دانشگاه ماساریک برنو چک

چک یکی از زیباترین کشورهای جهان است که در بخش مرکزی اروپا قرار گرفته است. دانشجویان زیادی از سراسر دنیا علاقه دارند در دانشگاه های چک ادامه تحصیل دهند؛ زیرا کشوری مدرن، متمدن، زیبا و پیشرفته محسوب می شود. از آنجایی که مهاجرت تحصیلی مفیدتر و راحت‌تر است بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این راه به کشور چک مهاجرت کنند. دانشگاه ماساریک برنو بزرگترین و دومین دانشگاه برتر چک به شمار می آید؛ از همین رو برای ادامه تحصیل در چک می تواند گزینه مناسبی باشد. با انتخاب کشور چک برای تحصیل این امکان را خواهید داشت تا زندگی در یک کشور با زیبایی های طبیعی و تاریخی را تجربه کنید. بنابراین اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور چک را دارید، دانشگاه ماساریک برنو چک گزینه بسیار مناسبی است، چون در لیست بهترین دانشگاه های اروپا و جهان قرار گرفته و مدرک تحصیلی آن اعتبار بالایی دارد. در این مقاله از سری مقالات: موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد داریم شما را با دانشگاه ماساریک برنو چک آشنا کنیم.

معرفی دانشگاه ماساریک برنو چک

دانشگاه ماساریک چک دومین دانشگاه برتر و بزرگترین دانشگاه کشور چک محسوب می شود که در شهر برنو سال ۱۹۱۹ تاسیس شده است. فعالیت این دانشگاه با چهار دانشکده هنر، علوم، پزشکی و حقوق شروع شد ولی در حال حاضر ۱۰ دانشکده فعال دارد که بالغ بر ۲۲۰۰ هیئت علمی مشغول به تدریس هستند. بیش از ۱۹۱ هزار دانشجو از دانشگاه ماساریک فارغ‌التحصیل شده اند. بخش بین‌الملل دانشگاه ماساریک شهر برنو امکانات زیادی برای تسهیل نقل و انتقال دانشجویان ارائه می کند. نام دانشگاه ماساریک از نام توماش مازاریک اولین رئیس جمهور مستقل چکسلواکی گرفته شده است. دانشکده هایی که به تازگی بازسازی شده اند به مدرن ترین فناوری های آموزشی و امکانات آموزشگاهی مطابق با استانداردهای جهانی مجهز هستند. دانشجویان بیش از ۱۰۶ کشور جهان می توانند در دانشگاه ماساریک ادامه تحصیل دهند. با انتخاب دانشگاه ماساریک برنو چک برای تحصیل می توانید دروس تحصیلی خود را در یک پردیس آموزشی و تحقیقاتی مدرن با امکانات آموزشگاهی کلاس جهانی تجربه کنید. علاوه بر این موارد در یک محیط آموزش بين‌المللی قرار می گیرید که به شما کمک می کند تا با فرهنگ ها و دیدگاه های مختلف آشنا شوید. سیستم آموزشی دانشگاه ماساریک این امکان را به اکثریت دانشجویان می دهد تا رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی را به صورت پیوسته تا مقطع ارشد و دکتری ادامه دهند. با توجه به اینکه دانشگاه ماساریک برنو چک با سایر دانشگاه ها و موسسات معتبر جهان در ارتباط است به دانشجویان فرصت داده می شود تا چند ترم تحصیلی را در معتبرترین دانشگاه های جهان تحصیل کنند.

دانشگاه ماساریک برنو چک

دانشکده های دانشگاه ماساریک برنو چک

دانشگاه ماساریک برنو چک ۱۹۰ دپارتمان و ۱۰ دانشکده فعال دارد که همگی از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار هستند؛ به ویژه دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک که رشته های پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهد. دانشکده های دانشگاه ماساریک برنو چک به شرح زیر است:

  • دانشکده علوم ورزشی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  • دانشکده انفورماتیک
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده هنر
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده تربیت مدرس

تحصیل در دانشگاه ماساریک برنو با بورسیه تحصیلی

در کشور چک دانشگاه ماساریک برنو بورسیه های مختلف با شرایط گوناگون را ارائه می دهد که معمولا توسط دانشگاه یا وب سایت اعلام می شود. سن پایین، نمرات بالا، تسلط به زبان انگلیسی با مدرک معتبر و آشنایی با زبان چک  از شرایط عمومی دریافت بورس تحصیلی است. برخی از بورس ها همه هزینه های تحصیل را شامل می شوند حتی گاهی اوقات حقوق ماهیانه نیز به دانشجویان پرداخت می کنند. اما برخی از بورسیه های تحصیلی در دانشگاه ماساریک برنو هستند که فقط هزینه کتب درسی را پرداخت می کنند. در دانشگاه ماساریک برنو چک بورسیه های دیگری نیز وجود دارد که بسته به ارائه مدرک و یا پروپوزال معتبر دانشجویان می توانند به کمک استاد راهنما دریافت کنند. بورس های تحصیلی دانشگاه ماساریک برنو چک به شرح زیر است:

  • بورسیه دکتری جمهوری چک
  • بورسیه ویژه گراد
  • بورسیه موراویای جنوبی
  • بورسیه اراسموس پلاس
  • بورسیه آژانس علمی بایرن
  • بورس Visegrad fund

امکانات دانشگاه ماساریک برنو چک

دانشگاه ماساریک برنو از نظر امکانات ارائه شده، محل اقامت و کیفیت تحصیلی یکی از مدرن ترین دانشگاه های کشور چک است که امکانات بروز به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه به همراه سایر موسسات آموزشی شهر برنو عضو بنیاد تکنولوژی اروپای مرکزی است. اصلی ترین اولویت دانشگاه ماساریک برنو تحقیقات علمی است که در سال های اخیر توانسته جایگاه مهمی را در رقابت جهت دریافت بورسیه های تحقیقاتی کسب کند. دانشگاه ماساریک در مقایسه با سایر دانشگاه های چک بیشترین تقاضا را برای تحصیل دارد؛ از همین رو دانشگاه برای پذیرش دانشجویان محدودیت تعیین کرده است. چندین مرکز پژوهشی و تحقیقاتی از جمله: ایستگاه قطبی مندل، مرکز جراحی و دندانپزشکی و بیمارستان از امکانات دانشگاه ماساریک برنو است.

موقعیت دانشگاه ماساریک برنو چک

از ویژگی های اصلی و مهم دانشگاه ماساریک برنو قرارگیری آن در بخش مرکزی اروپا است. دانشگاه ماساریک در دومین شهر مهم کشور چک، یعنی برنو واقع شده است. موقعیت قرارگیری این دانشگاه در قلب اروپا سبب شده تا فاصله کوتاهی با شهرهای پراگ، برلین، وین، ورشو و بوداپست داشته باشد. دانشجویان بين‌المللی که علاوه بر درس به گردش و تفریح نیز علاقه دارند، دانشگاه ماساریک بهترین انتخاب است؛ زیرا شهر برنو فاصله نزدیکی با این شهرها دارد و می توانند تعطیلات آخر هفته را در این شهرها سپری کنند. به طور کلی هزینه تحصیل و زندگی در جمهوری چک بسیار مقرون به صرفه است حتی هزینه تحصیل و زندگی در شهر برنو نسبت به پایتخت چک یعنی شهر پراگ بسیار ارزان تر است؛ به همین خاطر دانشجویان می توانند هزینه‌ خود را به خوبی مدیریت کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه ماساریک برنو چک

پذیرش در موسسه آموزش عالی ماساریک همچون دانشگاه های چارلز و پالاتسکی ساده است. دانشگاه ماساریک برای جهت تحصیل در رشته های تاپ مانند پزشکی و دندانپزشکی محدودیت سنی برای پذیرش دانشجویان بين‌المللی  تعیین نکرده است. به طور معمول شرایط اصلی برای پذیرش دانشجویان بين‌المللی در دانشگاه های جمهوری چک به شرح زیر است:

  • فرد متقاضی دوران تحصیلی دبیرستان و پیش دانشگاهی را به اتمام رسانده باشد.
  • دروس در دانشگاه های چک به زبان انگلیسی تدریس می شود؛ از همین رو متقاضیان باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.
  • در آزمون ورودی که دانشگاه برگزار می کند، نمره قبولی کسب کند.
  • فرد متقاضی در مصاحبه شفاهی که به صورت آنلاین برگزار می شود، امتیاز لازم را کسب کند.
  • مدارک مورد نیاز همچون: ریز نمرات، مدرک زبان، رزومه تحصیلی، کپی پاسپورت، کپی مدارک شناسایی و‌‌‌….را به دانشگاه ارسال کند.

دانشگاه ماساریک برنو چک

سخن پایانی

همانطور که در طول مطالب گفتیم دانشگاه ماساریک برنو چک یکی از مدرن ترین دانشگاه های کشور چک محسوب می شود که در بخش مرکزی اروپا قرار گرفته است. با اخذ پذیرش از این دانشگاه می توانید با هزینه بسیار پایین و مقرون به صرفه مدرک تحصیلی خود را از معتبرترین دانشگاه چک دریافت کنید. در این مقاله سعی کردیم درباره دانشگاه ماساریک برنو و شرایط تحصیل در آن اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. ما در موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان نماینده رسمی دانشگاه ماساریک برنو چک و مسئول اعزام متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم ورزشی و….هستیم. بنابراین از طریق تماس با مشاوران ما می توانید با دریافت مشاوره رایگان اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با تحصیل در دانشگاه ماساریک برنو چک کسب کنید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های چک

دانشگاه پالاکی اولموک چک
دانشگاه ماساریک برنو چک
دانشگاه چارلز چک
The last comment needs to be approved.
4 پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      مانیای عزیز
      میتونید با دفتر تماس بگیرید یا از چت واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      اپیزود عزیز
      شرایط خاصی داره
      میتونید با دفتر تماس بگیرید یا از چت واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *