شرایط تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس

اغلب کسانی که مدرک لیسانس خود را دریافت کرده اند، تمایل دارند تحصیلات خود را در مقاطع ارشد و دکتری نیز ادامه دهند. تحصیل در روسیه یکی از روش هایی است که به این گروه کمک می کند تا بتوانند در رشته ای که به آن علاقه دارند تحصیل کرده و اطلاعات افزون تری به دست آورند. البته نباید از این مساله نیز غفلت کرد که معمولا مهاجرت تحصیلی مشکلات خاص خود را دارد و دوری از خانواده برای برخی بسیار سخت و طاقت فرسا به نظر می آید، اما قوی تر کردن و غنی تر کردن رزومه افراد و آشنایی با فرهنگ و زبانی جدید تنها بخشی از مزیت هایی است که تحصیل در خارج از کشور می تواند برای افراد به دنبال داشته باشد. ما در این متن قصد دارید در مورد شرایط تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس صحبت کرده و به این سوال اساسی پاسخ دهیم که آیا تنها با داشتن مدرک لیسانس می توان از یکی از دانشگاه های روسیه پذیرش دریافت کرد و یا خیر.

هدف از ادامه تحصیل در خارج از کشور

اگر شما از فردی که قصد دارد برای مهاجرت تحصیلی اقدام کند سوال کنید که هدف او از رفتن به یک دانشگاه خارجی چیست، جواب های مختلفی را خواهید شنید. برخی افراد تنها به دلیل علاقه به تحصیل و کسب علم تمایل دارند تا به یک کشور خارجی سفر کرده و در آنجا تحصیلات خود را ادامه دهند. برخی دیگر نیز با ادامه تحصیلات خود در خارج از کشور به دنبال آن هستند تا پلی برای ورود به یک کشور خارجی ساخته و سعی کنند اقامت آن کشور را به دست آروند. عده ای دیگر دوست دارند ارتقاء شغلی پیدا کنند و به همین دلیل سعی می کنند با تحصیل در یک دانشگاه خارجی، رزومه خود را غنی تر کنند. علت دیگری که شامل حال آقایان می شود فرار کردن از سربازی است. متاسفانه عده ای نیز در این میان قرار دارند که به دلیل چشم و هم چشمی و برای آنکه از اقوام و دوستان خود عقب نمانند به خارج از کشور سفر کرده و تحصیلات خود را در یک دانشگاه بین المللی ادامه می دهند. البته اینها تنها بخشی از اهدافی است که در مورد سفر خارجی می توان مطرح کرد و شاید علل دیگری نیز وجود داشته باشد که ما از ذکر آنها در اینجا صرف نظر خواهیم کرد.

تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس

تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس

انتخاب یک کشور مناسب برای تحصیل در خارج از کشور

یکی از مهم ترین موضوعاتی که به هنگام مهاجرت تحصیلی باید به آن توجه کرد، انتخاب کشور محل تحصیل است. کره زمین 5 قاره دارد و در تمام قاره ها نیز، می توان کشورهایی را یافت که دانشجویان خارجی را با کمال میل پذیرش می کنند. اولین کسی که تعیین می کند شما در چه کشوری تحصیل کنید، شما و معیارهایی هستید که در نظر گرفته اید.
مهم ترین موضوعی که به هنگام انتخاب کشور محل تحصیل باید به آن توجه کرد، هزینه های زندگی شامل هزینه های اجاره مسکن، خورد و خوراک و غیره است. قبل از آنکه تصمیم خود را برای رفتن به دانشگاه یک کشور خارجی بگیرید ابتدا باید بررسی کنید که آیا می توانید از پس هزینه های زندگی در این شهر برآیید یا خیر. این موضوع بسیار مهم است و شما باید به آن توجه داشته باشید. اگر بورسیه تحصیلی به شما تعلق نمی گیرد، ممکن است هزینه ها کمرشکن باشند و فشار زیادی را به شما وارد کنند و گاهی اوقات نیز ممکن است به خاطر این مساله به ظاهر بی اهمیت، نتوانید تحصیلات خود را ادامه دهید.

شرایط ادامه تحصیل در خارج از کشور

• یکی از مهم ترین پیش شرط های ادامه تحصیل در خارج از کشور در مقاطع بالاتر از لیسانس، سابقه تحصیلی افراد به شمار می رود. شما باید مقطع لیسانس را در کشوری که در آن ساکن هستید گذرانده باشید.
• دومین موردی که باید به آن توجه داشته باشید شرایط مالی است. همانطوری که در قسمت های بالایی به آن اشاره کردیم، توانمند بودن در پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی از جمله مهم ترین نکاتی است که به هنگام انتخاب یک دانشگاه خارجی باید به آن توجه کرد.
• از دیگر شروط ادامه تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس، ارائه یک رزومه شخصی از فعالیت های تحصیلی، ورزشی، تحقیقاتی و شغلی است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس

فرض کنید که قصد دارید برای تحصیل در روسیه اقدامات لازم را انجام دهید. انتخاب رشته ای که آینده خوبی داشته باشد و شما به آن علاقه داشته باشید تنها نیمی از راه است و نیمی دیگر از راه آماده کرده مدارکی است که دانشگاه از شما درخواست می کند. سعی کنید مدارکی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را به صورت کامل آماده کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهید:
• ترجمه مدرک لیسانس و ریزنمرات مقطع لیسانس
• ارائه یک پاسپورت معتبر که حداقل به مدت 6 ماه اعتبار داشته باشد
• ترجمه شناسنامه به زبان کشوری که قصد دارید تحصیلات خود را در آن ادامه دهید
• ارائه مدرک زبان؛ مانند آیلتس و تافل
• ارائه یک توصیه نامه از سه استاد مطرح در رشته مورد نظر
• ارائه تحقیقات
• ارائه سوابق کاری و شغلی
• ارائه مقالات چاپ شده در نشریه های معتبر
• ترجمه تز

تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس

تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس

گرفتن بورسیه برای تحصیل در خارج از کشور با مدرک لیسانس

یکی از روش هایی که به دانشجویان کمک می کند تا هزینه های آنها در طی دوران تحصیل به کمترین میزان برسد، گرفتن بورسیه است. اگر می خواهید بدانید که شرایط دریافت بورسیه را دارید یا خیر باید به سایت دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کرده اید، مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را از آن دریافت کنید.
نکته دیگری که خوب است در مورد تحصیل در روسیه از آن اطلاع داشته باشید این است که در برخی از رشته ها و یا برخی دانشگاه ها، بورس های تحصیلی تنها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری تعلق می گیرد و دانشجویان مطقع کارشناسی باید کل هزینه تحصیلی را خودشان بپردازند.
در ضمن، بورسیه ها نیز انواع و اقسام خاص خود را داشته و برخی از آنها تنها به چند کشور خاص در دنیا تعلق می گیرد. این نیز موضوع دیگری است که به هنگام انتخاب کشور محل تحصیل خود باید به آن توجه داشته باشید.

برای مشاوره میتوانید با تیم موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان بصورت حضوری و یا آنلاین در ارتباط باشید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *