هزینه و شرایط تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون

این‌روزها تحصیل رشته پزشکی در جهان، طرفداران بسیاری دارد. افراد زیادی به دنبال دانشگاه‌ها و کشورهایی برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل پزشکی هستند تا بتوانند با هزینه‌های کمتر، مدارک معتبر پزشکی بگیرند. به همین دلیل تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون، فرصت بسیار خوبی است تا علاوه بر تجربه زندگی در یک کشور دیگر، مدرک معتبری از دانشگاه‌های کشور روسیه دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و هزینه‌ها، ادامه این متن را بخوانید.

تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون

تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون

دانشگاه‌های پزشکی در کشور روسیه هر ساله دانشجویان خارجی زیادی برای تحصیل بدون کنکور بخصوص از کشورهای همسایه و خاورمیانه جذب می‌کنند. این فرصت، شرایط تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی روسیه را برای ایرانی‌هایی که تمایل دارند در رشته پزشکی خارج از کشور تحصیل کنند فراهم می‌کند.

از مزیت‌های تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون این است که نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، هزینه کمتری دارد. دولت روسیه سیاست‌های ویژه‌ای دارد تا شرایطی بری دانشجویان فراهم کند که با پذیرش تحصیلی بدون کنکور و پرداخت شهریه کمتر بتوانند راحت‌تر تحصیل کنند. البته برای هر گونه اقدام برای گرفتن پذیرش، لازم است پیش از آن آشنایی و اطلاعات کافی از این موضوع پیدا کنید تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهید.

امتیازات تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل رشته پزشکی در روسیه بدون آزمون، نکات مثبتی دارد که شانس و تمایل افراد را برای پذیرش در این دانشگاه‌ها بالا برده است.

هزینه‌های مناسب دانشگاه‌های روسیه

ارزان بودن هزینه‌های تحصیل در روسیه باعث شده دانشگاه‌های این کشور، مقصد پرطرفداری برای تحصیل باشند. این کم بودن هزینه‌ها بخصوص در مورد تحصیل به زبان روسی بسیار قابل توجه‌تر است. البته با توجه به رشته و دانشگاه تفاو‌ت‌هایی وجود دارد. اما به‌طور کلی هزینه‌های تحصیل پزشکی در این کشور بین 3 تا 7 هزار یورو در سال است.  ضمنا بورسیه‌ها و سوبسید‌هایی هم وجود دارد که اگر بتوانید از آن‌ها استفاده کنید هزینه‌ها بسیار کمتر خواهد شد.

دانشگاه‌های سطح بالا بدون آزمون

تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون بسیار فرصت خوبی است به‌ویژه که دانشگاه‌های این کشور از سطح بالایی هم برخوردار هستند. سطح علمی این دانشگاه‌ها می‌توانند نیازهای علمی شما را برآورده کنند و پس از تحصیل هم شرایط بهتری برای ورودتان به کار را فراهم می‌کند. مدرک دانشگاه‌های روسیه از نظر وزارت بهداشت ایران هم از اعتبار بالایی برخوردارند.

پذیرش بدون مدرک زبان، همراه با دوره‌های آموزشی زبان

تحصیل در روسیه به زبان‌های روسی، انگلیسی و فرانسوی قابل انجام است. هنگام پذیرش گرفتن از دانشگاه هم نیاز به داشتن مدرک زبان ندارید. اگر قرار باشد به زبان روسی تحصیل کنید هم سال اول کلاس‌های دوره مقدماتی آموزش زبان روسی برای شما گذاشته می‌شود تا زبان روسیه را بیاموزید.

نزدیک بودن محل تحصیل‌تان به ایران

یکی از مزیت‌های بسیار مهم تحصیل رشته پزشکی در روسیه بدون آزمون، نزدیک بودن آن به ایران است به‌طوری که با هزینه کمتر و صرف زمان کمتر می‌توانید به راحتی به ایران رفت و آمد کنید و از خانواده خودتان خیلی دور و بی‌خبر نباشید.

تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون

تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون

پیش‌نیازهای تحصیل پزشکی در روسیه

مزیت‌هایی را برای تحصیل رشته پزشکی در روسیه بدون آزمون روسیه با هم بررسی کردیم. اما تحصیل پزشکی در این کشور ملزومات و پیش‌نیازهایی دارد که بهتر است پیش از حضور آن‌ها را فراهم کنیم.

برای تحصیل در روسیه، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه‌ها فراهم است. اما شما برای هر نوع ارتباط با مردم و دانشجویان بهتر است اصول اولیه زبان روسی را بدانید. از آن‌جایی که مردم روسیه هم خیلی انگلیسی بلد نیستند، آشنایی نداشتن با زبان روسی، شما را در ارتباطات روزانه‌تان با مشکل مواجه می‌کند.

تقریبا همه دانش‌آموزانی که با موفقیت، مقطع متوسطه را گذرانده باشند می‌توانند شانس تحصیل در روسیه را داشته باشند، اما بعضی دانشگاه‌ها هم اولویت‌هایی برای معدل‌های بالاتر در نظر می‌گیرند.

به عنوان مثال، کسانی که معدل بالای 15 از مقطع متوسطه خود دارند می‌توانند بدون محدودیت پذیرش شوند. اما افرادی که معدل کمتر از 15 دارند در بعضی موارد، لازم است با ارائه رزومه علمی مناسب، توجه دانشگاه مقصد را به خود جلب کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون

دانشجویان برای تحصیل رشته پزشکی در روسیه بدون آزمون می‌توانند به صورت آنلاین درخواست پذیرش بدهند و پس از انتخاب دوره مناسب، مدارک زیر را همراه ایمیل ارسال کنند:

فرم درخواستی که تکمیل شده است.

کپی گذرنامه بین‌المللی با کارت شناسایی (با حداکثر 2 سال اعتبار)

کپی گواهی مدارک تحصیلی

همچنین برای دریافت دعوت‌نامه از دانشگاه مقصد هم مدارک زیر لازم است به صورت فکس یا ایمیل برای دانشگاه ارسال شود:

فرم درخواست تحصیل در روسیه تکمیل شده باشد.

کپی گذرنامه بین‌المللی با حداقل یک سال اعتبار باشد.

کپی گواهی مدرک با ذکر جزئیات باشد.

هزینه دعوت‌نامه به میزان 400 دلار و هزینه پیک به مبلغ 100 دلار

پس از دریافت دعوت‌نامه، متقاضیان تحصیل در روسیه می‌توانند به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری روسیه در کشور مبدا نیز مراجعه کنند. مدارک برای دریافت ویزا موارد زیر است:

فرم درخواست تکمیل شده.

اصل گذرنامه که بایستی برای مدت حداقل 2 سال اعتبار داشته باشد.

تست HIV تایید شده از وزارت امورخارجه.

گواهی یا مدرک مدرسه متوسطه (همراه با مهر تایید توسط وزارت امور خارجه).

دعوت‌نامه رسمی توسط سرویس مهاجرت فدرال روسیه از طرف  RECAS.

عکس مخصوص سایز گذرنامه.

تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون

کار بعد از تحصیل پزشکی در روسیه

افراد زیادی هستند که هنگام مهاجرت تحصیلی این هدف را هم دنبال می‌کنند که پس از تحصیل بتوانند در همان کشور مقصد، اقامت کاری بگیرند. شما اگر بعد از فارغ‌‌التحصیلی از تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون، بخواهید مشغول بکار شوید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. از جمله اینکه در کشور روسیه پس از پایان تحصیل فرصتی برای جست‌وجوی کار ندارد. پس در همان دوران دانشجویی بهتر است بتوانید نظر مثبت یک کارفرما و محل کار را جلب کنید تا از آن‌ها پیشنهاد کاری دریافت کنید.

پس از تحصیل در روسیه، این کشور درصورتی  به نیروی کار خارجی اجازه فعالیت می‌دهد که از کشور خودتان برای دریافت ویزای کار اقدام کرده‌باشید. پیش‌زمینه دریافت این ویزا دریافت همان پیشنهاد از سوی یک کارفرمای روس است.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *