درآمد دندانپزشکی در روسیه

روسیه یکی از وسیع ترین و پر جمعیت‌ ترین کشور‌های دنیا است که جاذبه ‌های تفریحی، توریستی و فرهنگی بسیاری برای دانشجویان مقیم خود دارد. نظام آموزشی این کشور از رتبه و کیفیت بالایی در سطح جهانی برخوردار است. به طور کلی هزینه ‌های تحصیل در روسیه بسیار کمتر از کشور‌های دیگر است که این ویژگی باعث شده است شرایط خوبی برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد شود. دندانپزشکی یکی از پرطرفدار رشته های این کشور است که همه ساله افراد زیادی به قصد تحصیل و اشتغال در این رشته به روسیه مهاجرت می کنند. در این مقاله قصد داریم میزان درآمد دندانپزشکی در روسیه را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

الزامات تحصیل در روسیه

افرادی که به دندانپزشکی علاقه‌ مند هستند و تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر با هزینه معقول رویای آن ‌ها است، باید بدانند که مسیر مهاجرت و تحصیل در روسیه راه رسیدن به رویای آن‌ها را فراهم می کند. روسیه به دلیل داشتن روابط سیاسی و اقتصادی خوبی که با کشور ما دارد شرایط اقامتی و تحصیلی خوبی را برای ایرانی ‌ها فراهم کرده است.
تحصیل در روسیه مانند هر کشور دیگری دارای شرایط و قوانین خاصی است، به طور مثال افراد برای تحصیل در رشته دندانپزشکی و تمامی شاخه‌ های پزشکی باید دو نیاز اساسی را عملی کنند:
1- کسب دانش زبانی مورد نیاز.
2- سپری کردن دوره پادفک که برای دانشجویان امکان یادگیری دوره تخصصی پزشکی و تقویت زبان روسی را فراهم می ‌کند.

پذیرش دانشجو دندانپزشکی در روسیه

دانشجویان برای تحصیل در رشته مورد نظر و دانشگاه منتخب خود باید آزمون ورودی بدهند. یعنی بعد از گذراندن آزمون پادفک و کسب نمره قبولی باید در آزمون پزشکی نیز شرکت کنند و در این آزمون قبول شوند.
آزمون ورودی دانشگاه های در روسیه کاملا با یکدیگر متفاوت است، اما نمره مورد نیاز برای قبولی در رشته دندانپزشکی در همه دانشگاه ‌ها نمره بالاتر از ۵۰٪ است. همچنین دروس زبان روسی، زیست شناسی و شیمی در آزمون تمام دانشگاه‌ ها مشترک و مهم هستند. قابل ذکر است که برخی دانشگاه ‌های روسیه برای پذیرش دانشجو‌ آزمون ورودی برگزار نمی ‌کنند، این مراکز علمی مورد تایید کشور‌های اروپایی و آمریکا قرار دارند و از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند. اما باید بدانید که این دانشگاه‌ ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

درآمد دندانپزشکی در روسیه

درآمد دندانپزشکی در روسیه

به طور کلی مدت زمان تحصیل رشته دندانپزشکی در روسیه پنج سال است، که این دوره به دو بخش پیش بالینی و بالینی تقسیم‌ بندی می‌ شود. قابل ذکر است که دوره کارآموزی در کلینیک‌ های خصوصی و یا بیمارستان ‌ها که دو سال به طول می ‌انجامد نیز شامل مدت زمان تحصیل دانشجویان می ‌شود. محدودیت سنی برای تحصیل این رشته، در کشور روسیه بی معنا است و افراد در هر سنی مجاز به تحصیل هستند.
برخی از دروس پایه، تخصصی و مهارت های مورد نیاز یک دندانپزشک که در دانشگاه باید گذرانده شوند و در آن‌ ها مهارت کسب کنند، به طور خلاصه شامل موارد زیر است:
– مهارت ‌های آسیب شناسی فک و دهان، ارتودنسی،پروتزهای ثابت و متحرک، پریودنتولوژی، ترمیمی و مواد دندانی، درمان بیماری‌ ها و جراحی دهان و دندان، دندان‌ سازی، دندانپزشکی عمومی.
– دروس پایه که شامل فیزیک پزشکی، بیوشیمی، جنین شناسی، بافت شناسی انسانی، ایمنی شناسی، میکروب شناسی، فیزیولوژی، روان شناسی و آسیب شناسی عمومی می‌ شود.
– دروس تخصصی بسیاری در این رشته وجود دارد که برخی از آن‌ ها شامل کالبد شناسی و مورفولوژی دندان، زبان شناسی اختصاصی، اندونتیکس، ارتودنسی، دندانپزشکی ترمیمی، فارماکولوژی، بیماری ‌های درونی و روانی، بهداشت عمومی و اکولوژی می‌ شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است. این مزیت باعث شده است روسیه به یکی از ارزان ‌ترین کشور‌ها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی تبدیل شود. با توجه به تحقیقات و بررسی گزارشات هزینه‌ زندگی و تحصیل در این این کشور یک پنجم هزینه مورد نیاز در سایر کشور‌ها است.
تحصیل در دانشگاه‌ های روسیه در سال به دو ترم ده ماهه تقسیم می‌ شود و هزینه‌ های دانشجویان به دانشگاه منتخب آن ‌ها بستگی دارد. به طور تقریبی هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی سالانه به ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار می‌ رسد، البته در صورت تحصیل به زبان روسی هزینه‌ ها به ۴۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار کاهش می یابد.

چه مزایایی برای دندانپزشکان در روسیه وجود دارد؟

• مراکز دندانپزشکی بسیاری در شهر‌های این کشور وجود دارد.
• به جز کودکان، افراد مسن و محروم برای سایر افراد پرداخت هزینه‌ های دندانپزشکی به صورت آزاد است و بیمه‌ شامل آن‌ ها نمی‌ شود.
• دندانپزشکی یکی از پر درآمدترین مشاغل در کشور روسیه محسوب می‌ شود.
• در رشته دندانپزشکی میزان تحصیلات، سن، جنسیت و تجربه کاری تعیین کننده میزان درآمد افراد شاغل در این رشته است.
• به ازای هر ساعت کار قانونی ۱۴۳۰ روبل روسیه به دندانپزشکان این کشور پرداخت می شود.
• درآمد دندانپزشکی در روسیه از حداقل ۳۸۴ هزار روبل تا حداکثر 2 میلیون و 150 هزار روبل روسیه در سال است.
• سهولت دریافت مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته دندانپزشکی نسبت به سایر شاخه ‌ها از جمله پزشکی، داروسازی و مهندسی.
• حق انتخاب ساعات کاری توسط دندانپزشک و نداشتن شیفت کاری طولانی مدت و شبانه.
• کسب درآمد فوق ‌العاده و فرصت‌ های شغلی مکرر و همیشگی، به همراه بازار کار فعال.

درآمد دندانپزشکی در روسیه

درآمد دندانپزشکی در روسیه

درآمد دندانپزشکان در روسیه

به طور کلی دندانپزشکان در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ‌های مربوط به ناحیه فک، صورت، دهان و دندان فعالیت دارند. همان طور که گفته شد جراحان دندان و دندانپزشکان از پر درآمدترین مشاغل کشور روسیه محسوب می ‌شوند. به طور متوسط درآمد یک دندانپزشک عادی حدود ۷۰ هزار روبل در ماه است.
همچنین هزینه‌ های دندانپزشکی در کلینیک ‌های خصوصی و دولتی کاملا متفاوت است و قطعا دندانپزشکان در کلینیک‌ شخصی خود درآمد بیشتری دارند. البته شهر، منطقه و محیط دندانپزشکی نیز در میزان حقوق تاثیر دارد، به طور مثال درآمد یک دندانپزشک در شهر مسکو به ۳۵۰ هزار روبل در ماه می ‌رسد. همچنین مهارت، تخصص و شهر در میزان درآمدی دندانپزشک تاثیر مستقیم دارد.

نتیجه‌ گیری
هدف ما از ارائه مطالب فوق هدایت و راهنمایی شما جهت گرفتن تصمیم درست و آشنایی با هدف پیش روی شما است. با توجه به اطلاعات ذکر شده تحصیل رشته دندانپزشکی در روسیه برای دانشجویان علاقمند بسیار به‌ صرفه و معقول است. از جهت دیگر دریافت مدرک تحصیلی در روسیه و شروع به کار در این رشته بسیار آسان و کم هزینه است و با توجه به گزارشات درآمد دندانپزشکی در روسیه رقم قابل قبول و بسیار فوق العاده ای برآورد شده است. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با مهاجرت به روسیه و تحصیل در رشته دندانپزشکی این کشور می توانید با مشاوران موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان تماس بگیرید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
4 پاسخ
  1. اسماعیل رمضان پور
    اسماعیل رمضان پور گفته:

    پسرم دانشجوی سال چهارم رشته دندانپزشکی دانشگاه سی چی نووا هست . تا حالا کارورزی نکرده . دانشگاه دانشجویان را برای کارورزی به کلینیک‌ها نفرستاده در حالیکه در ایران با شروع سال سوم دانشجویان کارورزی می کنند . بعد از فارغ التحصیل شدن نیز معلوم نیست کلینیک‌ها یا پزشکان قبول کنند به عنوان اسیستان کار بکنند

    پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      لطفا با دفتر ما در روسیه یا تهران در ارتباط باشید و این مسئله رو از کارشناسان مون پیگیری کنید

      پاسخ
    • دفتر تهران
      دفتر تهران گفته:

      بهرام عزیز

      امکان تحصیل ارشد و دکتری رشته دندانپزشکی در روسیه وجود دارد.
      اطلاعات بیشتر :
      تماس : ۰۲۱۸۸۹۷۱۹۲۸ | ۰۲۱۸۸۹۶۳۲۹۱
      واتساپ: ۰۹۰۵۸۶۸۰۶۶۲

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *