مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور

به نظر شما چه چیزی باعث شده که امروزه مهاجرت تحصیلی برای بسیاری افراد، مهم و حیاتی جلوه کند؟ اغلب کسانی که به تحصیل علاقه مند هستند امکان ندارد رویای تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج از کشور را در سر نداشته باشند. تصمیم گیری برای مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور از جمله تصمیماتی است که تاثیر زیادی بر روند زندگی انسان ها دارد. پس به همین علت باید قبل از هر گونه اقدام اساسی در این حوزه، همه جوانب، مزیت ها و معایب تحصیل در خارج از کشور مورد بررسی قرار داده شود. ما در این متن قصد داریم به صورت خلاصه برخی از مزیت ها و عیب های تحصیل در خارج از کشور را عنوان کنیم.

مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور

مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور

مزیت های تحصیل در خارج از کشور

فرض کنید که می خواهید تحصیل در روسیه را تجربه کنید و به یکی از دانشگاه های معتبری که در این کشور در حال فعالیت است، درخواست پذیرش دهید. در این صورت بدون شک مزیت های زیر شامل حال شما خواهد بود.

  • به دست آوردن تجربه های جدید

معمولا سفر کردن به هر شکلی که باشد می تواند حامل تجربه های جدیدی برای انسان باشد. حال اگر سفری که یک فرد قصد دارد آن را تجربه کند چندین سال به طول انجامد، بدون شک تجربه های زیادی را می توان در کنار آن به دست آورد. تحصیل در روسیه و یا یکی از کشورهایی که دانشجویان خارجی را پذیرش می کنند دقیقا به مانند سفری است که چندین سال به طول می انجامد. به دست آوردن تجربه های جدید در حین مهاجرت تحصیلی به افراد کمک می کند تا در برهه های زمانی متفاوت واکنش مناسب و نرمالی از خود نشان دهند. این تجربه ها در رقم زدن یک زندگی و آینده درخشان و روشن بسیار کمک کننده و شایان توجه هستند.

  • آموزش یک زبان جدید

از دیگر مزیت هایی که می توان در مورد تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت تحصیلی عنوان کرد، یادگیری یک زبان جدید است. از آنجایی که تحصیلات حداقل به مدت 4 سال طول می کشد، دانشجوها باید بتواند با مردمی که در آن کشور و یا شهر زندگی می کنند ارتباط خوبی برقرار کرده و این تعامل و برقراری ارتباط، فراگرفتن زبانی که غالب مردم به آن صحبت می کنند را می طلبد. به همین علت افراد ناچار هستند برای رفع نیازهای خود زبان دیگری را نیز آموزش ببینند. این فراگیری زبان جدید می تواند در پربارتر کردن رزومه افراد کمک شایان توجهی باشد.

  • به دست آوردن فرصت های شغلی جدید

از دیگر مزیت های که تحصیل در خارج از کشور می تواند برای افراد فراهم کند، فراهم شدن فرصت های شغلی است. معمولا تحصیل در خارج از کشور از آنجایی که با تجربیات عملی و آکادمیک بالایی همراه است، می تواند زمینه ساز خوبی برای ساختن موقعیت خوبی شغلی باشد. برخی کارفرماها به هنگام پیدا کردن یک نیروی جدید به دنبال افرادی هستند که در خارج از کشور تحصیل کرده اند. این موضوع می تواند به مشتاقان و علاقه مندان به تحصیل کمک کند تا آینده ای درخشان برای خود رقم بزنند. در ضمن برخی از کشورها به فارغ التحصیلان این اجازه را می دهند تا بعد از به پایان رساندن دوران تحصیل خود، در کشور مذکور مانده و مشغول به کار شوند.

  • گرفتن اقامت

فرض کنید که در تحصیل در روسیه را انتخاب کرده و می خواهید در این کشور و در یکی از مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و یا کارشناسی به تحصیل بپردازید. اگر بعد از دوران تحصیل خود بتوانید یک کار و شغل مناسب با رشته تان بیابید، احتمال آنکه اقامت دائم کشور روسیه را دریافت کنید چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد. این یکی از راحت ترین راه های دریافت اقامت دائم در کشورهای خارجی می باشد.

  • تقویت برخی جنبه های شخصیتی

افرادی که به صورت مستقل زندگی می کنند می توانند به خوبی از عهده مسئولیت ها برآیند و مشکلاتی که با آن مواجه می شوند را به خوبی حل کنند. این توانمند شدن در حل مشکلات و برخورد عاقلانه با آنها از جمله مزیت های تحصیل در خارج از کشور است. تقویت اعتماد به نفس، تقویت استقلال مالی و شخصیتی و غیره از جمله مزیت های مهاجرت تحصیلی می باشد.

مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور

مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور

معایب تحصیل در خارج از کشور

تا به این جا در مورد مزیت های تحصیل در خارج از کشور نکاتی را ارائه کردیم. حال خوب است جانب حق را رعایت کرده و در مورد معایب آن نیز نکاتی را به شما گوشزد کنیم. معایب مهاجرت تحصیلی به شرح زیر می باشد:

  • بالا بودن هزینه های تحصیل

یکی از مسائلی که باعث شده تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری افراد، تنها در حد یک رویا باقی بماند بالا بودن هزینه های تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی است. البته برای کاهش هزینه تحصیل راه های متفاوتی می توان معرفی کرد که یکی از آنها بورسیه است. افرادی که رزومه قوی و نمرات خوبی داشته باشند شرایط دریافت بورسیه را دارند.

  • دوری از خانواده

از دیگر مشکلاتی که شاید هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد، دلتنگی و دوری از خانواده است. این فشار و غم دوری برای کسانی که برای اولین بار مسافرت مجردی را تجربه می کنند بسیار بیشتر از کسانی است که قبلا بارها و بارها طعم دوری از خانواده را چشیده اند.

  • تحمل نگاه های آزاردهنده

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند برای برخی افراد ناراحت کننده به نظر آید، نگاه هایی است که به افراد خارجی می شود. مهم نیست که یک نفر در چه سطح علمی قرار داشته باشد و یا چه جایگاه اجتماعی دارد، در هر صورت به او به عنوان یک فرد خارجی نگاه می شود و برخی افراد، خارجی ها را مانند یک عامل خطر و یا یک عامل تهدید می بینند و این همان موضوعی است که باعث ناراحتی می شود. بهتر است کشورهایی را برای تحصیل انتخاب کنید که نگاه این چنینی به دانشجویان خارجی ندارند؛ زیرا در این شرایط با آرامش روحی و روانی بیشتری می توان به فکر ادامه تحصیل بود.

  • مشکلات آموزش یک زبان جدید

درست است که آموزش یک زبان جدید می تواند فرصت های جدیدی برای کار و ارتباط با بقیه مردم در اختیار یک دانشجو قرار دهد اما فراگیری یک زبان خارجی به خودی خود، دردسرها و مشکلاتی دارد و گاهی سخت بودن یک زبان خارجه، برخی متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی را به شدت آزار می دهد.

موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با فراهم آوردن مشاوره های آنلاین، حضوری و تلفنی بصورت رایگان شما را برای تحصیل در خارج راهنمایی می نماید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *