هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل در روسیه و در رشته داروسازی یکی از آرزوهای افرادی است که به تحصیل و کسب علم علاقه زیادی دارند. چندین دانشگاه در کشور روسیه وجود دارد که دانشجویان بین المللی پذیرش کرده و اطلاعات گرانقدر و ارزشمندی را در حوزه داروسازی در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. تنها شرط استفاده از امکانات دانشگاه های کشور روسیه، دل به دریا زدن، خارج شدن از منطقه امن و مهاجرت تحصیلی است. تنها در این صورت است که می توان در این رشته تحصیل کرد و اطلاعات خوبی را در حوزه داروسازی به دست آورد. موضوعی که ما در این متن قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم، هزینه تحصیل داروسازی در روسیه است. به جهت اهمیت و نگرانی هایی که این مساله دارد سعی می کنیم خیلی ساده و مختصر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با رشته داروسازی

یکی از شاخه های علم پزشکی و زیست شناسی رشته داروسازی است. موضوعی که در این علم مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تولید دارو، مطالعه تاثیرات دارو و تجویز دارو است. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند نسل جدیدی از داروها را ابداع کنند، برخی مسمومیت های موجود را درمان نمایند و یا بهترین داروهایی که در هر زمینه می تواند مفید باشد را به مردم معرفی کنند. این رشته از جمله رشته هایی است که نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را داشته و اکثر افرادی که به این رشته علاقه فراوانی دارند، به دنبال یافتن یک دانشگاه معتبر و با درجه علمی بالا می باشند.

چرا داروسازی در کشور روسیه؟

کشور روسیه یکی از کشورهایی است که برخی از دانشگاه های آن، رشته داروسازی را ارائه کرده و خدمات خوبی را در اختیار دانشجویان این رشته قرار می دهند. یکی از دلایلی که باعث شده عاشقان رشته داروسازی تحصیل در روسیه را انتخاب کنند به دوره های آموزشی متنوعی بر می گردد که در این کشور ارائه می شود. در ضمن خوب است بدانید که برخی از دانشگاه های کشور روسیه، این رشته را نیز به زبان انگلیسی ارائه می کنند.
موضوع دیگری که باعث شده دانشجویان تمایل داشته باشند رشته داروسازی را در این کشور بگذرانند به پایین بودن هزینه تحصیل در روسیه بر می گردد. تحصیل در این کشور در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر بوده و با صرف هزینه های مناسب و نرمال می توان اطلاعات خوبی در این حوزه به دست آورد.
در ضمن خوب است بدانید که مردم کشور روسیه یکی از تحصیل کرده ترین مردمان کره زمین هستند و به کسب دانش علاقه زیادی می ورزند و این می تواند شرایط راحتی را برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کند.
دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارد که در رتبه بندی های جهانی، توانسته رنک و رتبه خوبی را به خود اختصاص دهند. وجود این دانشگاه ها مغتنم ترین فرصت برای کسانی است که تمایل دارند در رشته داروسازی و در یک دانشگاه معتبر تحصیل کنند.

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

هزینه تحصیل داروسازی در کشور روسیه

همان طوری که گفتیم یکی از دلایلی که باعث شده اغلب علاقه مندان به رشته داروسازی، کشور روسیه را برای تحصیل انتخاب کنند به پایین بودن هزینه تحصیل در این کشور بر می گردد. وقتی صحبت از هزینه های تحصیل در این کشور می شود باید توجه داشته باشید که تنها شهریه دانشگاه در این میان مطرح نیست و سایر هزینه ها از جمله هزینه خورد و خوراک، هزینه پوشاک، هزینه مسکن و یا خوابگاه و سایر هزینه های جانبی نیز باید مد نظر قرار داده شوند.
اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد هزینه تحصیل در این کشور صحبت کنیم باید بگوییم که یک فرد برای هزینه اقامت، خوراک، کتاب و یا سایر لوازمی که برای دانشگاه خود به آنها نیاز دارد و برخی هزینه های متفرقه دیگر، حدود 300 دلار در ماه باید هزینه کند. این هزینه یک هزینه کاملا مناسب و منطقی است. البته توجه داشته باشید که سبک زندگی شما به شدت بر روی این مساله تاثیرگذار است. برای مثال اگر عادت دارید برای خوردن غذا به یک رستوران لوکس و لاکچری رفته و غذاهای گران قیمت سفارش دهید، در این صورت هزینه شما در ماه از این مبلغ خیلی بیشتر خواهد بود.
عمده ترین مساله ای که یک فرد باید برای آن در طی دوران تحصیل خود هزینه کند هزینه شهریه دانشگاه است. معمولا دانشگاه های کشور روسیه برای رشته داروسازی حدود 7 هزار دلار از شما طلب می کنند. البته توجه داشته باشید که این عدد در صورتی است که کلیه دروس شما به زبان روسی ارائه شوند. شهریه دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی این رشته را ارائه می کنند، نزدیک به 8 هزار دلار خواهد بود. پس اگر می خواهید هزینه تحصیل شما در این کشور کاهش پیدا کند، توصیه می کنیم برای آموزش زبان روسی حتما وقت بگذارید و تسلط کافی بر روی آن پیدا کند.
هزینه دیگری که باید در این کشور پرداخت کنید، هزینه بیمه پزشکی است. برای بیمه پزشکی نیز باید حدود 150 دلار پرداخت کنید. هزینه تمدید و ثبت ویزا نیز حدود 100 دلار خواهد بود.

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل رایگان در کشور روسیه

یکی از شرایطی که دانشگاه های کشور روسیه برای دانشجویان فراهم کرده اند، شرایط تحصیل در روسیه به صورت رایگان است. البته این امکان برای همه فراهم نیست و تنها افرادی که از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند و به نوعی یک نابغه محسوب می شوند می توانند از این فرصت استفاده کنند.
برای تحصیل به صورت رایگان در کشور روسیه ابتا باید فرم درخواست تحصیل به صورت رایگان را پر کرده و همراه با رزومه تحصیلی و انگیزه نامه تان در اختیار دانشگاه مورد نظر قرار دهید. اگر از نظر علمی در رشته ای که می خواهید آن را در روسیه ادامه دهید، در سطح بالایی قرار داشته باشید احتمال آنکه بتوانید به صورت رایگان و بدون هزینه در این کشور تحصیل کنید زیاد است. برای آنکه بتوانید ثابت کنید در رشته انتخابی تان دانش و آگاهی زیادی دارید باید مدارک علمی و مستندات تحصیلی خود را ارائه کنید. تنها در این صورت است که دانشگاه متقاعد خواهد شد که شما لیاقت تحصیل به این صورت را دارید.
البته اگر بتوانید در یک آزمون ورودی که در این کشور برگزار می شود نیز شرکت کنید اجازه دارید به صورت رایگان تحصیل در روسیه را تجربه کنید. این آزمون، آزمون راحتی نیست، اما در صورت قبولی می توانید به 6 دانشگاه در روسیه درخواست پذیرش دهید.

اگر قصد تحصیل در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی در روسیه را دارید میتوانید از طریق پیج اینستاگرام، واتساپ و یا شماره زیر با موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در ارتباط باشید و از مشاوره های ما بصورت رایگان استفاده نمایید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *