تغییر داده بودند. به دلیل بین‌الملی بودن این شهر، سازمان و مراکز تحصیلی آن نیز مشهور بوده و سالیانه دانشجویان زیادی برای پزشکی روسیه به دانشگاه های این شهر می ‌آیند.

زیباترین شهر روسیه

زیباترین شهر روسیه

  • گورستان مافیا

گورستان ها همواره حس های مختلفی از جمله نا امیدی، افسوس، غم و….. را در انسان ایجاد می‌ کنند. اما با دیدن گورستان مافیا تنها در بهت و تاثر می‌ مانید‌. مافیا چهارمین آرامگاه بزرگ یکاترینبورگ است که می ‌توانید مقبره خلافکاران مشهور اورال، سربازان شهید جنگ جهانی دوم، بنای یادبود نظامیان، قبوز دانشمندان و هنرمندان را ببینید.

  • صومعه گانینا یاما

تقریباً تمامی جهان ماجرای قتل آخرین تزار روسیه و خانواده اش را شنیده اند، اما کمتر کسی می‌ داند که این خانواده سلطنتی کجا دفن شده اند. صومعه گانینا یاما محل دفن تزار و خانواده سلطنتی است که بسیار رنگارنگ و زیباست.

  • کلیسای خونین

نامش ترسناک است، اما واقعا فضای خونین ندارد. هنگامی که آخرین تزار روسیه و خانواده و خدم و حشم وی را در این کلیسا به فجیع تریم شکل اعدام کردند. به همین دلیل به این کلیسای زیباترین شهر روسیه لقب خونین را دادند. پس از آن اتفاق دردناک، همواره جشن یادبود قربانیان و کشته ‌شدگان بی ‌گناه در این کلیسا برگزار می‌ شود.

  • تئاتر اپرا یکاترینبورگ

تئاتر از نماد های روسیه است، اگر شهری در آن تئاتر نداشت متعجب شوید. تئاتر اپرا یکاترینبورگ از بزرگ ترین و مهم ترین تئاتر اپرا های روسیه به شمار می‌ رود، که معماری زیبایی دارد.

  • پارک ویکتوری

اگر به دنبال محلی خوش آب و هوا و مناطق سرسبز و تقریبا بکر در یکاترینبورگ می گردید، پارک ویکتوری را فراموش نکنید. هوای این منطقه بسیاز تمیز و شفاف است، انگاری که هیچ شهر امروزی در آن محدوده نبوده که هوا را آلوده کند.

  • خانه آهنگر کریلو

شاید خانه هایی که در داستان های افسانه ای دیده اید، برایتان جالب باشند. خانه آهنگر کریلو از همان خانه های داستانی است. سرگئی کریلو طی پانزده سال این خانه را ساخت و از خود به یادگار گذاشت، تا همه بتوانند لحظاتی را در آن مکان های عجیب و غریب قصه ها تجربه کنند.

شهر کازان؛ استانبول ولگا

شاید نام شهر صلح اسلام و مسیحیت را شنیده باشید، اما ندانید کجا است، یا اصلا این نام یعنی چه؟ تقریباً سال 2005 بود که سازمان یونسکو این نام را به این شهر داد. هزاران دین، فرهنگ، انسان هایی آسیایی و اروپایی و….. همگی با صلح و دوستی کنار هم زندگی می‌ کنند و همه این ها باعث شده‌ اند، که این شهر از نظر ظاهری و باطنی شبیه به کل دنیا باشد. همین طلح و آرامش باعث شده است، که کازان زیباترین شهر روسیه باشد. از این جهت به این شهر ستانبول ولگا می‌ گویند، که محل تلاقی قازانکا و ولگا است. همچنین کازان قلب ورزشی روسیه به شمار می‌ رود.

  • موزه چاک چاک

کل دنیا نام قبایل تاتار را شنیده اند. در محل زندگی این قوم معروف، موزه ای به نام چاک چاک بنا شده است، که بازدید کنندگان را میهمان چای روسی سماوری و….. می‌ کند.

  • کاخ کرملین کازان

در قرن شانزدهم ارگ تاریخی تاتار ها ساخته شد که امروزه کرملین نام دارد. البته کاخی که امروز تماشا می‌ کنید، تنها بخشی به جا مانده از ارگ تاتار است، که به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

  • ساختمان تئاتر عروسکی تاتار

تئاتر عروسکی یا همان خیمه شب بازی تاتار ها، امروزه در ساختمانی به همین نام به یادگار و نمایش عمومی گذاشته است. این ساختمان عروسکی نمایش عروسکی و زبان روسی را اجرا می کند.

  • موزه شوروی

سبک زندگی شوروی ها همیشه برای مردم جذاب بوده است و تجمعی از زیباترین شهر روسیه است. کازان به منظور حفظ تاریخ کشور خود این موزه را بنا نهاده است، و آن لوازم عجیب و غریب شوروی را نمایش می‌ دهد.

  • ناقوس کلیسای اپیفنی

به خیابان ال بامانا بروید تا کازان را زیر پای خود ببینید. برج ناقوس کلیسای اپیفنی که در رنگ قرمز آجری ساخته شده است، از قرن نوزدهم و سبک زندگی آن زمان برایتان سخن می‌ گوید.

کلام آخر

روسیه علاوه بر شهرهای تاریخی و جاذبه های باستانی، سطح علمی بالا دارد، که هزاران محصل را از سرتاسر دنیا جذب دانشگاه های خود می‌کند. مدارک ارائه شده از مراکز تحصیلی و دانشگاه های روسیه همگی دارای مهر فدرال بوده و اعتبار بین‌المللی دارند.  درواقع علاوه بر دانشگاه های رده بالا،هزینه زندگی دانشجویی پایین نیز یکی دیگر از عوامل تشویق محصلین برای تحصیل در این کشور است. علاوه بر رشته های پزشکی و دندان پزشکی روسیه ، رشته‌ هایی چون تاریخ، ادبیات، علوم سیاسی، زبان شناسی و…. در این کشور بسیار پرطرفدار هستند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *