تحصیل داروسازی در چین

تحصیل داروسازی در چین

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای خارجی را دارند، تعیین مقصد امری مهم و تاثیرگذار است. چین به عنوان یک کشور قدرتمند و پهناور یکی از مقاصد تحصیل در رشته داروسازی است. علاقمندان به تحصیل در چین به دلایل مختلفی از جمله: قدمت تاریخی و فرهنگ طولانی، برخورداری از بهترین دانشگاه های جهان، تدریس دروس توسط اساتید تراز اول جهان، هزینه زندگی و تحصیل پایین، آموزش طبق آخرین متدهای درسی و…..این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. هزینه تحصیل در چین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب است؛ از همین رو دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی عازم کشور چین می شوند. در بین دانشجویان سراسر جهان داروسازی یکی از رشته‌ های پرطرفدار محسوب می شود و چین به عنوان کشوری که دانشگاه های آن در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، امکانات تحصیل داروسازی را به بهترین شکل ممکن فراهم آورده است. در این مقاله از مجموعه مقالات: موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان به موضوع تحصیل داروسازی در چین خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به چین

کشور چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان شناخته می شود؛ به همین خاطر در زمینه های علمی و تحصیلات دانشگاهی همگام با کشورهای پیشرفته حرکت می کند. سطح آموزش در دانشگاه های چین بسیار بالا بوده و طبق آخرین استانداردهای جهانی تدریس می شود. از سوی دیگر در رشته های مختلف دانشگاهی تجهیزات آموزشی بسیار پیشرفته و مدرن است. دانشگاه های معتبر چین در زمینه های مختلف از جمله: رشته داروسازی با مراکز علمی و دانشگاه های معتبر جهان همکاری های علمی و تحقیقاتی زیادی دارد. همه این موارد سبب شده است مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های چین در سراسر دنیا ارزش و اعتبار داشته باشد. بسیاری از دانشجویان بين‌المللی به علت مناسب بودن شرایط تحصیل در رشته داروسازی به چین مهاجرت تحصیلی می کنند.

تحصیل داروسازی در چین

شرایط تحصیل داروسازی در چین

افرادی که قصد دارند به صرف کمترین هزینه در یکی از پیشرفته ترین دانشگاه های جهان در رشته داروسازی ادامه تحصیل دهند، کشور چین بهترین گزینه است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های چین باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و مدرک مهارت زبان انگلیسی را ارائه دهند، چنانچه متقاضی فاقد این مدرک باشد، می تواند در دوره های زبان انگلیسی که در کالج ها و موسسات آموزشی دانشگاه ها برگزار می شود شرکت کند. اگر دانشجویی می خواهد در دانشگاه های کشور چین که به زبان چینی تدریس می شود آموزش ببیند باید مدرک مهارت زبان چینی را ارائه دهد؛ بنابراین باید در آزمون مهارت زبان چینی شرکت کند. این آزمون در کشورهای مختلف برگزار می شود و لزومی ندارد به کشور چین سفر کنید. برای قبولی در این آزمون کسب حداقل نمره ۱۱ مدنظر است البته بعضی از دانشگاه ها برای پذیرش به نمره های متفاوتی نیاز دارند. تحصیل رایگان در کشور چین وجود ندارد و دانشجویان برای تحصیل باید شهریه و هزینه پرداخت کنند. اما برخی از دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی را تامین کنند. دانشجویان در کنار درس می توانند در طول هفته ۱۰ الی ۳۰ ساعت کار دانشجویی انجام دهند.

شرایط پذیرش داروسازی در چین

هزینه های تحصیلی پایین، اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاهی و وجود دانشگاه های برتر جهان موجب شده است همه ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا کشور چین را برای تحصیل در رشته داروسازی انتخاب کنند. اصلی ترین علتی که دانشجویان خارجی ترجیح می دهند دانشگاه های چین را برای تحصیل در رشته داروسازی انتخاب کنند، عدم نیاز به آزمون ورودی و یا شرکت در دوره های پیش پزشکی است. برای تحصیل داروسازی در چین متقاضیان در مقطع کارشناسی باید زیر ۳۰ و دکتری کمتر از ۴۰ سال داشته باشند. به منظور تحصیل در رشته داروسازی چین نیاز به ارائه دو مدرک مهارت زبان انگلیسی و مدرک پایان تحصیلات است. بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان باید دوران کارآموزی خود را در داروخانه های چین بگذرانند؛ از همین رو مهارت و تسلط به زبان چینی اهمیت بالایی دارد. از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش داروسازی در چین موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدرک دیپلم و ریز نمرات دوره دبیرستان با ترجمه فارسی
  • مدرک زبان‌ انگلیسی
  • گواهی و فرم معاینه پزشکی
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • انگیزه نامه تحصیلی و توصیح درباره اهداف تحصیلی به زبان انگلیسی

بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته داروسازی در چین

دانشگاه هایی که برای تحصیل داروسازی در چین شرایط مناسبی دارند به شرح زیر است:

دانشگاه جنگجو

جنگجو یک دانشگاه دولتی است که در شهر جنگجو بنا شده و دانشگاه پزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت جهانی قرار دارد. در دانشکده داروسازی دانشگاه جنگجو امکان تحصیل رشته داروسازی وجود دارد. در این دانشکده امکاناتی نظیر: آزمایشگاه ها، تجهیزات و فناوری های پیشرفته تحقیقاتی برای دانشجویان فراهم‌ شده است.

دانشگاه ننتونگ

دانشگاه پزشکی ننتونگ دانشگاهی پژوهشی و دولتی است که در شهر جیانگسو چین واقع شده است.این دانشگاه در زمینه پزشکی قدمتی تاریخی دارد و در طب دارو جزو برترین دانشگاه های جهان محسوب می شود.

دانشگاه تین جین

دانشگاه تین جین دولتی بوده و در شهر تین جین قرار دارد. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در رشته داروسازی به شمار می آید.

دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژجیانگ یکی از دانشگاه های معتبر و دولتی برای تحصیل داروسازی در چین محسوب می شود؛ زیرا براساس رتبه‌بندی Qs ژجیانگ در رتبه ۴۲ قرار دارد. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی می توانند در ایران مشغول به کار شوند.

مزایای انتخاب کشور چین برای تحصیل داروسازی

با توجه به شرایط مناسبی که کشور چین دارد، تحصیل در چین بهترین گزینه برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های چین را دارند. از مزایای تحصیل داروسازی در چین موارد زیر را می توان برشمرد:

  • مناسب و پایین بودن هزینه تحصیل در چین
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  • وجود فرصت‌های شغلی زیاد
  • وجود تعداد و تنوع زیاد دانشگاه های داروسازی
  • برخورداری از محیط چند فرهنگی و ارتباط با دانشجویان بين‌المللی
  • تدریس و آموزش دروس طبق آخرین استانداردهای جهانی
  • تدریس توسط اساتید مطرح و تراز اول جهان
  • عدم نیاز به آزمون ورودی برای پذیرفته شدن در رشته داروسازی
  • وجود امنیت بالا و حمایت دولت چین از دانشجویان بين‌المللی

تحصیل داروسازی در چین

هزینه تحصیل و زندگی در چین

با وجود اینکه هزینه زندگی در شهرهای شانگهای و پکن زیاد است اما دانشجویان می توانند با مدریت مالی، هزینه های زندگی خود را تامین کنند. هزینه های تحصیل، زندگی، غذا و اقامت در کشور چین از کشورهای اروپایی، ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن ارزان‌ تر است. به طور کلی هزینه تحصیل در چین برای دوره های داروسازی به فاکتورهای مختلفی همچون: نوع دانشگاه، شهر، نوع دوره و شرایط فرد بستگی دارد.

 

سخن پایانی

چین به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته برای تحصیل در رشته داروسازی شناخته می شود، از همین رو دانشجویان بين‌المللی مخصوصا متقاضیان ایرانی می توانند این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. کشور چین به علت برخورداری از دانشگاه های پیشرفته، برنامه های تعلیمی با کیفیت، محیط زندگی مطلوب و امکانات تحقیقاتی فراوان یک گزینه جذاب برای تحصیل در رشته داروسازی به شمار می آید. در دانشگاه های چین بر روی رشته های پزشکی و داروسازی تمرکز زیادی وجود دارد. در همین راستا، موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان می تواند به دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور چین را دارند، کمک شایانی کند. این موسسه در زمینه مشاوره تحصیلی و ارتباط موثر با دانشگاه ها، به دانشجویان کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *