هزینه تحصیل مهندسی در روسیه

تحصیل در روسیه و رشته های مهندسی موضوعی است که در این متن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. چنانچه قصد دارید به روسیه سفر کرده و در یکی از دانشگاه های این کشور و در یکی از رشته های مهندسی به تحصیل مشغول شوید ادامه این متن را مطالعه کنید. ما قصد داریم در مورد هزینه تحصیل مهندسی در روسیه و برخی مسائلی که نیاز است در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید، نکاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. در این متن در مورد شرایط کلی تحصیل در رشته های مهندسی و در یک تیتر جداگانه نیز به بررسی هزینه تحصیل در این رشته ها خواهیم پرداخت؛ پس در ادامه این متن موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان را همراهی کنید.

دانشگاه های برتر مهندسی روسیه

برخی از موسسات عالی و دانشگاه های برتر مهندسی روسیه به شرح زیر می باشد:
• دانشگاه ایالتی بلگورود
• دانشگاه فنی دولتی مسکو هواپیمایی
• دانشگاه فنی دولتی مسکو به نام E باومن، مسکو
• دانشگاه ایالتی اورنبورگ
• دانشگاه سن پترزبورگ برای ارتباطات راه های آبی
• دانشگاه دولتی مهندسی رادیو TAGANROG
• دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای
• موسسه مهندسی برق مسکو (دانشگاه فنی)
• و غیره

هزینه تحصیل مهندسی در روسیه

هزینه تحصیل مهندسی در روسیه

نام رشته های مهندسی دانشگاه های روسیه

• مهندسی الکترونیک و ارتباطات
• مهندسی هوا فضا
• مهندسی مکانیک (انگلیسی)
• مهندسی راه آهن
• مهندسی نیروی دریایی و اقیانوس
• مهندسی معدن
• فناوری جوشکاری
• مهندسی نفت
• مهندسی بزرگراه
• معماری
• سازه های ساختمانی
• و غیره

تحصیل در روسیه و مقاطع مختلف مهندسی

اگر کشور روسیه را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کرده اید خوب است بدانید که در این کشور می توانید در سه مقطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کرده و در یکی از رشته های مهندسی مدرک خود را دریافت کنید.
تحصیل در رشته های مهندسی و در مقطع کارشناسی به صورت معمول ۴ سال طول می کشد و در این ۴ سال نیز موضوعات و دروس اساسی به دانشجو ارائه می گردد. معمولا افرادی که در این مقطع تحصیل می کنند باید یک پایان نامه نیز ارائه داده و بعد از پایان این دوراه ۴ ساله از آن دفاع کنند. در صورتی که یک فرد بتواند از این مرحله سربلند بیرون آید، مدرک لیسانس به او داده می شود.
تحصیل یکی از رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه نیز به صورت معمولا دو سال طول می کشد. معمولا دانشجویان در طی این مدت باید برای کارهای تحقیقاتی آموزش های لازم را دریافت کنند. در این دوره نیز دانشجو موظف است پایان نامه ای را ارائه داده و از آن دفاع کند و در صورتی که بتواند از عهده این کار به خوبی برآید به او مدرک کارشناسی ارشد اعطا می شود.
تحصیل در روسیه و در یکی از رشته های مهندسی در مقطع دکتری نیز شرایط خاص خود را دارد. معمولا در این دوران، دانشجو باید به مطالعه، تحقیق، به دست آوردن تجربه های عملی و تدریس بپردازد. این دوره به صورت معمول ۳ ساله است و دانشجو وظیفه دارد یک پایان نامه ارائه دهد. در صورتی که فرد بتواند از پایان نامه اش به خوبی دفاع کند، مدرک دکتری به وی اعطا می شود.

