آیا شرایط تحصیل رایگان در روسیه وجود دارد؟

ارتقاء کیفیت آموزش و همینطور هزینه‌های مقرون به صرفه، توانسته به جذابیت تحصیل در روسیه بیفزاید. روسیه که کشوری فرهیخته است و بیش از نیمی از مردم آن دارای مدرک دانشگاهی می‌باشند، برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خود شرایط و مقرراتی را وضع کرده که رعایت آنها برای تمامی دانشجویان الزامی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل رایگان در روسیه تا انتها مقاله همراه ما باشد.

فرآیند تحصیل در روسیه

کشور روسیه که دارای پیشینه آموزش غنی است و دانشگاه‌های آن شرایط تحصیلی و اقامتی راحت را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند، همواره گزینه مناسبی برای مهاجرت محسوب می‌شود.
خیلی از افراد تمایل دارند تا برای مهاجرت به روسیه بروند و بتوانند در آنجا به تحصیل و یا کار بپردازند. اما از آنجایی که اقامت در هر کشوری نیاز به اخذ ویزای مربوطه دارد، کارشناسان موسسه خسروان همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان در این مورد هستند.

Are there conditions for free education in Russia تحصیل رایگان در روسیه

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

یکی از رشته‌های پردرآمد در کشور روسیه، رشته پزشکی است و هرساله افراد زیادی برای تحصیل در این رشته متقاضی می‌شوند. رشته پزشکی توانسته برای افراد بین‌المللی بازار کار مناسبی را فراهم نماید، بنابراین دانشجویان پزشکی در کشور روسیه خواهند توانست با اخذ ویزای کار در روسیه در بازار کار نیز به فعالیت بپردازند.

تحصیل در روسیه دارای مزایای زیادی می‌باشد. زیرا تمامی موسسات در روسیه دارای استانداردهای سطح جهانی بوده و کیفیت تحصیل در آنها نیز در طول این سال‌ها کاهش نیافته است.
دانشجویانی که در این موسسات مشغول به تحصیل هستند، بطور دائم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، به همین دلیل افرادی که از این موسسات خارج می‌شوند، دارای دانش بهتری نسبت به سایر کشورها خواهند بود.
در صورت تسلط نداشتن به زبان روسی می‌توانید در دوره‌های آموزش زبان روسی که دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند، شرکت نمایید. این دوره‌ها، پادفک نام دارند که بر پایه بالای 1000 ساعت آموزش با دروس دربردارنده مهاجران به کشورهای روس زبان می‌باشند.

چگونگی تحصیل رایگان در روسیه

دولت روسیه برای تحصیل دانشجویان نخبه شرایطی را فراهم کرده تا آنها بدون نیاز به صرف هزینه و به صورت رایگان به تحصیل بپردازند.
برای تحصیل رایگان در روسیه نیاز است تا اقداماتی مانند شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها و همینطور ارسال مدارک به دانشگاه‌های روسیه را انجام دهید.
برای اخذ بورسیه تحصیلی از روسیه، برخی از دانشجویان، مقطع کارشناسی را با نمرات بالا طی کرده و به این صورت نظر اساتید را برای گرفتن بورسیه در مقاطع ارشد و دکتری جلب می‌نمایند.

درخواست تحصیل رایگان در روسیه

یکی از راه‌های مهاجرت به روسیه، تحصیل رایگان است. مراحل ثبت‌نام تحصیل رایگان در این کشور توسط سازمان دولتی انجام می‌شود. ابتدا باید در وب‌سایت مربوطه ثبت‌نام کنید و پس از آن قادر خواهید بود تا برای آنها انگیزه‌نامه ارسال نمایید. سپس فرم درخواست به لیست کلی اضافه می‌گردد.

متقاضیانی که در این لیست قرار می‌گیرند برای مصاحبه و آزمون با آنها تماس گرفته می‌شود و در صورتی که آزمون را گذرانده باشند، به صورت مستقیم به شش دانشگاه مورد نظر، درخواست خود را ارسال می‌نمایند.
چنانچه تقاضانامه توسط هر شش دانشگاه رد شود، وزارت آموزش و پرورش روسیه باید دانشگاه دیگری را به شما معرفی کند.

تحصیل رایگان در روسیه

مزایای تحصیل در روسیه

یکی از راه‌های مهاجرت به روسیه، اخذ ویزای تحصیلی می‌باشد. همچنین تحصیل در پایتخت این کشور یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل است.
تحصیل در روسیه به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی آن، مورد تقاضای افراد زیادی بوده و سالانه نیز متقاضیان فراوانی برای تحصیل در این کشور از سراسر دنیا مهاجرت می‌کنند تا در بهترین دانشگاه‌های آن به تحصیل بپردازند.

در مقایسه با کشورهایی مانند انگلیس، هزینه تحصیل در کشور روسیه برای افرادی که بورسیه تحصیلی ندارند بسیار مقرون به صرفه است. درنتیجه برای ایرانیانی که تمایل به تحصیل در کشوری ارزان و نزدیک را دارند، روسیه فرصت مناسبی را فراهم نموده است.

بورسیه تحصیلی در روسیه

برای دانشجویان مقطع دکتری امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور بیشتر فراهم است. بطور کلی دانشجویان این مقطع می‌توانند به دو صورت تحصیل نمایند:

1. دانشجو با بورسیه به تحصیل بپردازد.
2. تمامی هزینه‌های تحصیل را خود دانشجو پرداخت کند.

امکان ادامه تحصیل رایگان در روسیه در صورت بورس شدن دانشجو امکان‌پذیر می‌باشد. از طرفی دانشجویان مقطع دکتری به صورت ماهانه حقوق دریافت می‌نمایند و همین موضوع موجب رقابت تنگاتنگی میان دانشجویان ایرانی برای کسب این بورسیه شده است.

چنانچه دانشجویی بورسیه شود، با توجه به دریافت کمک هزینه تحصیلی هزینه تحصیل او رایگان خواهد شد. از شرایط مورد نیاز برای تحصیل رایگان می‌توان به داشتن توصیه نامه از اساتید، دارا بودن مقالات معتبر و همینطور تالیفات اشاره نمود.

بنابراین با توجه به نکات گفته شده، متقاضیانی که تمایل به تحصیل رایگان در رشته پزشکی را دارند، می‌توانند پس از طی 1 یا 2 ترم تحصیلی و همچنین اخذ نمرات بالا، بورسیه تحصیلی اخذ نمایند. البته لازم به تاکید است که دسترسی به این امر کاری بسیاری دشوار بوده و رقابت شدیدی بین متقاضیان وجود دارد.

پاسخ به سوالات پر تکرار

• مزایای تحصیل در روسیه چیست؟

هزینه مناسب، روند سریع اخذ پذیرش و همچنین عدم محدودیت سنی

• شرایط تحصیل در روسیه چیست؟

روسیه از نظر علمی هر ساله رشد زیادی دارد. برای تحصیل در این کشور باید تسلط کامل به زبان روسی داشته باشید و دوره‌ی پادفک را بگذرانید.

• برترین دانشگا‌ه‌های روسیه کدامند؟

دانشگاه ملی مسکو، لومونوسوف، سچینوا، پاولوف و همینطور کازان از دانشگا‌ه‌های برتر این کشور هستند.

و درنهایت…

موسسه مهاجرتی خسروان همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشد. این موسسه با داشتن 10 سال سابقه در زمینه اعزام دانشجو به روسیه و مهاجرت به ایتالیا، دارای پشتیبانی 24 ساعته بوده و با انجام مهاجرت بدون واسطه، زمینه کاهش هزینه را برای خانواده‌ها فراهم می‌نماید.