بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه

به طور کلی مهاجرت به معنای جا به جایی فیزیکی افراد از یک منطقه به منطقه دیگر است که گاهی اوقات در مسافت طولانی و به شکل گروهی صورت می‌ گیرد. دلایل بسیار زیادی همچون آزادی بیان، آزادی اجتماعی، رفاه بیشتر، شرایط سیاسی، سیستم آموزشی با کیفیت ‌تر، ثبات اقتصادی بالاتر، نرخ تورم کمتر و‌… برای مهاجرت به کشور‌های مختلف وجود دارد. با توجه به دلایل گفته شده کشور روسیه یکی از مناسب ترین کشورها برای مهاجرت است. در این مقاله بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی یکی از محبوب ‌ترین روش‌ های مهاجرت و وارد شدن به هر کشوری است. به طور کلی پذیرفتن دانشجو در کشورهای گوناگون امر بسیار رایجی است. مقامات کشور‌های پذیرنده با بررسی داده ‌های سالیانه و گزارشات مرتبط با نرخ ورود سالیانه دانشجویان بین المللی در تلاش هستند تا برنامه ریزی ‌های خود را به شکلی تنظیم کنند. که با افزایش امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه‌ ها تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی را برای ادامه تحصیل به کشور خود تشویق کنند.
دانشجوی بین المللی فردی است که برای ادامه تحصیل در مقاطع کالج، لیسانس، ارشد و یا دکترا با داشتن اجازه اقامت موقت، در یکی از موسسات آموزش عالی معتبر کشور مقصد اقدام به ثبت نام می‌ کند. کشور روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و همواره در پی یافتن راه هایی برای جذب دانشجویان بین المللی است. لذا دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی روسیه دارند می توانند با توجه به شرایط، مقطع و رشته مورد نظر خود در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور ثبت نام کنند.

تحصیل در روسیه

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه

بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی به روسیه

یکی از مهم‌ ترین فاکتورها برای مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه، انتخاب بهترین زمان مهاجرت تحصیلی‌ است. بهترین زمان برای مهاجرت به سن و قوانین کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید بستگی دارد. بهترین زمان مهاجرت تحصیلی روسیه ارتباط زیادی به شرایط روحی و آمادگی ذهنی شما برای کلاس ‌های درس و شرکت در فعالیت ‌های دانشجویی، نوشتن جزوه و آماده کردن پایان نامه در محیط جدید و پیشرفته دارد.

متقاضیان می ‌توانند در سنین پایین یا برای دوره آکادمی اقدام به مهاجرت تحصیلی روسیه کنند. در ادامه زمان مهاجرت را با توجه به سن مهاجر مورد بررسی قرار می دهیم.

مهاجرت به روسیه در سنین پایین

متقاضیان می‌ توانند از سنین 3 تا18 سال جهت تحصیل کردن در مقاطع دبستان و دبیرستان به کشور روسیه مهاجرت کنند. هر چقدر سن متقاضی برای مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه پایین ‌تر باشد می ‌تواند آسان ‌تر مهاجرت کند و یکی از والدین را به عنوان همراه و حامی با خود به این کشور ببرد.
در دوره دبستان بهترین سن برای مهاجرت 6 تا 8 سالگی است و مناسب ترین سن برای تحصیل در دبیرستان های این کشور14 تا 18 سالگی است. البته این بازه‌ های سنی برای مهاجرت عمومی هستند و باید به قوانین کشور مورد نظر توجه کرد. در سنین زیر ۱۸ سال خانواده ‌ها نگرانی بیشتری برای امنیت فرزندان خود دارند. به والدین پیشنهاد می شود قبل از هر گونه اقدامی، هزینه تحصیل، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و ویزای گاردین و همچنین محل سکونت برای دانش آموز زیر ۱۸ سال را مورد توجه قرار دهند.

مهاجرت به روسیه جهت تحصیل در دوره آکادمی

برای تحصیل در دوره آکادمی این کشور بهتر است فرد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به مهاجرت کند زیرا هزینه دوره کارشناسی بیشتر از دوره کارشناسی ارشد و دکترا است و همچنین موقعیت شغلی بیشتری برای کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. معمولاً بیش‌تر دانشگاه های روسیه دو ترم تحصیلی در فصل پاییز و زمستان دارند و برخی از این دانشگاه‌ ها ترم‌ های تابستانی و فوق العاده نیز برگزار می ‌کنند.
هنگامی که قصد مهاجرت تحصیلی روسیه را دارید، باید مواردی همچون آماده سازی و ترجمه مدارک تحصیلی، رزرو وقت مراجعه به سفارت، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی و همچنین مدیریت امور مالی و بودجه برای پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی را بررسی و برنامه ریزی کنید و بهترین زمان مهاجرت تحصیلی را انتخاب کنید. اگر قصد ثبت نام در یکی از دانشگاه های روسیه به عنوان ورودی ترم پاییز در سال تحصیلی 2021-2022 را داشته باشید باید حداقل 8 تا 10 ماه قبل از مهاجرت تحصیلی همه اقدامات لازم را انجام دهید. اگر می‌ خواهید بدون عجله تمامی مراحل مهاجرتی را انجام دهید از حدود یک سال قبل اقدام به فراهم کردن شرایط لازم برای مهاجرت کنید.
به طور کلی بهترین‌ زمان مهاجرت تحصیلی روسیه 1 الی 3 سال بعد از فارغ التحصیلی و دریافت آخرین مدرک دانشگاهی است. زیرا هنوز خیلی از محیط تحصیل و دانشگاه دور نشده اید و می ‌توانید با سرعت بیشتری خود را با محیط تحصیلی و دانشگاه سازگار کنید.

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه

شرط سنی و روحی در روسیه

برای ورود به دانشگاه های روسیه سن اهمیت زیادی ندارد، اما شرایط تحصیلی، نمر‌ه‌ ها و مدرک زبان مورد توجه قرار دارد. شرایط سنی تنها برای افسر کنسولگری روسیه اهمیت دارد، زیرا ممکن است افسر فکر کند که مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزا به این روش، بهانه ای برای اخذ اقامت دائم و انجام کارغیرقانونی در این کشور است. مهاجرت تحصیلی روسیه به ترم ورودی پاییز و زمستان بستگی ندارد و کیفیت و کمیت آن ها به هیچ عنوان با هم تفاوتی نخواهد داشت، اما در بیش‌تر موارد، متقاضیان ترم اولی و جدید الورود دانشگاه های روسیه تلاش می کنند که ترم پاییز را برای شروع تحصیل در دانشگاه انتخاب کنند.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

نتیجه گیری
در این مقاله با بهترین زمان مهاجرت تحصیلی روسیه در سنین پایین و دوره آکادمی آشنا شدیم. روسیه شرایط ایده ‌آلی را برای تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی مهیا کرده‌ است. کشور روسیه به دلیل نزدیکی به ایران مورد توجه بسیاری از متقاضیان جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. قبل از مهاجرت حتما باید اطلاعات کاملی درباره شرایط تحصیل در روسیه داشته باشید. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با داشتن کادری مجرب و سابقه ای درخشان می ‌تواند اطلاعات کاملی جهت مهاجرت تحصیلی، زمان مهاجرت تحصیلی و…. را به شما ارائه دهد.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *