بورسیه دندانپزشکی روسیه

رشته دندانپزشکی یکی از محبوب ترین رشته هایی است که در دانشگاه های کشور روسیه ارائه می شود و افراد بسیاری خواهان آن هستند. دانشگاه های دندانپزشکی بسیاری از قبیل لومونوسوف، سماشکو، پاولوف، رودن و… در کشور روسیه وجود دارند که سالانه چندین دانشجوی داخلی و خارجی را پذیرش می کنند. هزینه زندگی در روسیه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است اما با اینحال این کشور شرایطی را برای دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های معتبر خود فراهم آورده است تا دانشجویان مستعد را به صورت رایگان جذب کند. در این مقاله قصد داریم به شرایط بورسیه دندانپزشکی روسیه و نحوه دریافت بورسیه تحصیلی بپردازیم.

دندانپزشکی روسیه

کشور روسیه با داشتن دانشگاه های معتبر و مجهز با رنکینگ جهانی به یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی در جهان تبدیل شده است و همه ساله دانشجویان زیادی به قصد تحصیل در روسیه به این کشور عزیمت می کنند. دندانپزشکی روسیه یکی از محبوب ترین رشته هایی است که متقاضیان بسیاری در کشور روسیه دارد و از آنجا که تحصیل در این رشته کاملا مقرون به صرفه و مناسب است، رقابت تنگاتنگی برای قبول شدن در دندانپزشکی روسیه وجود دارد.
در همین راستا موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان بسته های آموزشی ویژه ای را تدارک دیده است تا داوطلبان ایرانی بتوانند با ارتقای سطح علمی خود شانس قبولی و دریافت بورسیه دندانپزشکی روسیه را به دست آورند. این بسته شامل پکیج کتاب زیست و شیمی پادفک، فیلم آموزش شیمی پادفک و فیلم آموزش زیست پادفک بوده و برای متقاضیان رشته دندانپزشکی روسیه محصولی ضروری و حیاتی است. به کمک این پکیج ها تمامی مطالب دوره پادفک را به صورت نکته ای و به زبان فارسی بیاموزید و اصطلاحات تخصصی روسی را به سادگی فرا بگیرید.

بورسیه دندانپزشکی روسیه

بورسیه دندانپزشکی روسیه

بورسیه دندانپزشکی روسیه

تحصیل در روسیه هزینه های بالایی ندارد و می توان گفت ارزان بودن هزینه زندگی در روسیه یکی از دلایلی است که عده زیادی را به این فکر می اندازد که به کشور روسیه مهاجرت کنند. با اینحال دولت روسیه برای جذب دانشجویان خارجی و ایجاد تسهیلاتی برای نخبگان، بورسیه های تحصیلی را در رشته های پرطرفداری همچون پزشکی روسیه و رشته دندانپزشکی وضع کرده است. دانشجویان گرامی می بایست توجه داشته باشند که یکی از مهم ترین معیارها برای برخورداری از بورسیه دندانپزشکی روسیه، داشتن نمرات عالی در درس های شیمی و زیست شناسی است. به عنوان ساده ترین راه برای کسب نمرات درخشان در این دروس می توان استفاده از محصولات آموزشی موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان را پیشنهاد کرد.
تیم آموزشی خسروان با تهیه فیلم آموزش شیمی پافک و فیلم آموزش زیست پادفک در تلاش است تا طی چندین ساعت تدریس برترین اساتید روسیه به همراه ترجمه فارسی، مطالب درسی را به بهترین نحو به دانشجو انتقال داده و با آزمون های پایان هر فصل متقاضیان را در جریان پیشرفت تحصیلی خود قرار دهد. همچنین پکیج کتاب زیست و شیمی پادفک بهترین منبع برای فراگیری گام به گام همه مباحث دوره پادفک به دو زبان روسی و فارسی است تا دانشجو با مفاهیم تخصصی رشته خود به زبان روسی آشنا شده و بتواند در آزمون پادفک نمره مطلوبی را کسب کند.

شرایط بورسیه دندانپزشکی روسیه

دولت روسیه همه ساله حدود 15 هزار سهمیه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در نظر می گیرد. البته جهت بهره مندی از بورسیه دندانپزشکی روسیه متقاضیان باید واجد شرایط باشند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. برای اخذ بورسیه تحصیلی روش های متعددی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به معدل بالای دیپلم، کسب نمره برتر در آزمون ورودی دانشگاه و داشتن مدرک مهارت زبان روسی اشاره کرد. یکی دیگر از راه های دریافت بورسیه دندانپزشکی روسیه کسب مقام در المپیادهای دانشگاهی این کشور از قبیل المپیاد مسکو، المپیاد بین المللی شیمی مندلیوف و المپیاد نانوتکنولوژی است. با رقابت در این مسابقات علمی و کسب رتبه می توان مشمول تحصیل رایگان در دانشگاه های روسیه شد.

هزینه بورسیه تحصیلی دندانپزشکی روسیه

اصولا بورسیه های تحصیلی روسیه از نوع فول فاند نیستند؛ بورسیه فول فاند به بورسیه هایی گفته می شود که شامل هزینه زندگی دانشجویی در روسیه و همه هزینه های تحصیل در روسیه می شوند. در واقع در بورسیه فول فاند دانشجو هیچ مبلغی پرداخت نمی کند و به صورت کاملا رایگان به تحصیل در روسیه می پردازد. بورسیه دندانپزشکی روسیه تنها هزینه های خوابگاه و شهریه دانشجو را پوشش می دهد و سایر مخارج از جمله خورد و خوراک و ایاب و ذهاب بر عهده خود دانشجو است. البته با توجه به اینکه هزینه زندگی در روسیه چندان بالا نیست، دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه دندانپزشکی روسیه و اشتغال به یک کار پاره وقت، مخارج روزانه خود را به سادگی تامین کنند.

بورسیه دندانپزشکی روسیه

بورسیه دندانپزشکی روسیه

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه

دانشجویان می توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود از شرایط کامل بورسیه دندانپزشکی روسیه اطلاع کسب کرده و فرم درخواست بورسیه را پر کنند. چنانچه بورسیه تحصیلی به متقاضی خارجی تعلق گرفت، لازم است مدارک زیر را به دانشگاه ارائه کند:
• شناسنامه و پاسپورت معتبر
• عکس
• مدرک مهارت در زبان
• رزومه تحصیلی شامل پژوهش ها، مقالات بین المللی، کتاب ها، اختراعات، نظریه ها و…
• ریز نمرات تحصیلی
• انگیزه نامه

بورسیه دندانپزشکی روسیه در مقاطع مختلف

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. علاوه بر این معمولا اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی چندان آسان نیست و شانس زیادی ندارد. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان برای کمک به متقاضیان تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی، بسته آموزشی ویژه ای را تدارک دیده است که شامل پکیج کتاب زیست و شیمی پادفک، فیلم آموزش شیمی پادفک و فیلم آموزش زیست پادفک بوده و دانشجو را برای شرکت در آزمون کاملا آماده می کند.
در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اخذ بورسیه تحصیلی در رشته های فنی مهندسی و علوم طبیعی آسان تر است اما دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه های روسیه گذرانده اند می توانند با کسب نمرات بالا در این مقطع، از امکان بورسیه دندانپزشکی روسیه یا پزشکی روسیه در همان دانشگاه برخوردار شوند. همچنین اخذ بورسیه در مقطع دکترا از سایر مقاطع آسان تر است و تقریبا همه رشته ها را شامل می شود. متقاضی بورسیه دندانپزشکی روسیه در مقطع دکترا باید رزومه علمی خوبی داشته باشد و مقالات خود را به زبان روسی ترجمه کرده و برای دانشگاه ارسال کند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
4 پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      یگانه عزیز
      برای بورسیه نمیتونیم قولی بدیم ولی شما معدلتونو بهمون بگید تا کارشناسای ما راهکار ارائه بدن

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *