شهریه دندان پزشکی در روسیه

کشور روسیه وسیع ‌‌ترین کشور و یکی از مقصد‌‌های پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی است. اعتبار بالای دانشگاه‌‌ ها و مناسب بودن هزینه زندگی و تحصیل در روسیه، باعث شده است متقاضیان تحصیلی زیادی از کشور‌های خارجی را به خود جلب کند. در این مقاله تحصیل در رشته دندان ‌پزشکی، مزایا و معایب آن و همچنین شهریه دندان‌‌ پزشکی در روسیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

تحصیل رشته دندان‌ پزشکی در روسیه

روسیه کشوری است که بیش‌‌ از نیمی از شهروندان آن مدرک دانشگاهی دارند. دانشگاه‌‌ های روسیه شرایط تحصیلی و اقامت آسانی برای دانشجویان فراهم می ‌‌کنند. تحصیل رشته دندان پزشکی در روسیه بسیار مورد استقبال دانشجویان بین المللی قرار گرفته است و تعداد زیادی دانشجوی خارجی را به خود جذب کرده است. روسیه یکی کم هزینه ‌‌ترین و محبوب ‌‌ترین کشورها برای تحصیل در رشته دندان پزشکی است و دوره های گوناگون و فرصت ‌‌های بسیار خوبی برای گذراندن دوره کارآموزی در بیمارستان‌‌ ها و کلینیک های پیشرفته دارد.
تحصیل رشته دندان ‌‌پزشکی در روسیه 5 سال طول می‌‌ کشد و بعد از تمام شدن دوره های درسی در دانشگاه، دانشجو باید دوره های کارآموزی را نیز طی کند. تحصیل این رشته در روسیه محدودیت سنی ندارد و به دو زبان انگلیسی و روسی امکان ‌‌پذیر است که انتخاب کردن زبان جهت تحصیل به اختیار دانشجویان است. در همه دانشگاه های بزرگ روسیه دوره های مقدماتی زبان روسی وجود دارد که این دوره ها 1 سال طول می‌‌ کشد.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه 

دانشگاه های دندان‌‌ پزشکی در روسیه

دانشگاه سچینوا نخستین دانشگاه پزشکی و ملی روسیه است که دوره تخصصی بهداشت دهان را در هنگام تحصیل ارائه می دهد. فارغ التحصیلان مهارت‌‌ هایی مانند تشخیص، درمان، توانبخشی و روش های مدیریتی، مراقبت دهان و دندان را کسب می کنند. این دوره شامل نکته ‌‌های مدیریتی در بیمه پزشکی و معالجه رایگان، کار با تجهیزات استوماتولوژی و تحقیق درباره مواد استوماتولوژی است. این دانشگاه، رشته دندان ‌‌پزشکی کودکان برای افرادی که دارای درجه تحصیلی عالی باشند را نیز ارائه می ‌‌دهد.
دانشگاه دوستی ملل روسیه یا دانشگاه رودن نیز دستیاری پزشکی در سطح دندان ‌‌پزشکی کودکان و دوره‌‌ های دندان ‌‌پزشکی را برای دانشجویان خارجی ارائه می ‌‌دهد.
دانشگاه اودوکیمووا مسکو یکی از بهترین دانشگاه‌‌ ها در رشته دندان ‌‌پزشکی است.‌ دندان ‌‌پزشکی رشته تخصصی این دانشگاه است که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

شهریه دندان پزشکی در روسیه

شهریه دندان پزشکی در روسیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

برخی از دانشگاه های روسیه، دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه می‌‌‌دهد که داشتن مدرک زبان IELTS یا TOFEL هنگام ارسال درخواست لازم است. تنها شرط تحصیل دندان ‌پزشکی در روسیه داشتن مدرک دیپلم دبیرستان است. در ابتدا یک دوره پادفک زبان روسی جهت آمادگی برای ورود به دانشگاه ارائه می شود. پس از گذراندن این دوره باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید، در صورت قبولی در این آزمون می توانید به دانشگاه مورد نظر وارد شوید.
البته در برخی از دانشگاه‌ های روسیه می‌توانید بدون آزمون وارد دانشگاه شوید، اما دانشگاه‌ هایی که رشته دندان‌‌ پزشکی آن ها مورد تایید ایران است باید حتما در آزمون ورودی شرکت کنید. در روسیه شرط معدل و گپ تحصیلی برای دانشگاه های این کشور وجود ندارد، یعنی مهم نیست در چه سالی تحصیلات قبلی خود را به پایان رسانده‌ اید.
شهریه دندان ‌‌پزشکی در روسیه
پایین بودن شهریه دندان‌‌ پزشکی در روسیه یکی از بزرگ‌ ترین مزایای تحصیل در این کشور است. هزینه تحصیل دندان پزشکی در روسیه به دانشگاه، کیفیت اساتید و محتوای دوره ها بستگی دارد. شهریه یک سال تحصیلی از 3000 تا 7500 دلار آمریکا متغییر است. شهریه دندان پزشکی در روسیه با توجه به دانشگاه و زبان مورد نظر مختلف است.
معمولا شهریه رشته دندان ‌‌پزشکی در دانشگاه های مسکو گران ‌‌تر از دیگر شهرهای روسیه است. همچنین شهریه دندان ‌‌پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی از زبان روسی گران ‌‌‌‌‌‌تر است. در بین دانشگاه‌‌ های مورد تایید ایران دانشگاه فدرال کازان به زبان روسی (حدود ۸۵ میلیون تومان در سال) کمترین و دندان‌‌پزشکی رودن کازان به زبان انگلیسی ( سالی حدود ۲۸۵ میلیون تومان) بیشترین مقدار شهریه را به خود احتصاص داده اند. شهریه دندان‌‌ پزشکی در روسیه اغلب به روبل و برای یک سال تحصیلی مشخص می ‌‌شود.

مزایای تحصیل رشته دندان پزشکی در روسیه

روش پذیرش و دریافت ویزا برای دانشجویان بین المللی روسیه در مقایسه با دیگر کشورها بسیار آسان‌ تر است. دانشجویان احتیاجی به شرکت در آزمون ورودی برای پذیرش در دانشکده های دندان ‌پزشکی ندارند. آموزش در کالج‌‌ ها و دانشگاه‌‌ های پزشکی و دندان‌‌ پزشکی روسیه دارای کیفیت بسیار بالایی است و این دانشگاه ها در سطح بین الملل اعتبار بالایی دارند.
در کشور روسیه امکان تحصیل در رشته دندان ‌‌پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد که یک مزیت بسیار بزرگ برای دانشجویان خارجی است. پایین بودن هزینه تحصیل رشته دندان پزشکی در روسیه یکی دیگر از علت ‌‌های قانع کننده برای تحصیل این رشته در کشور روسیه است.
شهریه دندان ‌‌پزشکی در روسیه برای دانشجویان بین المللی و شهروندان این کشور تفاوت زیادی ندارد، اما در دیگر کشورهای اروپایی هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی‌ بیشتر است. کیفیت بالای آموزش و هزینه پایین سبب جذابیت این رشته تحصیلی در روسیه شده است. مدارک دندان ‌‌پزشکی صادر شده از دانشگاه ‌‌های روسیه توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO)، یونسکو UNESCO)، (MCI و سایر سازمان های بین المللی مورد تایید است. محیط تحصیلی امن بین المللی از دیگر مزایای تحصیل در روسیه است.

شهریه دندان پزشکی در روسیه

شهریه دندان پزشکی در روسیه

معایب تحصیل دندان‌‌ پزشکی در روسیه

اکثر ساکنان روسیه به زبان روسی صحبت می‌‌ کنند و معمولا شهروندان روسی زیاد با زبان انگلیسی آشنا نیستند، این مسئله ممکن است دانشجویان خارجی را دچار مشکل کند. تحصیل در رشته دندان پزشکی به زبان روسی این مشکل را دارد که یادگیری این زبان با صرف زمان و هزینه همراه است و یادگیری آن یک‌ سال زمان می ‌‌برد. بعد از تحصیل در رشته‌ دندان ‌‌پزشکی در روسیه امکان کار یا اقامت در این کشور وجود ندارد و دانشجویان پس از تحصیل باید به ایران برگردند.

جمع بندی
در این مقاله با شهریه دندان ‌‌پزشکی در روسیه، شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور، دانشگاه‌‌ های دندان‌‌پزشکی، مزایا و معایب تحصیل در این کشور و… آشنا شدیم. امروزه یکی از دلایل اصلی مهاجرت و دغدغه های بزرگ والدین مهاجرت تحصیلی است. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در زمینه مهاجرت تحصیلی در روسیه آماده ارائه انواع مشاوره حضوری و آنلاین متناسب با نیاز شما است.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
7 پاسخ
    • دفتر تهران
      دفتر تهران گفته:

      بابک عزیز
      برای اطلاع از قیمت ها لطفا از طریق واتساپ و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

      ۰۲۱۸۸۹۷۱۹۲۸ | ۰۲۱۸۸۹۶۳۲۹۱

      ۰۹۰۵۸۶۸۰۶۶۲ (واتساپ)

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *