بورسیه پزشکی روسیه

یکی از رشته هایی که امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، رشته پزشکی است. این رشته نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را داشته و بسیاری افراد تمایل دارند تا در این رشته تحصیل کنند. از آنجایی که ایرانی ها تمایل و اشتیاق زیادی برای مهاجرت تحصیلی دارند، سعی می کنند تا از یکی از دانشگاه های خارجی، بورسیه تحصیلی دریافت کنند. یکی از کشورهایی که امکانات و شرایط خوبی برای تحصیل در رشته پزشکی فراهم کرده است، کشور روسیه می باشد. تحصیل در روسیه و در این رشته می تواند آینده خوبی برای افرادی که به پزشکی علاقه دارند فراهم کند. چنانچه تمایل دارید در مورد بورسیه پزشکی روسیه اطلاعات بیشتری را به دست آورید ادامه این متن را مطالعه کنید. ما قصد داریم به چند سوال مهم از جمله اینکه آیا تحصیل در دانشگاه های روسیه آینده خوبی دارد و یا خیر و یا اینکه چرا افراد به دنبال گرفتن بورسیه پزشکی در کشور روسیه هستند، صحبت کنیم.

آیا تحصیل در دانشگاه های روسیه آینده خوبی دارد؟

یکی از سوالاتی که اکثر علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی و گرفتن بورسیه پزشکی روسیه می پرسند این است که آیا دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارد از نظر وزارت بهداشت و درمان ایران مورد تایید هستند؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که در این رابطه پرسیده می شود. بسیاری افرادی که در رشته پزشکی تحصیل می کنند به این امید به تحصیلات خود ادامه می دهد که بتوانند به کشور برگشته و در حوزه ای که در آن آموزش دیده اند، کار کنند. حال اگر یک کشور، دانشگاه کشور دیگری را مورد تایید قرار ندهد این تحصیل و فراگیری علم و دانش عملا بی فایده خواهد بود و فقط عمر دانشجو و محصل را تلف خواهد کرد.
خبر خوبی که در مورد تحصیل در روسیه و بورسیه پزشکی این کشور می توان عنوان کرد این است که تمام دانشگاه های کشور روسیه که در حال ارائه رشته پزشکی به دانشجویان خارجی هستند، از نظر وزارت بهداشت و درمان کشورمان مورد تایید می باشند. به همین دلیل اگر به عنوان فردی که علاقه مند است در این رشته تحصیل کند، قصد دارید به کشور روسیه سفر کنید اصلا نگران آینده کاری و مورد قبول واقع شدن مدرکتان در ایران نباشید.
دانشگاه ایالتی لومونوسوف با داشتن رتبه 189 در دنیا، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای با داشتن رتبه 401 تا 500، دانشگا های نووسیبیرسک با داشتن رتبه 501 تا 600، دانشگاه تومسک رتبه 501 تا 600، دانشگاه فدرال کازان با رتبه 601 تا 800، دانشگاه سن پترزبورگ با رتبه 601 تا 800 و دانشگاه رودن با داشتن رتبه 801 تا 1000 از جمله دانشگاه هایی هستند که مورد تایید وزات بهداشت و درمان ایران می باشند. تحصیل در این دانشگاه ها می توانند آینده کاری و شغلی مناسبی برای علاقه مندان به دنبال داشته باشد.

بورسیه پزشکی روسیه

بورسیه پزشکی روسیه

چرا افراد به دنبال گرفتن بورسیه پزشکی در کشور روسیه هستند؟

از دیگر سوالاتی که ممکن است برخی افراد از خود بپرسند این است که تحصیل پزشکی در روسیه چه مزیت های داشته و چرا برخی افراد به دنبال آن هستند تا در کشور روسیه و در رشته پزشکی تحصیل کنند. یکی از پاسخ هایی که می توان برای این سوال عنوان کرد، بالا بودن کیفیت آموزش در دانشگاه های این کشور است. آموزش در این کشور از سطح بالایی برخوردار بوده و همین دلیل برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در روسیه کافی است تا مدارک مورد نیاز برای گرفتن بورسیه پزشکی را جمع آوری کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهند.
مورد دیگری که باعث شده مهاجرت پزشکی به روسیه و انتخاب رشته پزشکی برای تحصیل در این کشور افزایش پیدا کند، وجود بیمارستان ها و کلینیک های است که دوره های کارآموزی و آموزشی را برای دانشجویان ترتیب می دهند. این مراکز آموزشی می توانند در افزایش سطح علم و دانش عملی دانشجویان کمک شایان توجهی داشته باشند و به افراد کمک کنند تا بتوانند علم و تئوری را با هم و در کنار هم آموزش ببینند.
کم بودن هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط بسیار خوبی برای تحصیل و گرفتن بورسیه تحصیلی فراهم کرده است. به همین دلیل اغلب کسانی که به دنبال کسب علم و دانش هستند اما از نظر شرایط مالی در موقعیت خوبی به سر نمی برند، می توانند با گرفتن بورسیه و تحصیل پزشکی در روسیه به یکی از آرزوهای خود دست پیدا کنند. اگر یک فرد از مدیریت مالی خوبی برخوردار باشد هزینه تحصیل در روسیه که شامل هزینه های زندگی نیز هست، به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

شرایط تحصیلی پزشکی در روسیه به صورت بورسیه چگونه است؟

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تحصیل در روسیه و گرفتن بورسیه از یکی از دانشگاه های این کشور باید اقدامات خاصی انجام شود. هر فرد برای آنکه بتواند در یکی از دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول شود باید مدارکی را آماده کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهد.
برای فراهم کردن شرایط مهاجرت تحصیلی و گرفتن بورسیه تحصیلی در این کشور ابتدا باید به سایت دانشگاهی که مد نظر است رفته و یک فرم را پر کرد. با پر کردن این فرم، شما به دانشگاه اعلام می کنید که قصد دارید در این کشور به صورت بورسیه به تحصیل مشغول شوید. بعد از این مرحله باید اطلاعات شخصی مانند نام کامل، تاریخ تولد، ایمیل، شماره تماس، کشوری که در آن ساکن هستید و غیره را مشخص کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهید. برای معرفی کامل خود باید اطلاعاتی مانند حرفه و تخصص، رزومه و سطح تحصیلاتتان را نیز ابراز کنید.

بورسیه پزشکی روسیه

بورسیه پزشکی روسیه

هزینه تحصیل در روسیه که به صورت بورسیه در اختیار دانشجو قرار داده می شود شامل شهریه دانشگاه در طول مدت تحصیل و کمک هزینه برای یک زندگی به صورت انفرادی است. توجه داشته باشید که هزینه های سفر و هزینه ای که بابت بیمه نامه پزشکی پرداخت می شود شامل بورسیه نیست و فرد، خود باید هزینه های این موارد را پرداخت کند. نکته دیگری که خوب است در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید این است که افرادی که بعد از پایان دوران تحصیلات خود باید در دوران کارآموزی شرکت کنند نمی توانند از بورسیه استفاده کرده و هزینه هایی که در طی این مدت برای آنها پیش می آید به عهده دانشجو و یا همان کارآموز است. در ضمن خوب است بدانید که کشور روسیه برای هر کشور یک ظرفیت مشخص برای بورسیه فراهم کرده است.