همه چیز در مورد آموزش زبان روسی

یادگیری زبان روسی امکان ارتباط شما را با بیش از 150 میلیون نفر در جهان مهیا می‌نماید. می‌توانید با یکی از قدرت‌های بزرگ منطقه وارد ارتباط تجاری و اقتصادی شوید و همچنین می‌توانید بخش مهمی از شاهکارهای ادبی دنیا را به زبان اصلی بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید. روسیه فرهنگ غنی و دیرینه دارد که فرصت آموزش و ماجراجویی بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد، البته ممکن است هدف دیگری از یادگیری زبان روسی از جمله تحصیل، کار و غیره داشته باشید، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با کاربردهای این زبان شیرین و بین‌المللی آشنا شویم.

کاربرد زبان روسی

در فدراسیون روسیه تقریبا 160 قوم مختلف زندگی می‌کنند، به همین دلیل بیش از 100 زبان در این کشور وجود دارد، ولی اکثریت مردم روسیه به زبان روسی صحبت می‌کنند. حتی فارسی زبان‌ها یا انگلیسی زبان‌هایی که در این کشور ساکن هستند، بایستی برای زندگی روزمره با این زبان آشنا شوند و به همین جهت مردم روسیه به چند زبان از جمله زبان مادری، زبان انگلیسی و همینطور زبان روسی صحبت می‌کنند.

حقیقتی جالب درباره زبان روسی این است که بعد از زبان انگلیسی، بیشترین استفاده را در اینترنت داشته و این زبان رتبه دوم در اینترنت را نیز به خود اختصاص داده است. اگر علاقه‌مند به یادگیری این زبان شیرین هستید، مسلما با کوشش و پشتکار به خوبی زبان روسی را فرا می‌گیرید.

The-language-of-the-people

مشخص کردن هدف و برنامه خود از یادگیری زبان روسی

این که به چه دلیل می‌خواهید زبان روسی را یاد بگیرید، مشخص می‌‌نماید چه برنامه‌ای برای یادگیری پیاده کنید. هدفتان روشن می‌کند که می‌خواهید زبان روسی را تا چه سطحی یاد بگیرید و تا چه مدتی بایستی برای آن زمان بگذارید.

همه موارد ذکر شده روی شیوه‌ای که برای یادگیری انتخاب می‌کنید نیز اثر گذاشته و از همه مهم‌تر، این هدف شماست که انگیزه شما را برای یادگیری حفظ می‌نماید. اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید، با تمرین مداوم می‌توانید در مدت یک سال به خوبی به زبان روسی صحبت کنید.

قطعا برای ادامه تحصیل در روسیه لازم است تا در سطح بالاتری به زبان روسی مسلط گردید، به همین خاطر باید وقت بیشتری گذاشته، یک برنامه منظم و بلند مدت بریزید و به آن پایبند باشید.
ولی اگر می‌خواهید با کشور روسیه وارد روابط تجاری شوید، با سطح متوسطی از آموزش زبان روسی نیز می‌توانید از عهده کارتان بربیایید.

زبان روسی و تحصیل در روسیه

در حال حاضر کشور روسیه، یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است. هر ساله خیلی از علاقه‌مندان از ایران و همچنین سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. علت این امر، هزینه تحصیل بسیار مناسب نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی، وجود برترین دانشگاه‌های جهان در کشور روسیه، سطح بالای آموزشی در همه رشته‌ها، از تحصیل در رشته پزشکی تا رشته موسیقی، همبستگی با کشور ایران و غیره می‌باشد.از این رو دانشجویان برای تحصیل و زندگی در کشور روسیه نیاز وافری به یادگیری زبان روسی دارند.

بازار کار در روسیه

اگر در فکر تجارت در روسیه و رسیدن به ثروت هستید، یادگیری زبان روسی شما را در تحقق رویاهایتان یاری می‌کند. کشور روسیه در حال حاضر یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی و سیاسی در دنیاست و با خیلی از کشورهای جهان روابط تجاری دارد. این کشور در بازارهای توسعه یافته دنیا حضور فعال دارد، از این رو بیشتر تاجران و کسانی که قصد اخذ ویزای کار در روسیه را دارند ملزم به یادگیری زبان روسی هستند.

به دلیل روابط نزدیک کشور روسیه با ایران، روابط تجاری میان طرفین نیز زیاد است. هر سال خیلی از جوانان ایرانی به قصد تجارت به روسیه سفر می‌کنند و از سود بسیاری بهره می‌برند، بنابراین این افراد برای تجارت حتما بایستی با زبان این کشور آشنا گردند.

Russian language

یاد گرفتن الفبای سیریلیک

زبان روسی برای نوشتار از الفبای سیریلیک استفاده می‌کند. خط سیریلیک در مناطق وسیعی از اوراسیا از جمله منطقه‌های اسلاو، ترک زبان، مغول و همینطور فارس زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. الفبای سیریلیک شامل 33 حرف است. بعضی از این حروف به الفبای لاتین شباهت دارند ولی از آن جا که همه آن‌ها صدای مشابهی ندارند، بایستی زمانی را به یادگیری حروف الفبا اختصاص دهید.

ابتدا چند حرف ساده را یاد بگیرید و با ترکیب آن‌ها در واژه‌ها آشنا گردید، با این کار سریع‌تر و بهتر می‌توانید حروف را به یاد بسپارید. قدم بعدی را بگذارید برای حروفی که نوشتاری شبیه به حروف لاتین دارند، ولی صدای متفاوتی می‌دهند و آن قدر در مثال‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید تا عادت کنید. پس برای یادگیر الفبای سیریلیک وقت بگذارید و آن‌ها را در کلمات به کار ببرید تا بهتر در ذهنتان بمانند.

فراگیری کلمات ساده و پرکابرد زبان روسی

کلمات ساده ولی پرکابرد را یاد بگیرید، چیزهایی که بتوانید با آن یک مکالمه را آغاز نمایید. در یادگیری یک زبان جدید، شروع مکالمه اهمیت ویژه‌‌ای دارد. هر چه سریع‌تر بتوانید صحبت کردن را شروع کنید، هم خودتان انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید و هم روند پیشرفت‌تان افزایش می‌یابد.

با سلام و احوال‌پرسی شروع کنید. فرض کنید هم اکنون یکی از دوستانتان را در خیابان می‌بینید، چه چیزهایی به هم می‌گویید. توجه کنید جملاتی که برای آموزش در این گام انتخاب می‌کنید، کوتاه و ساده باشد. کلمات جدیدی که یاد می‌گیرید را با صدای بلند برای خودتان تکرار کنید تا تلفظ آن‌ها را بهتر فرا بگیرید و همچنین آن‌ها را بهتر به یاد بسپارید.

Russian numbers

کمک گرفتن از یک معلم حرفه‌ای

شما می‌توانید از کمک یک معلم با تجربه بهره‌مند گردید. کلاس خصوصی سرعت یادگیری شما را تا حد بسیاری بالاتر می‌برد.
علاوه بر این که، مدرس زبان روسی به صورت مداوم با شما صحبت می‌کند و در کلاس خصوصی بیشتر از هر حالت دیگری فرصت تمرین مکالمه را نیز دارید، همیشه هم می‌توانید به منبع مطمئنی جهت رفع اشکال و برطرف نمودن سوالاتتان دسترسی داشته باشید.

و در نهایت …

یادگیری زبان روسی در مقایسه با زبانی مثل انگلیسی به کمی زمان بیشتر نیاز دارد. درست است که این زبان هم قواعد خاص خودش را دارد ولی با کمی تمرین و پشتکار مداوم می‌توانید به آن مسلط گردید.  در صورت ادامه تحصیل در روسیه و مهاجرت به روسیه از لینک مربوطه اقدام نمایید و برای مهاجرت به ایتالیا هم میتوانید از موسسه خسروان نیز اقدام نمایید.