هزینه تحصیل در دوره مهندسی در کشور روسیه

یکی از مسائل مهمی که در حین تحصیل در روسیه مطرح می شود، هزینه هایی است که تحصیلات عالیه در پی دارد. افرادی که تمایل دارند در مقطع کارشناسی و در یکی از رشته های مهندسی به تحصیلات خود ادامه دهند، باید مبلغی بین ۳۴۰۰ تا ۳۷۰۰ دلار به صورت سالانه پرداخت کنند. حداقل هزینه این دوره نزدیک به ۲ هزار دلار و نهایت هزینه های که تحصیل در رشته های مهندسی می تواند در پی داشته باشد نزدیک به ۱۳هزار دلار می باشد.
بعد از دوره کارشناسی، افراد می توانند در دوره کارشناسی ارشد نیز شرکت کرده و در یکی از رشته های مهندسی تحصیلات خود را ادامه دهند. اگر یک دانشجو به صورت تمام وقت در این مقطع به تحصیل مشغول شود باید هزینه ای بین ۳۷۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار پرداخت کند. حداقل هزینه تحصیل در رشته های مهندسی در دوره کارشناسی ارشد ۲۱۰۰ دلار و بیشترین هزینه ۶۵۰۰ دلار خواهد بود.
تحصیل در دوره دکتری نیز به صورت معمول ۳ سال طول می کشد. هزینه ای که دانشجو برای تحصیل در رشته های مهندسی و در این مقطع باید پرداخت کند، بین ۴۰۰۰ تا ۴۲۰۰ دلار است. حداقل هزینه تحصیل در مقطع دکتری حدود ۱۱۰۰ دلار و حداکثر هزینه نیز ۵۹۰۰ دلار می باشد.
نکته مهمی که خوب است در مورد هزینه تحصیل در روسیه بدانید آن است که هزینه تحصیل در این کشور از هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی به صورت معمول ۵ تا ۷ برابر ارزان تر است. این یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث شده برخی ایرانی ها مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه را انتخاب کنند.

هزینه تحصیل مهندسی در روسیه

هزینه تحصیل مهندسی در روسیه

هزینه زندگی دانشجویی در رشته های مهندسی

علاوه بر هزینه ای که باید به دانشگاه و به عنوان شهریه پرداخت شود، هزینه تحصیل در این کشور شامل موارد دیگری نیز می شود. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه های خورد و خوراک، پوشاک، هزینه خرید مواد غذایی، هزینه خرید کتاب و سایر لوازم مشابه، هزینه اسکان در خوابگاه و یا اجاره مسکن، هزینه بیمه، هزینه حمل و نقل و غیره اشاره کرد.
اغلب هزینه هایی که در فوق به آنها اشاره شد از جمله هزینه هایی هستند که تابع سبک زندگی فرد می باشند. افرادی که می توانند از حداقل امکانات بیشترین استفاده و بهره وری را ببرند به صورت معمول با مشکلات مالی زیادی در کشور روسیه مواجه خواهند شد. درست است که هزینه تحصیل در روسیه از برخی کشورهای اروپایی و یا آمریکایی پایین تر است اما این مورد دلیل بر آن نمی شود که افراد نتوانند هزینه های خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.
سعی کنید برای کاهش هزینه تحصیل در این کشور ترفندهای متفاوتی را به کار ببرید. برای مثال می توانید برای اجاره یک فضا برای سکونت به سراغ خوابگاه هایی بروید که در فاصله بسیار کمی از دانشگاه احداث شده اند. سعی کنید تا حدی که می توانید از صرف غذا در رستوران های لوکس خودداری کنید. صرف غذا در این محیط ها اصلا کار بدی نیست اما باید مواظب بود تا به یک عادت پرهزینه و گران قیمت تبدیل نشود.
دریافت بورسیه از یکی از دانشگاه های این کشور نیز می تواند به کاهش هزینه تحصیل در روسیه کمک شایان  توجهی کند. البته دریافت بورس به راحتی امکان پذیر نبوده و شرایط خاص خود را می خواهد.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *