شرایط آسان مهاجرت به روسیه

کشور روسیه به دلایل زیادی مقصد مناسبی برای مهاجرت محسوب می‌شود و به همین دلیل در این نوشته می‌خواهیم به بررسی شرایط آسان مهاجرت به روسیه بپردازیم و شما را با راه‌ها و روش‌های مختلف آن آشنا نماییم.
بخش وسیعی از کشور روسیه در مناطق سردسیر قرار دارد و این موضوع تقریبا کشاورزی را در این کشور غیرممکن کرده است. از طرفی این کشور بسیار صنعتی بوده و دارای فرهنگ و علم پیشرفته‌ای نیز می‌باشد. پایتخت روسیه شهر مسکو است که این شهر نیز یکی از جذاب‌ترین و صنعتی‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود.


موقعیت کشور روسیه

یکی از موارد مهمی که باید برای مهاجرت به روسیه مورد بررسی قرار بگیرد، آب و هوای این کشور است. مهاجرت به این کشور این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا براساس سلیقه خود، بخشی از این کشور را که دارای آب و هوای مناسب برای شما می‌باشد، انتخاب نمایید.
کشور روسیه به دلیل وسعتش دارای آب و هوای مختلفی است و وضعیت آب و هوای آن در مناطق گوناگون متنوع می‌باشد.
یکی از نکات مورد توجه در رابطه با این کشور اختلاف 9 ساعته میان مناطق مختلف آن است. علاوه بر آن روسیه از نظر مساحت بزرگترین کشور جهان بوده و تقریبا 142 میلیون نفر را در خود جای داده است.

مسکو؛ پایتخت روسیه

برای مهاجرت به روسیه بهتر است تا با پایتخت این کشور آشنا شوید. افراد زیادی به دلیل آب و هوا و امنیت بالای مسکو، این شهر را برای سکونت انتخاب می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری شهر مسکو به قدری زیاد است که به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور روسیه محسوب می‌شود.
از جمله جذابیت‌های شهر مسکو می‌توان به میدان سرخ، کلیسای سنت باسیل، موزه هنر پوشکین، عمارت کوسکوا و همینطور جشنواره‌های مختلف اشاره کرد. بهار و تابستان این شهر از بهترین زمان‌ها برای تفریح و گردش در شهر مسکو محسوب می‌شوند.

روش‌های مهاجرت به روسیه

برای مهاجرت به روسیه باید توجه داشته باشید که این کشور از قانون اعطای اقامت از طریق فرزند پیروی نمی‌کند و درنتیجه تولد فرزند شما در کشور روسیه به اخذ اقامت شما منجر نخواهد شد. مهاجرت به روسیه به روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

• تحصیل
• کار
• ازدواج
• سرمایه‌گذاری

شرایط تحصیل در روسیه چیست؟

یکی از راه‌های مهاجرت، تحصیل در روسیه است. برای این منظور بایستی ویزای دانشجویی دریافت نمود. این ویزا برای تمامی دوره برنامه تحصیل دانشجویی دارای اعتبار است.
ویزای تحصیلی برای تحصیل در روسیه به دانشجویان دوره‌های تحصیلی و همینطور دوره‌های زبان روسیه تعلق می‌گیرد.
یکی از راه‌های اخذ ویزای دانشجویی کشور روسیه، دریافت دعوتنامه و یا پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسات زبان می‌باشد.
ویزای تحصیلی کشور روسیه پس از صدور اولیه، از 3 ماه تا یک سال معتبر بوده و پس از آن لازم است تا دانشجو نسبت به مدت زمان اقامت خود در این کشور، اقدام به تمدید ویزا نماید. لازم به ذکر است که برای اقامت‌های بیش از 3 ماه گواهی عدم ابتلا به HIV لازم است.

شرایط تحصیل در روسیه برای مقطع کارشناسی

تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه به 4 سال زمان نیاز دارد و دانشجویان در این مقطع تحصیلی اجازه کار حین تحصیل را خواهند داشت. علاوه بر آن دانشجویان می‌توانند با شرکت در دوره‌های پادفک دانش زبان خود را افزایش دهند و دروس پایه و عمومی را نیز آموزش ببینند.

بررسی شرایط تحصیل در روسیه برای مقاطع ارشد و دکترا

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه به زبان‌های انگلیسی و روسی امکان‌پذیر بوده و مدت تحصیل در این مقطع تحصیلی نیز 2 سال به طول می‌انجامد. علاوه بر آن دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل خود به کار پاره وقت نیز مشغول باشند.
شهریه تحصیل در مقطع ارشد به عوامل مختلفی بستگی دارد و یکی از این موارد دانشگاه مقصد است. البته تحصیل در دانشگاه‌های دولتی روسیه نسبت به دانشگاه‌های خصوصی از هزینه کمتری برخوردار می‌باشد.
برای تحصیل در روسیه در مقطع دکترا نیاز است تا ضمن ارائه رزومه تحصیلی قوی و مدارک معتبر زبان، مقالات ISI نیز برای دریافت پذیرش، ارسال شوند.


شرایط اخذ ویزای کار در روسیه

با دریافت ویزای کار در روسیه می‌توانید از حق کار، دریافت حقوق و همینطور زندگی در روسیه بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که ویزای کار در روسیه بدون مجوز کار صادر نمی‌گردد.
با اخذ ویزای کار در روسیه دیگر برای ورود و خروج از این کشور نیاز به ارائه مجوز کار به کنسولگری روسیه نخواهید داشت.
افراد خارجی می‌توانند تحت عنوان متخصصان و کارکنان ماهر، کارکنان دارای سهمیه و همینطور کارکنان دارای سهمیه اضافی در این کشور فعالیت کنند.
البته کارفرما برای استخدام یک شهروند خارجی بایستی سهمیه دریافت نماید. در دو مورد دریافت سهمیه نیاز نیست. چنانچه کارمند در سال حقوق بیش از 2 میلیون روبل دریافت نماید و به عنوان متخصصی ماهر در نظر گرفته شود و یا در صورتی که موقعیت او در سال جاری در فهرست سهمیه بالاتر قرار بگیرد.

سوالات رایج در زمینه مهاجرت به روسیه

افراد برای مهاجرت همواره دارای سوالات و ابهامات زیادی هستند. به همین دلیل در ادامه به بررسی تعدادی از این سوالات پرداخته‌ایم.

آیا امکان مهاجرت به روسیه و همینطور اخذ اقامت از طریق ازدواج وجود دارد؟

بله، چنانچه همسر شما از تابعیت و یا اقامت دائم کشور روسیه برخوردار باشد، می‌توانید اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت دائم نمایید.

آیا پس از دوران تحصیلی امکان درخواست اقامت در این کشور وجود دارد؟

بله، در صورت اتمام تحصیل خود می‌توانید از راه‌های مختلف نسبت به ماندن در این کشور اقدام کنید.

آیا روسیه برای مهاجرت پزشکان مناسب است؟

کشور روسیه از لحاظ درآمد برای پزشکان گزینه مناسبی نیست.

آیا مهاجرت کاری به روسیه امکان‌پذیر است؟

بله، در صورت داشتن پیشنهاد شغلی می‌توانید برای اخذ ویزای کار در روسیه اقدام کنید.

نتیجه گیری

در این نوشته با انواع شرایط آسان مهاجرت به روسیه آشنا شدید. قطعا با زندگی در کشور روسیه از جذابیت‌های زیادی بهره‌مند خواهید شد.
موسسه مهاجرتی خسروان با معرفی آسان‌ترین مسیر مهاجرتی با توجه به شرایط شما، امکان طی شدن روند مسیر مهاجرت قانونی و مهاجرت به ایتالیا را نیز برایتان فراهم می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان موسسه خسروان تماس حاصل نمایید.