مهاجرت تحصیلی به روسیه چگونه امکان‌پذیر است؟

مهاجرت تحصیلی به روسیه چگونه امکان‌پذیر است؟

مهاجرت تحصیلی به روسیه یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است و طرفدارن زیادی دارد. در این کشور لوکس‌ترین کاخ‌های جهان، فلات‌های وسیع، کوه‌های مرتفع و همینطور معروف‌ترین گروه‌های رقص باله وجود دارد که هر فردی را جذب زندگی در این کشور می‌کند.

روسیه از لحاظ فرهنگ و ادبیات نیز یکی از قابل توجه‌ترین کشورهای جهان بوده و نویسندگانی مانند تولستوی، داستایوفسکی و ناباکوف را دارد که مولف برخی از بزرگ‌ترین آثار جهانی هستند. علاوه بر آن کشور روسیه با برخورداری از رونق اقتصادی به دنبال آن است تا نظام آموزشی خود را بین‌المللی کرده و برای توسعه دانشگاه‌های خود نیز سرمایه‌گذاری می‌کند.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

روسیه کشوری فرهیخته است و بیش از نیمی از شهروندان آن از مدرک دانشگاهی برخوردار هستند. روس‌ها با داشتن پیشینه‌ی آموزشی غنی، توانسته‌اند شرایط خوبی را برای مهاجرت تحصیلی به روسیه فراهم نمایند.
افراد از طریق تحصیل در روسیه می‌توانند در رشته‌های دلخواه خود آموزش دیده و با اخذ ویزای کار در روسیه به فعالیت شغلی بپردازند.
تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه‌تر از کشورهایی مانند آمریکا و یا انگلستان بوده و دانشجویان می‌توانند برای کاهش هزینه‌های خود از شرایط بورسیه‌های تحصیلی نیز استفاده نمایند.
دانشجویان با تحصیل در روسیه می‌توانند در تمامی رشته‌های دانشگاهی به دانش و عمق زیادی دست پیدا کرده و از جایگاه بهتر تخصصی در رشته‌ی خود برخوردار شوند.

زندگی دانشجویان در روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند تا زندگی پرنشاطی را تجربه کرده و از تخفیفات دانشگاه‌های روسیه برای بازدید از موزه، تئاتر، پارک، کتابخانه و سایر امکانات تفریحی و سرگرمی استفاده کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند پس از اتمام کلاس‌های خود به فعالیت‌های ورزشی، مسابقات، فستیوال‌های دانشجویی و رویدادهای تفریحی پرداخته و از تجربه‌ی جذاب این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.
مهاجرت به روسیه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از مراکز و جاذبه‌های دیدنی این کشور دیدن کرده و از تماشای آثار مشهور آن لذت ببرید.

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در کشور روسیه توسط دانشجویان خارجی در این کشور بسیار رایج است. همچنین فرصت‌های خوبی برای گذراندن دوره کارآموزی در کلینیک‌های این کشور وجود دارد.
شهریه تحصیل پزشکی در کشور روسیه برای دانشجویان خارجی و شهروندان این کشور تفاوت چندانی نداشته و این درحالی است که در اروپا هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌‌المللی بالاتر است.
کیفیت بالای آموزش در کنار هزینه مناسب سبب شده تا تحصیل در روسیه متقاضیان زیادی داشته باشد. برای افرادی که در پرداخت هزینه محدودیت دارند، انتخاب دانشگاه‌های روسیه بسیار مناسب است.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در این کشور نیز به دو بخش عمومی و تخصص تقسیم شده و اتمام بخش عمومی آن، 5 سال زمان می‌برد. پس از گذشت این 5 سال فرد به عنوان یک دندانپزشک مورد تایید است و می‌تواند با مدرک خود در کشورهای دیگر شروع به کار نماید.
با توجه به اینکه در کدام دانشگاه روسیه تحصیل می‌کنید، واحدهای درسی مورد نیاز دندانپزشکی ممکن است متفاوت باشد. همچنین محتوای دروس ارائه شده نیز بسته به نوع دانشگاه فرق دارد. با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود، می‌توانید واحدهای درسی را مورد بررسی قرار دهید.
کیفیت دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی بسیار بالا بوده و این دانشگاه‌ها در رتبه‌های خوبی از رده‌بندی‌های جهانی قرار دارند. علاوه بر آن هزینه زندگی پایین برای داشتن زندگی راحت در این کشور نیز فراهم است.

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به روسیه برای هر دانشگاه متفاوت است. اما بطور کلی برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، ارائه مدارک زیر ضروری می‌باشد.
مدرک اول فرم درخواست پذیرش بوده که تکمیل آن لبه منزله‌ی درخواست شما برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر است. دومین مدرک پاسپورت متقاضی است و همچنین ارائه مدرک تحصیلی پایه و همینطور ریز نمرات دوره تحصیلی قبل. لازم به ذکر است که تمامی این مدارک بایستی به زبان روسی ترجمه شوند.
برای افرادی که قصد تحصیل در روسیه را دارند ابتدا یک ویزای 90 روزه صادر شده و پس از اتمام این دوره دانشجو باید درخواست تمدید ویزای تحصیلی نماید. سپس یک ویزای یک ساله برای متقاضی صادر شده و فرد باید تا پایان تحصیل سالانه برای تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام نماید.
دانشجویان می‌توانند با در اختیار داشتن مجوز معتبر کار، به صورت نیمه وقت به اشتغال بپردازند. همچنین دانشجویان پس از گذراندن دوره 4 ساله کارشناسی می‌توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند.
پس از پذیرش توسط یکی از دانشگاه‌ها، اداره بین‌الملل دانشگاه برای دانشجو دعوتنامه صادر می‌کند و این روند بین سه تا پنج هفته طول می‌کشد. تمامی ویزاها باید ظرف هفت روز کاری پس از ورود به روسیه ثبت گردند. همانطور که گفته شد این ویزا تنها سه ماه از اقامت فرد را پوشش داده و در صورتی که قصد دارید بیش از 90 روز برای تحصیل در این کشور بمانید، باید اقدام به درخواست تمدید ویزا نمایید.

سولات متداول

آیا تحصیل در روسیه دارای محدودیت سنی است؟ روسیه کشوری است که برای ورود به دانشگاه هیچ محدودیت سنی را در نظر نمی‌گیرد، اما باید به شرایط خاص هر دانشگاه توجه نمود، زیرا بعضی از دانشگاه‌های روسیه شرایط سنی را در نظر می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید مقاله مهاجرت تحصیلی بدون محدودیت سنی را بخوانید.
پس از پایان تحصیل امکان کار در کشور روسیه وجود دارد؟ چنانچه دانشجو به کارفرمایی درخواست کار بدهد و او هم موافقت کند، امکان کار برای او فراهم خواهد شد.
رتبه‌ی کنکور ایران در پذیرش یا بورسیه تحصیلی روسیه تاثیر دارد؟ خیر، تنها معدل کل 3 سال پایانی برای اخذ پذیرش یا بورسیه متقاضی اهمیت دارد.
هزینه زندگی دانشجویی در روسیه چقدر است؟ بطور متوسط این هزینه‌ها بین 200 تا 450 دلار در ماه برای دانشجویان می‌باشد، اما بطور دقیق‌تر این میزان به محل دانشگاه، نوع خوابگاه و سبک زندگی فرد بستگی دارد.
پادفک چیست؟ زبان تحصیل در روسیه، اغلب روسی است و برای یادگیری این زبان و گذراندن دروس پایه، افراد باید دوره‌ی پادفک را بگذرانند. هزینه این دوره 3 تا 7 دلار است و بین 4 تا 9 ماه زمان نیاز دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *