بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه

ترکیه به عنوان مرکز جذب دانشجو در دنیا شناخته می شود. این کشور در منطقه اوراسیا واقع شده است و به دلیل برخورداری از ویژگی های طبیعی، معنوی و فرهنگی متنوع، توجه بسیاری از دانشجویان را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. فرهنگ غنی در ترکیه سبب می شود تا دانشجویان با کشورهای مختلفی در جهان آشنا شوند‌ و به بررسی افکار و اعتقادات و فرهنگ آن ها بپردازند‌.
بالا بودن سطح کیفیت آموزش و جامع بودن آن باعث می شود تا دانشجویان بعد از تحصیل به شغل رویایی خود دست پیدا کنند و به شرایط اقتصادی مطلوبی برسند. اما تحصیل در این کشور زمانی برای دانشجویان مفید است که بهترین رشته تحصیلی را مطابق با شرایط خود انتخاب کنند. در ادامه لیستی از بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه شرح داده است.

تحصیل رشته طراحی مد و پارچه در ترکیه

یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه، رشته مد و پارچه است. سالیان زیادی است که کشور ترکیه نقش چشمگیری در صنعت نساجی و پوشاک ایفا می کند. این کشور با تولید جدیدترین و مدرن ترین لباس ها و کالاهای مد، به عنوان یکی از صادر کنندگان برتر منسوجات شناخته می شود. بسیاری از افراد از سراسر دنیا برای خرید و مشاهده کالاهای مد روز به ترکیه سفر می کنند.
یکی از دلایل اصلی اعتبار بالای منسوجات صادراتی کشور ترکیه، برخورداری از مواد اولیه مرغوب و درجه یک مانند ابریشم و پنبه است. در حال حاظر بیشتر از دو میلیون از جمعیت این کشور، شغلی مرتبط با صنعت نساجی و پوشاک دارند. بنابراین؛ انتخاب رشته طراحی مد و پارچه می تواند برای تحصیل در این کشور بسیار مناسب باشد.
در تمام دانشگاه های ترکیه، مفاهیم پایه ای مد، تاریخچه هنر و طراحی دوخت و تئوری های مهم مرتبط با این رشته به صورت تخصصی آموزش داده می شوند. دانشجویان با گذراندن دوره های کارآموزی شرکت های طراحی لباس، کارگاه های تولید پارچه و… در این رشته به تسلط بالایی دست پیدا می کنند. دانشگاه هایی چون مال تپه، نیسانتاسی، باسکنت، آیدین استانبول و دانشگاه آلتینباس ترکیه، بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در این کشور هستند.

بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه

بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه

تحصیل رشته پزشکی در ترکیه

یکی از پر درآمد ترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه، رشته پزشکی است. پزشکی از جمله شغل های پر درآمد و تضمین شده است که دانشجویان بین المللی با مهاجرت به کشور ترکیه می توانند این رشته تحصیلی را با هزینه ای کمتر از سایر دانشگاه های اروپایی بیاموزند و مدرک معتبری دریافت کنند. رشته پزشکی در کشور ترکیه 6 سال به طول می انجامد و دانشجویان ایرانی بعد از تحصیل می توانند در صورت معتبر بودن مدرک دانشگاه موردنظر، در ایران یا کشور ترکیه فعالیت خود را آغاز کنند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که در طی چند سال اخیر به پیشرفت بالایی در صنعت فناوری و علوم کامپیوتر دست پیدا کرده است. به همین علت، انتخاب رشته تحصیلی علوم کامپیوتر در دانشگاه های این کشور برای دانشجویانی که به دنبال رشد و ترقی هستند؛ فوق العاده است. سالیانه بودجه زیادی از سوی وزارت علوم و فناوری، برای پیشرفت بیشتر در این علم و بررسی کاربرد آن در حوزه هایی چون بازی های الکترونیکی، هوانوردی، تجارت الکترونیک، امنیت و… داده می شود.
دانشجویان در حین گذراندن این دوره تحصیلی باید به طراحی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری بپردازند؛ تا بتوانند در این رشته به تسلط بالایی دست پیدا کنند. انجام کارهای تحقیقاتی، همکاری با بسیاری از شرکت های صنعتی و رسیدگی به برخی از کارهای دانشگاهی و… می تواند به پیشرفت این علم در دانشجو کمک کند. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته شامل دانشگاه هایی چون سابانچی، کوچ، ارچیه، هاجت تپه و بوغازیچی می شود.

تحصیل رشته معماری در ترکیه

معماری یکی از بهترین رشته های برای تحصیل در ترکیه است. اگر نگاهی به تاریخ کشور ترکیه بیندازید؛ خواهید دید که معماران این کشور بناهای چشمگیر و باشکوهی مانند مساجد، کلیساها، اماکن تاریخی، قلعه ها و…تاسیس کرده اند. در این کشور، معماری به عنوان یکی از پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه شناخته می شود و به همین دلیل توانسته از نظر بسیاری از داوطلبان مهاجر تحصیلی را به خود جلب کند.
در دانشگاه های این کشور، هدف از آموزش دانشجویان، تنها یادگیری رشته معماری نیست؛ بلکه اساتید معماری این کشور تلاش می کنند تا دانشجویان را با حوزه های پایداری اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست و درک بهتر جنبه های زیبایی و نظری کنند. به همین دلیل است که اغلب بناها و ساختمان های این کشور، علاوه بر امنیت فوق العاده، از زیبایی چشمگیری برخوردار هستند. در صورتی که دانشجویان مهاجرتی مایل به تحصیل رشته معماری هستند؛ می توانند موسسات دولتی و خصوصی مانند دانشگاه بیلکنت، دانشگاه بوغازیچی، دانشگاه فنی یلدیز، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه فنی خاورمیانه را برای تحصیل رشته معماری انتخاب کنند.

تحصیل رشته مهندسی خودرو در ترکیه

یکی از دلایل اصلی رشد اقتصادی کشور ترکیه، صنعت خودرو است؛ که با صادرات خودروهای خود به کشورهای مختلف دنیا، به سود بالایی دست پیدا می کند. گزارش های به دست آمده نشان می دهد که این کشور دارای بیشتر از 10 سازنده اصلی تجهیزات خودرو است‌. همکاری این کشور با سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات خودرو باعث شده است؛ تا کشور ترکیه در تولید بیشتر از 1 میلیون خودرو نقش داشته باشد.
کشور ترکیه اهمیت زیادی برای خودروسازی قائل می شود و به همین علت مراکز تحقیقات متعددی را برای توسعه بخشیدن به این صنعت احداث کرده است. لذا، آن دسته از دانشجویان ایرانی که قصد ادامه زندگی در این کشور را دارند؛ می توانند با انتخاب رشته مهندسی خودرو آینده تحصیلی خود را تضمین کند.

چرا باید کشور ترکیه را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

مطالعات انجام شده نشان می دهد که بیشتر از 90 درصد سهم تحصیلات، به کشور ترکیه تعلق دارد. در واقع ترکیه به عنوان دومین کشور جهان به لحاظ برخورداری از سیستم آموزش عالی شناخته می شود. آموزش در دانشگاه های کشور ترکیه مطابق با استانداردهای کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام می شود؛ به همین علت است که مدرک تحصیلی این دانشگاه در اغلب کشورهای اروپایی دارای اعتبار بالایی است.
علاوه بر ویژگی های ذکر شده، در کشور ترکیه به دلیل پایین بودن شهریه دانشگاه، خوابگاه، کرایه رفت و آمد، اجاره آپارتمان و… هزینه تحصیل، منصفانه و مقرون به صرفه است. البته ممکن است این هزینه برای دانشجویانی که در کشوری با ارز کم قیمت زندگی می کنند؛ زیاد باشد و باعث نگرانی آن ها شود. اما تعدد دانشگاه و رشته های تحصیلی در این کشور باعث شده است تا همه دانشجویان با هر شرایطی بتوانند در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند.

بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه

بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه

مشاوره انتخاب بهترین رشته برای تحصیل در کشور ترکیه

در توضیحات بالا به معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه پرداختیم. دانستیم که مقرون به صرفه بودن شهریه دانشگاه های کشور ترکیه و آسان بودن نسبی شرایط پذیرش آن ها، باعث شده است تا از سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. ترکیه نیز برای پاسخگویی بهتر به دانشجویان کشور خود و دانشجویان بین المللی، امروزه دانشگاه های متعددی را در بسیاری از شهرهای خود تاسیس کرده است و در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد.
اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید؛ اما نمی دانید با توجه به شرایط شما، بهترین رشته برای تحصیل چیست؟ می توانید با دریافت مشاوره از افراد متخصص در این زمینه، بهترین رشته تحصیلی را در بهترین دانشگاه های این کشور انتخاب کنید. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان سالیان زیادی است که به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت دانشجویان به کشورهای پرطرفدار برای تحصیل فعالیت می کند و می تواند به دلیل شناخت زیادی که با انواع رشته و دانشگاه در این کشورها دارد؛ انتخاب هوشمندانه ای را برای تحصیلات شما در کشور ترکیه رقم بزند.

 

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
3 پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      تاکی عزیز
      در چه دانشگاهی؟
      اگر تماس بگیری کارشناسانمون راهنماییت میکنن
      ۰۲۱-۵۲۷۱۶

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *