دانشگاه پالاکی اولموک چک

در سال ۱۹۹۳ کشور چک از تقسیم کشور چکسلواکی به وجود آمد. چک در قلب اروپا قرار گرفته و بیش از ده میلیون نفر جمعیت دارد. برای افرادی که قصد دارند تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهند، کشور چک مقصدی عالی و مورد اعتماد است. دانشگاه پالاکی یکی از دانشگاه هایی است که به دلیل اعتبار بالا، شهریه مناسب و هزینه پایین زندگی بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل است. دانشگاه پالاکی بعد از دانشگاه چارلز دومین دانشگاه معتبر و بزرگ جمهوری چک به شمار می آید که در سال ۱۵۷۳ تاسیس شده است. اولموک یکی زیباترین شهرهای اروپا به محسوب می شود که دانشگاه پالاکی نیز در این شهر قرار دارد. در حال حاضر بیش از چهل و یک هزار دانشجوی بين‌المللی از کشورهای دنیا در این دانشگاه‌ مشغول به تحصیل هستند. در این مقاله از مؤسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، قصد داریم شما را با دانشگاه پالاکی اولموک چک آشنا کنیم.

دانشگاه پالاکی اولموک چک

معرفی دانشگاه پالاکی در اولموک چک

دانشگاه پالاکی اولموک چک (palaky Olomouc in university) دومین دانشگاه قدیمی و معتبر در چک به شمار می ‌آید که در سال ۱۵۷۳ به عنوان یک دانشگاه دولتی فعالیت خود را آغاز کرد. دانشگاه پالاکی ابتدا فقط کورس های تحصیلی در زمینه الهیات را ارائه می کرد ولی بعدها در رشته‌ های فلسفه، حقوق، پزشکی و ….شروع به فعالیت کرد. بیشترین تراکم دانشجویان در اروپای مرکزی متعلق به شهر اولموک است که نمایانگر نمونه موفقی از دانشگاه قدیمی در یک شهر کوچک است. دانشگاه پالاکی تاریخچه بسیار پیچیده‌ ای داشته و داستان های زیادی درباره آن نقل شده است.  در سال های ۱۵۹۹ و ۱۶۲۳ به علل مختلفی دانشگاه برای مدتی بسته شد. در سال ۱۵۹۹ به علت شیوع بیماری طاعون و در سال ۱۶۲۳ به خاطر شورش بوهمیان که مدت زمان جنگ به سی سال رسید، دانشگاه بسته ماند. در سال ۱۵۶۴ اسقف مارک خوون دانشگاه پالاکی را بازسازی کرد و تا سال ۱۵۶۷ یهودیان اداره دانشگاه را بر عهده گرفتند. دانشگاه پالاکی از ۸ دانشکده مختلف تشکیل شده است که از جمله آن می‌توان به دانشکده هنر، حقوق، پزشکی و دندانپزشکی، علوم ورزشی، علوم بهداشتی، آموزش علوم انسانی و ….اشاره کرد. تمامی دانشکده‌ ها در ساختمان تاریخی و زیبای شهر اولموک واقع شده اند. چندین مرکز تحقیقاتی بین‌المللی در این دانشگاه‌ تاسیس شده که در آن ها می توان تحقیقات علمی و پژوهشی از پزشکی گرفته تا علوم انسانی و علوم بهداشت را انجام داد. مدرک دانشگاه پالاکی در تمام کشورهای بزرگ معتبراست حتی مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز قرار دارد.

برنامه های تحصیلی دانشگاه پالاکی اولموک چک

برنامه های تحصیلی دانشگاه پالاکی اولموک چک در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دوره های ۵ و ۶ ساله پزشکی و دندانپزشکی برگزار می شود. در هر ۸ دانشکده این دانشگاه برنامه های مختلف درسی، آزمایشگاهی و حتی تفریحی به دانشجویان آموزش داده می شود. در کلیه دانشکده ها دروس به زبان انگلیسی به دانشجویان تدریس می شود.

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه پالاکی اولموک چک

فعالیت دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پالاکی اولموک از سال ۱۸۴۹ شروع شد. بیشتر آموزش های عملی در بیمارستان دانشگاه اولموک انجام می شود. اولین پیوند موفقیت آمیز بافت در جهان توسط ادوارد کنراد زیرم در بیمارستان دانشگاه پالاکی اولموک چک انجام شد. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پالاکی اولموک چک بیشتر بر روی: آنکولوژی، بیماری های قلبی و عروقی، سم شناسی تجربی، ایمونولوژی و اپیدمیولوژی تمرکز دارد. در این دانشکده برنامه های معتبر علمی و بين‌المللی و تحصیل به زبان انگلیسی صورت می گیرد. از دپارتمان‌ های مختلف دانشکده پزشکی و دندانپزشکی می توان به بیوفیزیک پزشکی، دپارتمان آناتومی، دپارتمان شیمی پزشکی و بیو شیمی، دپارتمان زیست‌شناسی و دپارتمان میکروبیولوژی اشاره کرد. دوره پزشکی در این دانشگاه‌ ۶ سال و دوره دندانپزشکی ۵ سال است که به زبان انگلیسی دروس ارائه می شود. افرادی که متقاضی تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پالاکی اولموک چک هستند بعد از پایان دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی می توانند درخواست تحصیل در این رشته ها را کنند. بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه پالاکی اولموک مدرک پزشکی عمومی و مدرک دکترای دندانپزشکی را کسب خواهید کرد. مباحث نظری دروس پزشکی و دندانپزشکی در ساختمان دانشکده پزشکی و دورس عملی در بیمارستان این دانشگاه آموزش داده می شود. آموزش ها در این دانشگاه‌ مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا انجام می گیرد و از سیستم انتقال اعتبار اروپا پیروی می کند.

شرایط پذیرش دانشگاه پالاکی در اولموک چک

دانشگاه پالاکی در اولموک چک برای پذیرش دانشجویان بومی و بين‌المللی شرایطی تقریبا مشابه به هم دارد، یعنی متقاضیان برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • دوره تحصیلی دبیرستان و پیش دانشگاهی را تمام کرده باشند.
  • از شرایط سنی مناسبی برخوردار باشند.
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند، برای مدرک آیلتس حداقل نمره ۶ و برای تافل نمره ۸۷.
  • در آزمون ورودی که دانشگاه برگزار می کند، حداقل نمره مورد نیاز را کسب کنند.
  • برای برخی از رشته ها که آزمون شفاهی برگزار می شود، نمره قبولی دریافت کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در چک

حین تحصیل در دانشگاه های چک می توانید مشغول به کار شوید، به عبارت دیگر کار کردن در هنگام تحصیل امکان پذیر است. هر دانشجو می تواند چهل ساعت کار انجام دهد و در قبال آن هزینه دریافت کند. در دانشگاه های کشور چک بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می شود که بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. به طور کلی می توان گفت هزینه زندگی در چک نسبت به سایر کشورهای اروپایی که شامل: مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل و….است بسیار مناسب بوده و با خیالی آسوده می توانید این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پالاکی در اولموک چک

دانشگاه پالاکی در اولموک چک شهرت جهانی دارد به طوری که هر ساله در بین دانشگاه های برتر جهان قرار می گیرد. طبق برترین سیستم رتبه‌بندی جهان دانشگاه پالاکی در رتبه و رنکینگ زیر قرار دارد:

  • رتبه جهانی در Qs: 601-650
  • رتبه موضوعی دانشگاه در Qs: 251- 300
  • رتبه در THF: 801- 1000
  • رتبه تاثیرگذاری دانشگاه سال 2021: 401- 600
  • رتبه در بین بهترین دانشگاه های اروپا: 240
  • رتبه کشوری: 2
  • رتبه کیفیت آموزشی:+378
  • رتبه استخدامی فارغ‌التحصیلان: +594
  • کیفیت رتبه هیئت علمی: +235

دانشگاه پالاکی اولموک چک

سخن پایانی

دانشگاه پالاکی اولموک چک یک دانشگاه مدرن و پویا محسوب می شود که مدرک آن در سطح جهان حتی از نظر وزارت بهداشت و علوم نیز اعتبار دارد. اگر قصد تحصیل در یک کشور اروپایی را دارید، کشور چک گزینه عالی است؛ زیرا هزینه زندگی و تحصیل در مقایسه با سایر کشورها مناسب و پایین است. برای کسب اطلاع دقیق درباره تحصیل در دانشگاه پالاکی چک می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. مشاوران ما می توانند در زمینه تحصیل و انتخاب رشته در این دانشگاه به شما کمک کنند. موسسه ما به عنوان تنها نماینده دانشگاه پالاکی اولموک و سایر دانشگاه ها در چک فعالیت می کند؛ از همین رو می توانید راهنمایی های لازم را از مشاوران ما دریافت کنید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های چک

دانشگاه پالاکی اولموک چک
دانشگاه ماساریک برنو چک
دانشگاه چارلز چک
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *