هزینه تحصیل در دانشگاه رودن روسیه

مهاجرت تحصیلی و درس خواندن در دانشگاه هایی که در خارج از کشور هستند فرصت بسیار مناسبی برای به دست آوردن تجربه در حوزه های متفاوت می باشد. اغلب افرادی که در یکی از دانشگاه های خارج از کشور مشغول تحصیل هستند قادرند یک آینده روشن و پر از امید برای خود بسازند و این خبر خوبی برای کسانی است که به تحصیل در رشته مورد نظر خود علاقه دارند. کشور روسیه را در نظر بگیرید؛ دانشگاه های معتبر و مطرح زیادی در این کشور وجود دارد و افراد زیادی به دلایل مختلف به دنبال گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور و تحصیل در روسیه هستند. از جمله دانشگاه های معروف روسیه می توان به دانشگاه رودن اشاره کرد. موضوعی که ما قصد داریم در مورد آن و در این متن با شما صحبت کنیم، هزینه تحصیل در دانشگاه رودن روسیه است.

معرفی دانشگاه رودن

قبل از آنکه به سراغ توضیح و تشریح هزینه تحصیل در دانشگاه رودن برویم لازم است ابتدا با این دانشگاه آشنا شویم. دانشگاه رودن که به آن دانشگاه دوستی ملل هم می گویند یکی از بزرگ ترین دانشگاه های شهر مسکو، پایتخت روسیه است. این موسسه از جمله موسسات آموزشی برتر در کشور روسیه به شمار رفته و از نظر عملی در سطح و درجه بالایی قرار دارد. شاید جالب باشد که بدانید که نشان افتخار علمی از طرف دولت روسیه به این دانشگاه تعلق گرفته است.
این دانشگاه در سال ۱۹۶۰ افتتاح شد و در آن زمان نامش پاتریس لومومبا بود. در فوریه سال ۱۹۶۱ نام آن را به دانشگاه دوستی ملل تغییر داده اند. علت این نامگذاری نیز فراموش نکردن مبارزات مردم آفریقا برای آزادی و به دست آوردن استقلال بود.
یکی از مواردی که باعث شده این دانشگاه شهرت زیادی در کل دنیا به دست آورد این است که دانشجوها از ۱۰۰ کشور دنیا و از بیش از ۴۵۰ ملیت می توانند دانشگاه رودن را برای تحصیل خود انتخاب کنند و برای مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه سفر نمایند.
این دانشگاه تمام تلاش خود را به کار می برد تا بتواند شرایط خوب و مناسبی برای تحصیل دانشجوها حتی افرادی که از نظر مالی در شرایط خوبی نیستند، فراهم کند. شاید این مهم ترین هدفی باشد که دانشگاه رودن روسیه در پی به دست آوردن آن است.
در حال حاضر این دانشگاه بیش از ۴۷ هزار فارغ التحصیل دارد و از جمله فعال ترین و پویاترین دانشگاه های سطح دنیا به شمار می رود. امروزه بیش از ۲۰ هزار دانشجو از ۱۳۱ کشور دنیا در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. این دانشگاه با داشتن ۵۰۰ مبتکر و مخترع در حوزه صنعت و علم به یکی از برترین و مشهورترین مراکز تولید علم در کشور روسیه تبدیل شده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه رودن روسیه

هزینه تحصیل در دانشگاه رودن روسیه

هزینه تحصیل در دانشگاه رودن

افرادی که به دنبال تحصیل در دانشگاه رودن هستند، باید در مورد هزینه هایی که مهاجرت خارجی برای آنها به دنبال دارد، خوب فکر کرده و با چشمانی باز اقدام کنند. اگر شرایط استفاده از بورسیه دانشگاه را ندارید در عوض باید از نظر مالی تامین باشید تا بتوانید از پس هزینه های تحصیل در این کشور به خوبی برآیید. در ادامه برخی هزینه هایی که باید در لیست هزینه های تحصیل در دانشگاه رودن آورده شود را معرفی خواهیم کرد.

شهریه دانشگاه رودن

یکی از مهم ترین مواردی که در هزینه تحصیل در روسیه و در دانشگاه رودن مطرح می شود، شهریه دانشگاه است. در مقاطع تحصیلی متفاوت، هزینه های متفاوتی از شما دریافت می شود. لیست هزینه ای که دانشجوها برای مقاطع متفاوت باید پرداخت کنند به شرح زیر است:
• اگر بخواهید در مقطع لیسانس و به زبان روسی به تحصیل مشغول شوید باید هزینه ای برابر ۲ تا ۳ هزار دلار پرداخت کنید.
• کسانی که خواهان شرکت در مقطع کارشناسی ارشد هستند در صورتی که تمایل داشته باشد تحصیلات خود را به زبان روسی ادامه دهند باید هزینه ای بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰دلار پرداخت کنند.
• برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان روسی-انگلیسی نیز هزینه شهریه حدود ۲۶۰۰ تا ۳۳۰۰ دلار خواهد بود.
علاوه بر مقاطع تحصیلی، رشته ای که فرد برای تحصیل انتخاب می کند نیز تاثیر زیادی بر روی شهریه دانشگاه دارد. شهریه چند رشته دانشگاهی مطرح و محبوب در زیر آورده شده است:
• هزینه شهریه برای تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه رودن ۹۵۰۰دلار و به زبان روسی ۸۵۰۰ دلار است.
• شهریه ای که دانشگاه رودن از دانشجویان رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی دریافت می کند حدود ۹۵۰۰ دلار و به زبان روسی ۸۵۰۰ دلار است.
• شهریه ای که دانشگاه رودن از دانشجویان داروسازی (زبان روسی) دریافت می کند نیز حدود ۵۵۰۰ دلار است.

هزینه خوابگاه

مورد دیگری که باید در لیست هزینه های تحصیل در دانشگاه رودن روسیه عنوان شود، هزینه خوابگاه است. این دانشگاه حدود ۱۴ خوابگاه دارد که همه آنها در خیابان میکلوخا ماکلای و در مقابل دانشگاه قرار گرفته اند. به دلیل همین فاصله نزدیکی که بین دانشگاه و خوابگاه وجود دارد، هزینه رفت و آمد به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. هر یک از خوابگاه های این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۸۰۰ نفر را دارند.
برای خوابگاه درجه یک به صورت ماهانه باید هزینه ای برابر ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار پرداخت گردد. برای خوابگاه درجه دو نیز باید به صورت ماهانه هزینه ای برابر ۶۰ تا ۱۶۰ دلار پرداخت شود و برای خوابگاه درجه ۳ نیز هزینه بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ دلار به صورت سالانه خواهد بود.

هزینه تحصیل در دانشگاه رودن روسیه

کاهش هزینه های تحصیل در دانشگاه رودن

گاهی اوقات بالا بودن هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه افرادی که به ادامه تحصیل علاقه مند هستند را از ادامه راه باز می دارد و این اصلا اتفاق خوبی نیست، اما راه حل هایی دارد. یکی از روش هایی که می توان به علاقه مندان به ادامه تحصیل کمک کند تا هزینه های تحصیل در این دانشگاه را کاهش دهند دریافت بورسیه است. اگر از نظر علمی در سطح بالایی هستید و یا در یک رشته و یا مهارت خاصی به عنوان یک نابغه مطرح می باشید، می توانید شانس خود را برای گرفتن بورسیه دانشگاه رودن امتحان کنید.
معمولا افرادی که یک رزومه قوی از خود در اختیار دانشگاه رودن قرار دهند می توانند بورس تحصیل در روسیه را دریافت کنند و نگرانی آنها از بابت هزینه های بالای تحصیل در این کشور به میزان زیادی کاسته می شود.

برای اطلاع از شرایط پذیرش در این دانشگاه و همچنین دریافت دعوتنامه جهت تحصیل در آن می توانید با مشاوران موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان تماس بگیرید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *