هزینه تحصیل در خارج از کشور

فرض کنیم که شما قصد دارید تحصیل در روسیه را انتخاب کنید. در این صورت به چه موضوعاتی فکر خواهید کرد؟ چه مسائلی ذهن شما را به خود درگیر می کند؟ آیا هزینه های که تحصیل در خارج از کشور برای دانشجوها به دنبال دارد یکی از مهم ترین درگیری های ذهنی آنها نیست؟ بدون شک، مهاجرت تحصیلی و هزینه هایی که در پی دارد یکی از مهم ترین نگرانی هایی است که دانشجوها با آن درگیر هستند. به جهت اهمیتی که این موضوع دارد ما این نوشتار را آماده کرده و در اختیار شما قرار داده ایم. ما در این متن قصد داریم در مورد هزینه تحصیل در خارج از کشور و تمام مسائل حاشیه ای و جانبی آن با شما صحبت کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات کافی به دست آورید.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه تحصیل در خارج از کشور

یکی از مهم ترین مسائلی که بر روی هزینه تحصیل در خارج از کشور تاثیرگذار است، دانشگاه و شهر و یا کشوری است که برای تحصیل انتخاب می کنید. معمولا زندگی دانشجویی در برخی دانشگاه های خارجی با هزینه های زیادی همراه است و خوب است قبل از آنکه یک کشور را برای تحصیل انتخاب شود به این موضوع بسیار مهم دقت کرد.
موضوع مهم دیگری که بر هزینه تحصیل در خارج از کشور تاثیرگذار است، مقطع تحصیلی و رشته انتخابی است. هر رشته ای شرایط خاص خود را داشته و تعداد دروسی که باید توسط دانشجو گذرانده شود، با رشته های دیگر تفاوت دارد. تحصیل در مقاطع مختلف نیز می تواند باعث تغییر در هزینه تحصیل شود. برای مثال هزینه ای که یک دانشجو برای تحصیل در دوره دکتری باید پرداخت کند با هزینه ای که یک فرد در دوره لیسانس باید بپردازد متفاوت خواهد بود.
سبک زندگی افراد نیز به شدت بر روی هزینه های تحصیل در خارج از کشور تاثیر دارد. معمولا افرادی که توانایی مدیریت مالی بالایی دارند در مقایسه با افرادی که نمی دانند چگونه باید هزینه های خود را مدیریت کنند، بهتر می توانند از پس زندگی در خارج از کشور و مشکلات مالی برآیند.

هزینه تحصیل در خارج از کشور

هزینه تحصیل در خارج از کشور

جزئیات هزینه های زندگی در خارج از کشور

وقتی صحبت از هزینه های زندگی در خارج از کشور به میان می آید برخی تصور می کنند که این هزینه تنها شامل شهریه ای است که دانشگاه دریافت می کند؛ در صورتی که واقعیت ماجرا چیزی دیگری است. در ادامه این قسمت قصد داریم به صورت جزئی در مورد تمام هزینه هایی که تحصیل در خارج از کشور برای افراد در پی دارد نکاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. خوب است بدانید که هزینه های زندگی در یک دانشگاه خارجی شامل موارد زیر می باشد:
• شهریه دانشگاه
• هزینه اجاره مسکن و یا خوابگاه
• هزینه بیمه
• هزینه دوره آموزش و فراگیری زبان
• هزینه بلیط
• هزینه خورد و خوراک
• هزینه پوشاک
• هزینه خرید کتاب و غیره
در ادامه هر یک از مواردی که در فوق نام برده شد را توضیح خواهیم داد.

شهریه دانشگاه

یکی از عمده ترین هزینه هایی که یک دانشجو و در طی سال تحصیلی باید برای آن فکر اساسی داشته باشد شهریه دانشگاه است. نوع رشته و دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می شود دو مورد از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر شهریه دانشگاه به شمار می رود. هر چه سطح علمی یک دانشگاه بالاتر باشد شهریه آن نیز افزایش پیدا می کند.
هزینه اجاره مسکن و یا خوابگاه
مورد دیگری که آن نیز جزء هزینه های ثابت یک فرد در طول ماه و یا سال به شمار می رود، هزینه ای است که برای اجاره مسکن و یا خوابگاه باید پرداخت کند. معمولا خانه هایی که در مرکز شهر قرار دارند با خانه هایی که در اطراف یک شهر قرار گرفته اند از نظر هزینه با هم تفاوت دارند و خوب است به هنگام اجاره یک خانه به آن توجه داشته باشید. اسکان در خوابگاه می تواند هزینه تحصیل در روسیه را به شدت کاهش دهد.

مطلب هزینه تحصیل در روسیه  را مطالعه کنید.

هزینه بیمه

از دیگر هزینه هایی که در طی سال باید پرداخت شود، هزینه بیمه های درمانی و خدمات پزشکی است. ابتلا به بیماری های مختف یک مساله اجتناب ناپذیر است و هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که هیچگاه به بیماری مبتلا نخواهد شد. از آنجایی که هزینه های درمان در برخی موارد بسیار بالاست بنابراین بهترین کار این است که دانشجوها بعد از ورود به دانشگاه حتما برای بیمه کردن خود اقدامات اساسی انجام دهند. معمولا بیمه های دانشجویی می توانند مقدار زیادی از هزینه درمان را تحت پوشش خود قرار دهد.

مطلب خدمات درمانی در روسیه را مطالعه کنید.

هزینه دوره آموزش و فراگیری زبان

از دیگر هزینه هایی که گاهی اوقات پیش خواهد آمد هزینه دوره آموزش زبان است. فرض کنید که می خواهید تحصیل در روسیه را انتخاب کنید و در این صورت باید به زبان روسی مسلط باشید؛ زیرا اغلب مردم این کشور به این زبان صحبت کرده و شما برای داشتن ارتباط و تعامل با آنها باید در دوره های آموزش زبان روسی نیز شرکت کرده و در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورید.

هزینه خورد و خوراک

یکی دیگر از هزینه هایی که باید در لیست برآورد هزینه تحصیل در خارج از کشور عنوان شود، هزینه خورد و خوراک فرد است. معمولا هزینه خورد و خوراک دانشجوها به سبک زندگیشان بستگی دارد. برای مثال افرادی که عادت به پخت غذا ندارند و ترجیه می دهند در یک رستوران لوکس به صرف غذا مشغول شوند از کسانی که خودشان برای طبخ غذا در منزل و یا خوابگاه اقدام می کنند، باید هزینه های بیشتری برای خورد و خوراک در نظر بگیرند.

هزینه تحصیل در خارج از کشور

هزینه پوشاک

پوشاک نیز از آن دست مواردی است که هر چند وقت یکبار باید برای آن هزینه ای در نظر گرفته شود. هزینه پوشاک نیز تحت تاثیر اخلاق و سبک زندگی افراد قررا دارد. چنانچه یک دانشجو تمایل داشته باشد لباس های مارک و گران قیمت به تن کند هزینه تحصیل در روسیه غیر قابل محاسبه خواهد بود. برای کاهش هزینه پوشاک توصیه می شود در حراج هایی که آخر فصل انجام می شود، شرکت کرده و لباسی مناسب و با کیفیت خریداری گردد.

مطلب هزینه زندگی دانشجویی در روسیه را مطالعه کنید.

هزینه خرید کتاب و غیره

اصولا دانشجوها با کتاب و جزوه سروکار دارند و به همین دلیل باید برای این مورد نیز هزینه ای در نظر بگیرند. چنانچه می خواهید در مهاجرت تحصیلی و هزینه هایی که این مورد برای شما به دنبال دارد با سختی مواجه نشوید، بهتر است سعی کنید تا جایی که امکان دارد کتاب های دست دو خریداری کرده و لوکس بودن و لاکچری بودن را فراموش کنید. مهاجرت تحصیلی خسروان اینکار را برای شما کم هزینه تر نموده و برای گذراندن دوره پادفک، کتاب های زیست و شیمی را با کمترین هزینه در اختیار دانشجویان قرار میدهد تا علاوه بر یادگیری زیست و شیمی پادفک که مهمترین دروس هستند، با زبان روسی هم آشنا می شوید زیرا کتب به 2 زبان روسی و فارسی هستند و همچنین فیلم های آموزشی نیز در اختیار شما قرار میدهد. برای دانشجویانی که کورس 1 هستند کتاب بافت شناسی که جزو سخت ترین دروس کورس 1 می باشد، را ارائه میدهد.

برای اطلاعات بیشتر روی لینک های زیر کلیک کنید.

پکیج کتاب دو زبانه زیست و شیمی

فیلم شیمی معدنی پادفک 

فیلم زیست جامع پادفک 

کتاب بافت شناسی دو زبانه 

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *