اعتبار مدرک پزشکی روسیه

در کشور روسیه مجموعه ‌‌ای از بهترین دانشگاه ‌‌ها و دانشکده ‌‌ها وجود دارد که امکانات بسیار مناسبی را به دانشجویان بین ‌المللی خود ارائه می‌‌ دهند. این موضوع باعث شده است هر ساله متقاضیان پزشکی زیادی جذب کشور روسیه شوند. در این مقاله به بررسی رشته پزشکی در روسیه، دانشگاه‌‌ های پزشکی، شرایط تحصیل پزشکی، اعتبار مدرک پزشکی روسیه، مزایا ، مدارک لازم برای ویزا و… می ‌‌پردازیم.

تحصیل پزشکی در روسیه

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی ،کشور روسیه است. در ایران برای ورود به رشته پزشکی باید در کنکور سراسری و آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کرد که هزینه زیادی به‌ همراه دارد. اما کشور روسیه به علت نداشتن آزمون ورودی، هزینه شهریه کم، کمک ‌‌های مالی و بورسیه تحصیلی ۵۰ تا ۸۰ درصد، توانسته‌ است بسیاری از علاقه‌‌مندان به رشته پزشکی را جذب کند.
تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی است که نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس ندارد. کیفیت بالای آموزشی، هزینه ‌‌های تحصیل و زندگی پایین، اعتبار مدرک پزشکی روسیه در تمام کشورها و کیفیت بالای زندگی سبب شده است که متقاضیان زیادی برای تحصیل پزشکی، روسیه را انتخاب کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

متقاضیان برای تحصیل پزشکی در روسیه باید دارای مدرک دیپلم با کسب حداقل ۵۰٪ در درس ‌‌های شیمی، زیست شناسی، فیزیک و زبان انگلیسی باشند و گواهی تولد، گذرنامه معتبر، آزمایش منفی ایدز و فرم درخواست را ارائه دهد. دانشگاه های روسیه مدرک دکترای پزشکی را در رشته های دندان‌‌ پزشکی، پزشکی عمومی و پزشکی ورزشی را ارائه می دهند. بر اساس زبان تدریس فارغ التخصیل شدن در این رشته ها بین 6 تا 7 سال طول می ‌‌کشد.
دوره‌‌ های پزشکی به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می شوند و برای دانشجویان بین المللی که می‌‌ خواهند به زبان روسی تحصیل کنند، آموزش زبان روسی نیز ارائه می شود، که یک سال طول می‌‌ کشد. دوره‌‌ های MD روسیه معادل با دوره های MBBS (لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی) است.

اعتبار مدرک پزشکی روسیه

اعتبار مدرک پزشکی روسیه

اعتبار مدرک پزشکی روسیه

علاقمندانی که در کشور روسیه تحصیل می‌‌ کنند از مزایا و معایب زندگی و تحصیل در روسیه به خوبی آگاهی دارند.
یکی از مزیت‌‌ های تحصیل پزشکی در روسیه، تامین شدن آینده شغلی است، این به این معنا است که به جز روسیه سایر کشور‌‌ها تمایل به جذب و همکاری با فارغ التحصیلان پزشکی روسیه دارند. اعتبار مدرک پزشکی روسیه برای فارغ ‌التحصیلان پزشکی بسیار حائز اهمیت است. مدرک کسانی که از دانشگاه ‌‌های پزشکی معتبر روسیه مانند مسکو فارغ ‌التحصیل شده باشند، از اعتبار بسیار بالای جهانی برخوردار خواهد بود.
طبق آخرین بیانیه وزارت بهداشت ایران در خصوص اعتبار مدرک پزشکی روسیه، این وزارت در صورتی مدارک فارغ تحصیلان پزشکی روسیه را تائید می کند که تمام دروس و واحدهای تحصیلی دوره پزشکی را به زبان روسی گذرانده باشند. اما این موضوع برای فارغ التحصیلانی اهمیت دارد که بخواهند به کشور خود برگردند.
متقاضیانی که بخواهند در روسیه و یا سایر کشورهای اروپایی اقامت کنند، تائید وزارت بهداشت ایران تاثیری در اشتغال و طبابت آن‌‌ ها ندارد. دانشگاه‌‌ های روسیه در رتبه بندی جهانی جزو برترین دانشگاه‌‌ ها در رشته های پزشکی هستند، که در این رتبه بندی ‌‌ها حدود ۳۰ رتبه برجسته به دانشگاه‌‌ های علوم پزشکی این کشور تعلق دارد. از میان برترین دانشگاه های پزشکی روسیه می ‌‌توان به دانشگاه‌‌ های زیر اشاره کرد:
• دانشگاه علوم پزشکی روسیه در شهر مسکو
• دانشگاه علوم پزشکی دولتی مسکو لومونسوف
• دانشگاه علوم پزشکی کازان در شهر کازان
• دانشگاه علوم پزشکی ولگاگراد
• دانشگاه علوم پزشکی دولتی تور
• دانشگاه علوم پزشکی کورسک در شهر کورسک
• آکادمی سیچنو مسکو

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی تحصیل پزشکی در روسیه

بعد از دریافت دعوت نامه تحصیل از وزارت مهاجرت فدراسیون روسیه، دانشجویان باید برای درخواست ویزای دانشجویی به سفارت کنسولگری روسیه در کشور خود مراجعه کنند. مدارک لازم برای دریافت ویزا عبارت اند از:
پاسپورت معتبر
فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده
نامه پشتیبانی ویزا از دانشگاه و کپی نامه پذیرش از دانشگاه
دو عکس پاسپورت اندازه یک عکس 35 میلی متر × 45 میلی متر با پس زمینه سفید
نامه پشتیبانی ویزا از دانشگاه و کپی نامه پذیرش از دانشگاه
گواهی عدم ابتلا ایدز

اعتبار مدرک پزشکی روسیه

اعتبار مدرک پزشکی روسیه

مزایای تحصیل پزشکی در روسیه

برای تحصیل با زبان انگلیسی در رشته های پزشکی این کشور، به دوره تکمیلی پاتفک و ارائه مدرک دوره های زبان انگلیسی نیازی نیست. امکان تحصیل در کشور روسیه برای رشته های علوم پزشکی با داشتن دیپلم ریاضی و تجربی وجود دارد و همچنین امکان تحصیل در کلیه رشته های علوم پزشکی وجود دارد. تعداد زیادی از دانشگاه‌‌ های روسیه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند.
از دیگر مزایای تحصیل رشته های پزشکی در این کشور می توان به هزینه‌‌ تحصیل و زندگی ارزان تر نسبت به سایر کشور‌‌های اروپایی، اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی آسان‌‌تر نسبت به دیگر کشورها، پرواز مستقیم از ایران به روسیه با هزینه کمتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی و همچنین بالا بودن اعتبار مدرک پزشکی روسیه اشاره کرد.

جمع بندی
روسیه کشوری کم هزینه است که دارای دانشگاه ‌‌های معتبر پزشکی در جهان است. تحصیل پزشکی در دانشگاه ‌‌های روسیه باعث تامین آینده شغلی و زندگی شما خواهد شد. در این مقاله با اعتبار مدرک پزشکی روسیه، دانشگاه‌‌ های پزشکی روسیه، شرایط تحصیلی و… این کشور آشنا شدیم. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان اولین کارگزار تخصصی تحصیل در روسیه است که با دارا بودن دفتر رسمی در مسکو، سن‌پتررزبورگ و تهران تمام کار‌های مربوط به مهاجرت تحصیلی شما را به بهترین شکل ممکن انجام می‌‌ دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران این موسسه تماس بگیرید.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه 

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
9 پاسخ
    • دفتر تهران
      دفتر تهران گفته:

      مریم عزیز با آرزوی موفقیت
      مدارک پزشکی صادر شده از دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تائید سازمان بهداشت جهانی(WHO) و سازمان یونسکو( UNESCO) و MCI و دیگر سازمان ها و نهادهای بین المللی می باشد.

      پاسخ
  1. سهیلا جاودان پور
    سهیلا جاودان پور گفته:

    من ۲۸ سالمه
    میتونم تو روسیه پزشکی بخونم ؟
    لیسانس حسابداری دارم

    پاسخ
  2. مهدی
    مهدی گفته:

    مطلب خوبی بود چون به شخصه نمیدونستم که مدرک پزشکی روسیه بین المللی و معتبره در کشورهای اروپایی

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *