کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کدام است؟ چه عواملی تعیین کننده میزان هزینه ها هستند؟ بازار داغ مهاجرت به خصوص در کشورهای جهان سوم از جمله ایران باعث ایجاد پرسش ‌های زیادی در ذهن علاقمندان شده است. میزان هزینه همواره از مهم ترین مسائل در زمینه مهاجرت است. در این مقاله قصد داریم به معرفی کشورهای ارزان برای مهاجرت بپردازیم.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کاری

گزینه ‌های متفاوتی برای مهاجرت کاری در اختیار متقاضیان قرار دارد. برای مثال کشورهای حوزه شینگن مانند جمهوری چک و لهستان، استرالیا، کانادا و کشورهای نزدیک به ایران مانند عمان، ترکیه و روسیه گزینه های مناسبی برای مهاجرت کاری هستند. اما اولیت ما با کم هزینه‌ ترین کشور برای مهاجرت است.
برای مهاجرت کاری به اروپا تعامل با شرکت و کارفرمای اروپایی، گرفتن جاب آفر و ارسال مدارک لازم است که دریافت جاب آفر و ویزای شینگن بلند مدت اروپا نیازمند هزینه ‌ای در حدود چندین هزار یورو است. بنابراین کشورهای اروپایی به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای مهاجرت نیستند. در بین کشور های نزدیک به ایران، عمان، روسیه و ترکیه به دلیل نزدیک بودن و همچنین هزینه های پایین زندگی گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری هستند.
کشور عمان برای مشاغل تخصصی مانند پرستاری و دارو سازی مناسب است، اما در ترکیه علاوه بر مشاغل تخصصی زمینه مناسبی برای مشاغل عمومی نیز فراهم است. کشورهای ترکیه و روسیه به دلیل آسان بودن شرایط تمدید کارت اقامت و مجوز کار و همچنین پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با سایر کشور ها، از کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری محسوب می شوند.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

کم هزینه‌ ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

در این قسمت به بررسی 4 کشور آلمان، فرانسه، ترکیه و روسیه که جزو کشور های کم هزینه محسوب می ‌شوند و دارای تحصیل رایگان هستند می ‌پردازیم. هزینه تحصیل در آلمان و فرانسه در صورتی است که بخواهید با زبان بومی این کشورها تحصیل کنید برای هر ترم بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو است. به طور کلی با در نظر گرفتن هزینه بالای زندگی دانشجویی و اسکان، که بیش از ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو است و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی که هزینه زیادی را می‌ طلبد این دو کشور از لیست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی خط می‌ خورند. هزینه اندک ثبت نام، شهریه تحصیل در ترکیه (که بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای هر ترم است)، نزدیکی این کشور به ایران و در نتیجه هزینه رفت و آمد پایین و نیاز نداشتن به اخذ ویزای تحصیلی، این کشور را به کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است.
کشور روسیه از نظر وسعت بزرگترین کشور جهان است و جمعیت زیادی دارد و در حدود ۱۲۰ گروه قومی در این کشور زندگی می‌ کنند. زبان رسمی مردم این کشور روسی است. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک ارتباط دریای دارد. این کشور جزو بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌ های پزشکی و دندان پزشکی است.
هزینه تحصیل در روسیه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی با توجه به امکانات و سطح علمی بالای دانشگاه ‌های این کشور کمتر است. این دلایل باعث شده است که دانشجویان زیادی برای تحصیل و کار به این کشور مهاجرت کنند. روسیه به دلیل مقرون به صرفه بودن، داشتن برترین و بهترین دانشگاه ‌ها، ورود به دانشگاه بدون آزمون ورودی، بدون شرط معدل و بدون شرط سنی بهترین گزینه برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی است.

مزیت‌ های مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت به روسیه به دلیل فرصت‌ های مناسب شغلی و تحصیلی و همچنین سطح زندگی مدرن و عالی مورد توجه ایرانیان است. همچنین هزینه مناسب تحصیل در روسیه باعث می‌ شود سالانه بیشتر از 300 هزار دانشجو جذب این کشور ‌شود. روسیه را می ‌توان به دلایلی که در زیر بیان می ‌کنیم جزو کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت در نظر گرفت.
• اختصاص ۱۵ هزار جایگاه بورسیه تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور باعث شده است بسیاری از دانشجویان امکان تحصیل رایگان در این کشور را پیدا کنند.
• دانشجویان در روسیه با دریافت کارت دانشجویی می ‌توانند از تخفیف دانشجویی برای رفت و آمد، خرید از فروشگاه‌ های بزرگ و استفاده از کتابخانه برخوردار شوند. برای مثال هزینه رفت و آمد ماهیانه در این کشور برای دانشجویان حدود ۱۰ دلار است.
• امکان پرواز مستقیم از ایران به مسکو با صرف کمترین هزینه
• دانشجویان برای ورود به دانشگاه های این کشور نیاز به گذراندن آزمون ‌های ورودی ندارند. همچنین دانشگاه ‌های روسیه در رتبه بندی جهانی جزو برترین دانشگاه‌ های جهان هستند.
• از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه‌ های روسیه یکسان بودن شهریه دانشگاه برای دانشجویان روس و دانشجویان بین المللی است.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

تحصیل پزشکی در روسیه

یکی از دلایلی که باعث می ‌شود افراد زیادی به کشور روسیه مهاجرت کنند، تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی با کمترین هزینه است. کشور روسیه با داشتن بهترین دانشگاه پزشکی و جذب دانشجویان بین المللی، فضایی چند فرهنگی را به وجود آورده است. همچنین به دلیل هزینه ‌های مقرون به صرفه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی و دیگر کشور، برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است.
دانشجویانی که از دانشگاه های پزشکی روسیه فارغ التحصیل می‌ شوند می ‌توانند در تمام نقاط دنیا مشغول به کار شوند. افرادی که دارای اقامت تحصیلی در کشور روسیه هستند و قصد دارند بعد از تحصیل اقامت دائم این کشور را اخذ کنند بهتر است با زبان روسی به تحصیل پزشکی بپردازند. از بهترین دانشگاه‌ های پزشکی در روسیه می ‌توان دانشگاه لمونوسف، دانشگاه پاولوف، دانشگاه نووسیبریسک، دانشگاه ملی سن پترزبورگ و دانشگاه فدرال کازان را نام برد.

نتیجه گیری
همانطور که گفته شد هزینه زندگی، تحصیل و رفت آمد عوامل موثری برای انتخاب کشور مقصد جهت مهاجرت هستند. عواملی مانند نزدیکی به ایران و تحصیل رایگان و ارزان، روسیه را در لیست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت قرار داده است. با توجه مطالب فوق موسسه مهاجرتی خسروان، روسیه را به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت معرفی می کند.‌

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *