معرفی برترین دانشگاه‌ های روسیه

موسسه QS یکی از معتبرترین و مطرح ‌ترین موسسات جهان است و هر ساله گزارشی از رنکینگ بهترین دانشگاه‌ های جهان ارائه می ‌دهد. لیست ارائه شده توسط این موسسات شامل ۱۰۰۰ دانشگاه است که در ۸۰ کشور دنیا واقع شده‌ اند. برترین دانشگاه ‌های روسیه هر ساله رتبه خود را در این لیست ارتقا می‌ دهند. هدف کلی از بیان این رتبه بندی ‌ها بررسی میزان مشارکت دانشگاه در سطح بین المللی است و به شما در انتخاب دانشگاه مطلوب جهت ادامه تحصیل کمک می ‌کند. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در این مقاله به آشنایی هر چه بیشتر شما با برترین دانشگاه‌ های روسیه و رنکینگ ‌های جهانی آن‌ ها و مهاجرت تحصیلی به روسیه کمک می ‌کند، با ما همراه باشید.

این مطلب را از دست ندهید

تحصیل در روسیه

شاخص‌ های موثر در رتبه بندی دانشگاه‌ ها

شاخص ‌های بسیاری در این رتبه بندی‌ ها دخیل هستند و تاثیر هر یک از آن ‌ها برحسب درصد بیان می ‌شود. این شاخص ‌ها و تاثیر آن ‌ها در رتبه بندی عبارت اند از:
• شهرت دانشگاه ۴۰ درصد
• نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو ۲۰ درصد
• استنادها به ازای اعضای هیئت علمی ۲۰ درصد
• ارزیابی کارفرمایان ۱۰ درصد
• هیئت علمی بین المللی ۵ درصد
• دانشجویان بین المللی ۵ درصد

معرفی برترین دانشگاه‌ های روسیه

معرفی برترین دانشگاه‌ های روسیه

معرفی ۸ دانشگاه برتر روسیه

دانشگاه دولتی مسکو لومونسوف

این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌ های روسیه محسوب می شود و در سال ۲۰۲۱ رتبه ۷۴ لیست موسسه QS را به خود اختصاص داده است. دانشگاه لومونسوف در سال ۱۷۵۵ تاسیس شد و هم اکنون بیش از ۶۰۰۰ استاد و استادیار و ۵ هزار محقق در این دانشگاه به فعالیت می ‌پردازند. محوطه این دانشگاه مساحتی در حدود ۱۰۰۰۰۰ متر مربع دارد که شامل ۱۰۰۰ ساختمان و سازه است. در این بین ۸ ساختمان آن مربوط به خوابگاه‌ های دانشجویی است و ۱۲۰۰۰ دانشجو را در خود جای می ‌دهد. این دانشگاه هر ساله اقدام به پذیرش ۴۰۰۰ دانشجوی بین المللی می ‌کند.

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ
دانشگاه سن پترزبورگ در رتبه ۲۲۵ لیست موسسه QS قرار گرفته است. این دانشگاه‌ گزینه ‌ای مطلوب برای دانشجویان ایرانی محسوب می ‌شود زیرا که در این دانشگاه هزینه تحصیل در رشته‌ های پزشکی بسیار مقرون به صرفه است. در سال ۱۹۴۷ برنامه بین المللی این دانشگاه آغاز شد و بیش از ۳۵۰۰ دانشجو از ۵۰ کشور مختلف موفق به فارغ التحصیلی در رشته ‌های مختلف شدند.
در حال حاضر ۵۰۰۰ دانشجوی بین ‌المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. پردیس آکامی این دانشگاه با مساحتی بالغ بر ۴۰۰۰ متر مربع در بخش مرکزی شهر واقع شده است که شامل۵۰ ساختمان با معماری رویایی است و به عنوان یکی از مهم ترین امکانات این دانشگاه شناخته می ‌شود.
دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک
این در دانشگاه در سال ۱۹۵۹ در نزدیکی شهر نووسیبیرسک و در جنوب سیبریا تاسیس شد. در این دانشگاه امکان تحصیل در رشته ‌هایی مانند پزشکی، دندان پزشکی و ریاضیات برای متقاضیان بین المللی فراهم است. این دانشگاه شامل ۷۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و ۵۰ موسسه تحقیقاتی است و در رتبه ۲۲۸ برترین دانشگاه ‌های جهان قرار دارد. با تحصیل در این دانشگاه می ‌توانید از اتلاف وقت جلوگیری کنید، زیرا تمامی امکانات مانند خوابگاه، مراکز ورزشی، استادیوم و… به راحتی در دسترس دانشجویان قرار دارد.
دانشگاه ایالتی تامسک
شما برای ورود به این دانشگاه معتبر که یکی از برترین دانشگاه های روسیه است باید در آزمون ‌های خاصی شرکت کنید. یکی از رشته ‌های برتر این دانشگاه رشته کامپیوتر است که بیش از ۶۰ آزمایشگاه کلاسی به دانشجویان این رشته اختصاص داده شده است. این دانشگاه ۶ موزه جداگانه دارد که بزرگ ‌ترین آن ها باغ گیاه شناسی سیبیری با مساحتی بالغ بر ۱۲۸ هکتار است. همه موارد گفته شده به خوبی گویای جایگاه علمی بالای این دانشگاه هستند در حال حاضر این دانشگاه در رتبه ۲۵۰ برترین دانشگاه‌ های جهان قرار دارد.
دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو
این دانشگاه اولین بار در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و در زمینه فیزیک نظری و کاربردی، ریاضیات و سایر رشته ‌های مرتبط به فعالیت می‌ پردازد و همواره از آن به عنوان برترین دانشگاه روسیه یاد می ‌شود. در سال ۲۰۲۱ موفق به کسب رتبه ۲۸۱ در لیست موسسه QS شد. برای افرادی که خواهان تحصیل در رشته ‌های نجوم و علوم طبیعی هستند گزینه ‌ای ایده ‌آل محسوب می ‌شود. در حال حاضر ۵۷۰۰ دانشجوی بین الملی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه فنی دولتی باومان مسکو
این دانشگاه یکی از با سابقه ‌ترین و برترین دانشگاه‌‌ های روسیه محسوب می ‌شود و اولین بار در سال ۱۸۳۰ به فعالیت در زمینه هنر و صنعت پرداخت. یکی از بزرگ ‌ترین کتابخانه ‌های روسیه در این دانشگاه قرار دارد. این کتابخانه شامل سه سالن بزرگ و ۱۰۰ کارمند است و روزانه ۳۰۰۰۰ خواننده کتاب ‌های مختلف را در خود جای می ‌دهد. این دانشگاه هر ساله در بین دانشگاه‌ های برتر جهان قرار دارد و در سال ۲۰۲۱ نیز موفق به کسب رتبه ۲۸۲ لیست QS شد.
دانشگاه ملی تحقیق _ دانشکده اقتصاد
این دانشگاه اولین بار در سال ۱۹۹۲ توسط رهبران سنجان روسیه به منظور ارتقای تغییرات اقتصادی و اجتماعی تاسیس شد. اما چیزی نگذشت که این دانشگاه از یه مدرسه اقتصادی به یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ تبدیل شد به طوری که توانست رتبه ۲۸۹ برترین دانشگا‌ه‌ های جهان را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر این دانشگاه با ۳۵۰۰۰ دانشجو و ۴۰۰۰ هیات علمی در ۴ شهر مختلف مشغول فعالیت است.
دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ ای
این دانشگاه در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۰۹ تاسیس شد و شامل ۱۱ نهاد آموزش عالی حرفه ای و ۱۵ کالج و مدارس فنی ثانویه است. در این دانشگاه امکان تحصیل در رشته‌ هایی مانند هنر، علوم انسانی، مهندسی، کامپیوتر، علوم زیستی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، مهندسی هسته‌ ای و فناوری های هسته ‌ای به صورت گسترده فراهم است. این دانشگاه در لیست ارائه شده توسط موسسه QS رتبه ۳۱۴ را به خود اختصاص داده است و سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر جهان است.

معرفی برترین دانشگاه‌ های روسیه

معرفی برترین دانشگاه‌ های روسیه

سخن پایانی
در این مقاله به بررسی برترین دانشگاه‌ های روسیه پرداختیم تمام این دانشگاه‌ ها به سیستم‌ های آموزشی پیشرفته مجهز هستند و مدارک اخذ شده از این دانشگاه ‌ها در سطح بین ‌المللی اعتبار بالایی دارند. تمامی این مزایا در کنار پایین بودن هزینه تحصیل در روسیه موجب شده است که سالانه ایرانیان بسیاری متقاضی تحصیل در این کشور باشند. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با بهره‌گیری از مشاوران و کارشناسان با تجربه می‌ تواند به خوبی شما را در زمینه مهاجرت تحصیلی به روسیه یاری کند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *