بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه

کشور ترکیه مرز بین دو قاره آسیا و اروپا است. این موضوع سبب شده است تا تنوع فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در آن بسیار غنی باشد. این تنوع فرهنگی از دلایل مهم تاسیس بهترین دانشگاه ها در این کشور است. برخورداری از سیستم آموزشی قوی موجب شده است تا دانشجویان زیادی از سراسر دنیا قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. علاوه بر این؛ اغلب دانشگاه های این کشور شهریه مقرون به صرفه ای را برای آموزش در نظر می گیرند. تمام این عوامل باعث شده تا دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل پزشکی در این کشور را از دست ندهند.
تحصیل در رشته پزشکی اغلب هزینه های زیادی را برای دانشجویان به همراه دارد. بنابراین؛ تحصیل در یک دانشگاه مقرون به صرفه که از قضا، دارای اعتبار بالایی است؛ می تواند به بسیاری از دانشجویان کمک کند تا تحصیلات پزشکی خود را بدون نگرانی از بابت هزینه ها بگذرانند. در این مطلب به معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه می پردازیم؛ تا کسانی که داوطلب تحصیل پزشکی در روسیه هستند؛ بتوانند متناسب با شرایطشان تصمیم مناسبی برای انتخاب دانشگاه پزشکی در ترکیه داشته باشند.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند در دانشکده های پزشکی ترکیه ثبت نام کنند؟

اگر نگاهی به وضعیت پذیرش دانشکده های پزشکی ترکیه بیندازید؛ خواهید دید که سالیانه داوطلبان بسیاری از سراسر دنیا به تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور می پردازند. استقبال دانشجویان بین المللی به تحصیل در ترکیه به اندازه ای بود، که باعث شده است؛ امروزه بسیاری از دانشجویان پزشکی حتی با مدرک زبان انگلیسی در دانشگاه های بین المللی این کشور پذیرش شوند.
بنابراین؛ حتی اگر دانشجویان بین الملل مدرک زبان ترکی نداشته باشند؛ می توانند در این کشور تحصیل کنند. اما باید به این نکته توجه شود که از سال سوم به بعد دانشجویان باید به عنوان کارآموز در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی کار کنند و به همین دلیل باید به زبان ترکی تسلط کافی داشته باشند. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه به همراه شرایط پذیرش آن ها شرح داده شده است.

بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه

بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه

دانشگاه حاجت تپه Hacettepe University

اگر قصد تحصیل پزشکی در بهترین دانشکده دولتی کشور ترکیه را دارید؛ می توانید دانشگاه حاجت تپه را انتخاب کنید. این دانشگاه در یکی از شهرهای مهم و تجاری کشور ترکیه، یعنی آنکارا واقع شده است. دانشگاه حاجت تپه ترکیه فعالیت خود را از سال 1967 آغاز کرده است و به دلیل ارائه بهترین سطح آموزش، دومین رتبه بهترین دانشگاه ترکیه و 588 جهانی را به خود اختصاص داده است. دانشجویانی که برای تحصیل پزشکی دانشگاه حاجت تپه را انتخاب کرده اند؛ می توانند به زبان ترکی یا استانبولی آموزش ببینند. پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس معدل و همچنین قبولی در آزمون ورودی sat انجام می شود.

دانشگاه استانبول Istanbul University

دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول ترکیه به عنوان اولین دانشکده پزشکی این کشور، در سال 1453بنا شده است. این دانشکده در سال 1827 تاسیس شده است و امروزه از فناوری های مدرن و پیشرفته، برای آموزش دانشجویان پزشکی استفاده می کند. دانشگاه استانبول به دلیل بروز برخی از اختلافات و درگیری ها در سال 1963 به دو بخش جداگانه تقسیم شده است. دانشگاه استانبول ترکیه رتبه یک بهترین دانشگاه پزشکی را به خود اختصاص داده است. تدریس پزشکی در این دانشگاه به زبان ترکی و انگلیسی انجام می شود. در صورتی که دانشجو قصد تحصیل پزشکی به زبان ترکی را داشته باشد؛ باید مدرک زبان تومر را برای پذیرش به این دانشگاه تحویل دهد. اما اگر دانشجویان قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را داشته باشند؛ نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. اگر دانشجویی بخواهد در دانشگاه پزشکی استانبول به تحصیل بپردازد؛ باید در یکی از آزمون های ورودی yos یا sat قبول شود.

دانشگاه کوچ Koç University

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه، دانشگاه کوچ است. دانشگاه خصوصی کوچ واقع در استانبول ترکیه، سالیان زیادی است که دانشجویان را با شرط قبولی در آزمون sat و معدل بالای 14 دیپلم پذیرش می کند. در دانشگاه کوچ رشته پزشکی به زبان انگلیسی آموزش داده می شود و دانشجویان می توانند بدون ارائه مدرک زبان ترکی و تنها با داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس‌، برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند. دانشگاه خصوصی کوچ در رتبه 18 برترین دانشگاه های ترکیه و 1160 جهانی قرار دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در این دانشگاه خصوصی و غیر انتفاعی را دارند؛ باید امتیاز آن ها در آزمون sat بین 1180 تا 160۰ باشد.

دانشگاه قاضی Gazi university

دانشگاه قاضی ترکیه یکی از دانشگاه های دولتی محبوبی است؛ که با برخورداری از 11 دانشکده، در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد. پزشکی یکی از رشته هایی است که در دانشگاه قاضی توسط اساتید با تجربه و با سواد به زبان انگلیسی تدریس می شود‌. مدرک زبان مورد تائید دانشکده پزشکی قاضی، آیلتس و تافل است؛ که باید برای پذیرش به دانشگاه تحویل داده شود. شرط پذیرش در دانشگاه قاضی کشور ترکیه برای رشته پزشکی، معدل بالای 18 یا قبولی در یکی از آزمون های sat, yos, gre, gmat و actاست. دانشگاه قاضی در رتبه 1001 برترین دانشگاه های جهانی قرار دارد و از سراسر دنیا برای تحصیل دانشجو می پذیرد.

دانشکده پزشکی دانشگاه مرمره Marmara University

یکی از برترین و محبوب ترین دانشکده های پزشکی کشور ترکیه در میان دانشجویان بین المللی، دانشکده پزشکی دانشگاه مرمره واقع در استانبول است؛ که برای اولین بار، در سال 1883 تاسیس شده است. سابقه بالای این دانشکده در زمینه آموزش رشته پزشکی، باعث شده است تا مدرک تحصیلی آن از اعتبار بالایی برخوردار باشد‌.
رئیس جمهور کشور ترکیه، یکی از دانشجویان مطرح دانشکده پزشکی دانشگاه مرمره است. در دانشکده پزشکی دانشگاه مرمره امکانات و مراکز تحقیقاتی علوم بهداشت و پزشکی بالینی در سطح جهانی قرار دارد. دانشگاه مرمره امکان تحصیل دانشجویان بین المللی را به زبان های مختلفی مانند ترکی، انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی و…فراهم کرده است.

دانشکده پزشکی دانشگاه آکدنیز Akdeniz University Faculty of Medicine

دانشکده پزشکی دانشگاه آکدنیز واقع در بخش مدیترانه غربی ترکیه یک موسسه آموزشی حرفه ای معتبر است؛ که تمام آموزش های مرتبط با رشته پزشکی را با ادغام و حل مسئله به دانشجویان می آموزد. این دانشکده در شهر آنتالیای کشور ترکیه قرار دارد و تلاش می کند تا دانشجویان برای تمرین های بالینی در هر موقعیتی آماده باشند.
دانشکده پزشکی دانشگاه آکدنیز تمام آموزش های پزشکی خود را به زبان ترکی ارائه می دهد. بنابراین؛ تمام دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند؛ باید برای پذیرش، مدرک زبان ترکی را در کنار مدرک زبان انگلیسی به این دانشگاه ارائه دهند.

دانشگاه آلتین باش Altinbaş University

آلتین باش دانشگاهی خصوصی در کشور ترکیه است که توسط یک موسسه یا شرکت خصوصی در طی چند سال اخیر تاسیس شده است. از ویژگی های بارز این دانشگاه، ارائه دروس پزشکی به زبان انگلیسی است؛ که تحصیل پزشکی را برای دانشجویان بین المللی آسان نموده است. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر از 3700 دانشجو از 80 کشور مختلف دنیا در دانشگاه آلتین باش ترکیه پذیرش شده و در رشته پزشکی تحصیل می کنند.
این دانشگاه پایه در شهر استانبول ترکیه قرار دارد و از تکنولوژی های به روز و پیشرفته ای برای آموزش دانشجویان بهره می جوید. “Medical Park Bahcelievler” بیمارستانی است که دانشجویان پزشکی دانشگاه آلتین باش می توانند در عمل های بالینی آن حضور داشته باشند.

بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه

بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه

مشاوره انتخاب بهترین دانشگاه پزشکی ترکیه

در مطلب فوق به بررسی بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه پرداختیم. دانستیم که در کشور ترکیه، دانشکده های متعددی هستند که با ارائه آموزش در سطوح بالا و استفاده از فناوری های مختلف برای تمرین های عملی دانشجویان پزشکی، شرایط مطلوبی را برای تحصیل آن ها مهیا کرده اند.
اما تعدد دانشگاه های پزشکی در این کشور و رقابت تنگاتنگ میان آن ها، باعث شده است تا بسیاری از مهاجران تحصیلی به این کشور در انتخاب دانشگاه پزشکی دچار سردرگمی شوند. در چنین شرایطی پیشنهاد می شود تا با مراجعه به موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان و دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه، نسبت به انتخاب بهترین دانشگاه پزشکی ترکیه متناسب با شرایط خود اقدام کنید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
The last comment needs to be approved.
8 پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      فرحناز عزیز
      منظورتون از هزینه ثبت نام چیه؟
      تیم خسروان مشاوره رایگان ارائه میده و در اخذ پذیرش دانشگاه، شهریه دانشگاه رو باید پرداخت کنید

      پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      ماهایای عزیز
      باید بهمون بگید چه دانشگاهی هستید و چه رشته ای میخونید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *