بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا با بورسیه استانی

اخیراً، تحصیل در ایتالیا برای علاقمندان به تحصیل در اروپا جذابیت بسیاری داشته است. یکی از دلایل این جذابیت، وجود بورسیه استانی ایتالیا است. این بورسیه، دانشجویان علاقه‌مند را بدون نیاز به رزومه تحصیلی، دریافت کمک هزینه‌ای برای تحصیل و زندگی در ایتالیا فراهم می‌کند.

 

بورسیه استانی، بر اساس درآمد خانواده دانشجو و شرایط مالی سرپرست خانواده، به دانشجو تعلق می‌گیرد. این بورسیه، توسط استان محل تحصیل دانشجو در ایتالیا پرداخت می‌شود و به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در کشور خود دارای درآمد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی در ایتالیا را ندارند.

دریافت بورسیه استانی ایتالیا بر اساس مدارک مالی ارائه شده توسط دانشجو صورت می‌گیرد و نیازی به هیچ گونه رزومه تحصیلی یا مقالات isi ندارد. مبلغ بورسیه استانی ایتالیا، 6200 یورو وجه نقد به علاوه ۷۰% تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد است.

در صورت دریافت بورسیه ، شهریه دانشجویان به طور کامل حذف خواهد شد و دانشجویان مبلغی بابت شهریه پرداخت نمی‌کنند. در برخی شهرها، در صورتی که  به دانشجو خوابگاه دانشجویی تعلق بگیرد، هزینه خوابگاه به طور خودکار از مبلغ بورسیه کم  می شود.

اقدام برای گرفتن بورسیه

برای گرفتن بورسیه از یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا، پذیرش قطعی از سوی دانشگاه لازم است. بعد از پذیرش، دانشجو می بایست مدارک مربوط به بورسیه (مانند درامد سرپرست، اعضای خانواده، وضعیت سکونت و…) را تهیه کند تا بتواند از بورسیه استانی استفاده کند. با ارائه این مدارک، دانشجو شرایط زندگی خود را شرح می دهد و برای گرفتن بورسیه از سوی دانشگاه اعلام می کند.

برای درخواست بورسیه استانی ایتالیا مدارک مالی زیر لازم است:

  • فیش حقوقی سرپرست دانشجو
  • اجاره‌نامه به نام سرپرست دانشجو
  • ترجمه شناسنامه دانشجو و سرپرست وی
  • گواهی معادل یورویی بانک مرکزی

لازم به ذکر است که در صورتی که دانشجو سرپرست خانواده است، باید فیش حقوقی خود را نیز ترجمه کرده و اجاره‌نامه را به نام خود دریافت کند. بهتر است دانشجو مدارک خود را به صورت کامل و با دقت تهیه و ارائه دهد تا فرآیند درخواست بورسیه به درستی و با سرعت انجام شود.

 

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان موسسه در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *