بهترین دانشگاه روسیه برای دندانپزشکی

بهترین دانشگاه روسیه برای دندانپزشکی کدام دانشگاه است؟ شاید این سوال مهم ترین سوال در بین افرادی است که قصد تحصیل در روسیه را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه روسیه برای دندانپزشکی بپردازیم.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

کشور روسیه از نظر وسعت بزرگ ترین کشور دنیا و از نظر جمعیت در رتبه نهم جهان قرار گرفته است و مردم این کشور به زبان روسی صحبت می‌کنند. مهاجرت تحصیلی یکی از راه‌ های تحصیل در دانشگاه‌ های خارج از کشور است. متقاضیان برای یافتن شرایط بهتر در تحصیل و کسب علم و دانش مهاجرت تحصیلی را انتخاب می‌ کنند. اما یکی از بهترین رشته‌ هایی که در روسیه تدریس می ‌شود و دانشجویان قصد مهاجرت می‌ کنند رشته دنداپزشکی است.
هر ساله تعداد زیادی دانشجوی خارجی جذب تحصیل در روسیه در رشته دندانپزشکی می‌ شود. زیرا روسیه یکی از مقرون به صرفه ‌ترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی تبدیل شده است. رشته دندانپزشکی در این کشور با دو زبان روسی و انگلیسی ارائه ‌می‌ شود که انتخاب زبان تحصیل این رشته به اختیار دانشجو است. دانشجویانی که زبان اصلی آن ‌ها روسی نیست در تمامی دانشگاه‌ های این کشور باید یک دوره مقدماتی از زبان روسی را بگذرانند. همچنین تحصیل در این رشته به مدت 5 سال به طول می ‌انجامد و هیچ محدودیت سنی ندارد.

بهترین دانشگاه دندانپزشکی روسیه

بهترین دانشگاه دندانپزشکی روسیه

معرفی بهترین دانشگاه‌ های روسیه برای دندانپزشکی

دانشگاه فدرال کازان روسیه (Kazan (Volga region) Federal University):

این دانشگاه حدود 200 سال پیش در روسیه تاسیس شده است. دانشگاه فدرال کازان مرکز اصلی آموزش در جمهوری تاتارستان است که در سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان دانشگاه فدرال ارتقاء یافته است. یکی از بهترین دانشگاه‌ های روسیه است که اصلی‌ ترین مزیت‌ این دانشگاه نبود شرط سنی برای پذیرش است. یعنی دانشجویان حتی با وجود داشتن سن بالا می ‌توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه یوداکیموف (سماشکو سابق)

این دانشگاه درتاریخ 2 آوریل 1922 تأسیس شد.در سال 2012 این دانشگاه بنام یکی از دندانپزشکان برجسته روسیه بنام ”یوداکیموف“ تغییر نام پیدا کرد. دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو یک دانشگاه پیشرو برای دندانپزشکی در روسیه است. تحصیل در این دانشگاه فقط به زبان روسی امکان پذیر است.

دانشگاه سچینوا (MSMU):

تاسیس این دانشگاه به سال 1758میلادی بر می ‌گردد. تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه سچینوا روسیه، موجب بالا رفتن سطح قدرت تشخیص، درمان و توانبخشی را در دانشجویان می‌ شود. همچنین در این دانشگاه دوره دو ساله رزیدنتی برای ادامه تحصیل دندانپزشکی در شاخه های دندانپزشکی ارتوپدی و کودکان برگزار می‌ شود. دانشجویانی که در رشته دندانپزشکی فارغ التحصیل شوند، می توانند از امکاناتی مانند بیمه و تجهیزات دندانپزشکی و تحقیقاتی استفاده کنند.

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ:

دانشگاه سن پترزبورگ یکی از بهترین دانشگاه‌ های روسیه به شمار می‌ رود. یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه امکان بهره مند شدن بیش از ۷ میلیون جلد کتاب در کتابخانه آن است. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دولتی سنپترزبورگ به صورت تمام وقت است.
زبان اصلی که برای تدریس ارائه می‌ شود زبان روسی است اما بعضاً برخی دروس به زبان انگلیسی نیز تدریس می ‌شود. شاخه ‌های دندانپزشکی که در این دانشگاه ارائه می‌ شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مقدمه ‌ای بر بیماری‌ های دهان و دندان
• دندانپزشکی پروتزی
• دندانپزشکی کودک
• جراحی دندان و ارتودنسی

دانشگاه پیراگوا

یکی از دانشگاه های مهم در کشور روسیه دانشگاهی است به نام دانشگاه پیراگووا در شهر مسکو روسیه که یک مرکز آماده سازی محققین در رشته های پزشکی؛ دندان پزشکی؛ روانپزشکی می باشد که هرساله بیش از 10000 متقاضی در برنامه های آموزشی این دانشگاه به تحصیل می پردازند.تاریخچه ی دانشگاه پزشکی پیراگووا به سال 1906 میلادی بر می گردد که به دوره های پزشکی زنانه می پرداخت که بعد ها به دانشگاه تبدیل شد و در سال 1956 نام جراح معروف کشور روسیه یعنی نیکولای ایوانویچ پیراگووا بر آن نهاده شد.

داشتن رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان
انگلیسی

دانشگاه لوباچفسکی:

این دانشگاه در شهر نیژنی نووگودور واقع شده است. کسانی که قصد جهت گرفتن مدرک دندانپزشکی به روسیه مهاجرت کنند، می ‌توانند در این دانشگاه‌ که یکی از بهترین دانشگاه های روسیه برای دندانپزشکی است مشغول به تحصیل شوند. تدریس رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به صورت تمام وقت است و به زبان انگلیسی ارائه می‌ شود. همچنین از مزایای تحصیل در این دانشگاه می‌ توان به 27 مرکز تحقیقاتی و لابراتور مجهز اشاره کرد.

دانشگاه دوستی ملل(RUDN):

این دانشگاه از نقاط مختلف دنیا دانشجویان زیادی را جذب می ‌کند و یک دانشگاه چند رشته ‌ای محسوب می ‌شود. دانشگاه دوستی ملل برنامه‌ هایی خو را با همکاری کشورهایی همچون شانگ ‌های، انگلستان، آلمان، یونان، اسپانیا، ایتالیا، قزاقستان، چین و فرانسه انجام می‌ دهد. در این دانشگاه دوره‌ های رزیدنتی دندانپزشکی کودکان و دندانپزشکی دارویی ارائه می‌ شود.
این دانشگاه‌ ها چند مورد از دانشگاه‌ های برتر روسیه برای رشته دندانپزشکی بودند که مختصر توضیحاتی از آن ‌ها ارائه کردیم. اما اگر بخواهیم فقط یکی از این دانشگاه ‌ها را به عنوان بهترین دانشگاه دندان پزشکی در روسیه معرفی کنیم کار دشواری است و اکثر دانشگاه های گفته شده مطابق با استاندارد های روز دنیا همه ساله به سمت بهبود کیفیت آموزشی خود اقدام می نمایند.

دانشگاه پاولوف :

دانشگاه پاولوف در سال 1897 در سن پترزبورگ روسیه تأسیس شد. این دانشگاه QS طبق آخرین رتبه بندی در جمع 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه پاولوف اولین دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ است.همچنین پاولوف در لیست دانشگاه های مورد تأیید وزرات بهداشت برای سال تحصیلی 2021 قرار دارد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی پنج ساله است. دانشجویان از سال اول، کارهای عملی رشته خود را آغاز می کنند.

بهترین دانشگاه دندانپزشکی روسیه

بهترین دانشگاه دندانپزشکی روسیه

مزایای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

• هزینه تحصیل در این کشور مقرون به‌ صرفه است.
• ارائه 15000 نوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی.
• امکان بهره ‌مندی از تمرین‌ ها و آموزش ‌های عملی دندانپزشکی.
• تدریس رشته دندانپزشکی به دو زبان روسی و انگلیسی.
• کیفیت بالای آموزش.
• ارائه مدرک تحصیلی معتبر.
• همچنین شما می ‌توانید بدون آزمون در دانشگاه‌های روسیه به تحصیل رشته دندانپزشکی بپردازید. اما لازم است دانشجو به زبان روسی یا انگلیسی مسلط باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

به طور کلی هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه بسته به موقعیت مکانی دانشگاه، صلاحیت و سطح علمی اساتید و محتوای برنامه تحصیلی در دانشگاه ‌های مختلف تغییر می‌ کند و نرخ ثابتی ندارد.

جمع بندی
یکی از قدم‌ های مهم برای جوانان در دوره تحصیلی خود این است که می ‌تواند تحصیل دندانپزشکی در روسیه باشد. ویژگی ‌هایی مانند شرایط خوب زندگی در روسیه، موقعیت اقتصادی مناسب و همچنین وجود دانشگاه‌ های معتبر، روسیه را به یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی برای رشته دندانپزشکی تبدیل کرده است. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در زمینه مهاجرت تحصیلی در روسیه آماده ارائه انواع مشاوره حضوری و آنلاین متناسب با نیاز شما است.

مشاوره و ارتباط با ما

۰۲۱-۵۲۷۱۶

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
6 پاسخ
  1. پدرام آقایی
    پدرام آقایی گفته:

    واقعا مطلب کامل و البته صحیحی بود

    میخوام بدونم خسروان کدوم دانشگاه رو برای دندانپزشکی پیشنهاد میده؟

    پاسخ
    • دفتر تهران
      دفتر تهران گفته:

      سلام کاربر عزیز
      ممنونم از همراهی شما با مطالب خسروان
      برای پیشنهاد دانشگاه، شرایط شما تعیین کننده می باشد.
      برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.
      ۰۲۱۸۸۹۷۱۹۲۸ | ۰۲۱۸۸۹۶۳۲۹۱

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *