دانشگاه های روسیه

پذیرش تحصیلی در بهترین دانشگاه های روسیه

روسیه جزو قدرتمندترین اقتصاد جهان است و با همراهی کشورهای عضو اتحادیه بریکس BRICS سعی دارد سیستم آموزشی کشورش را جهانی کرده و با جذب دانشجویان بین المللی در دانشگاه های روسیه حجمی از پول را از این طریق سرمایه گذای کند.

مهاجرت تحصیلی

روسیه پر جمعیت ترین کشور ، با مساحتی زیاد از دو قاره و 9 ناحیه زمانی بزرگترین کشور روی زمین است. این کشور با بیش از 1110 شهر دارای کاخ هایی باشکوه، رقصنده های هنرمند بالرین، سالن های اپرا و تئاتر، شهرهایی یخ زده، فلات هایی وسیع،کوه هایی سر به فلک کشیده، مردمانی خوش قلب و نویسندگان شاهکاری مثل: تولستوی،داستایوفسکی، ناباکوف، تورگینوف و چوخوف شهره در جهان است.

در طول سال های 2011 – 2015 دولت روسیه 6.7 میلیارد دلار خرج تجهیزات فنی، ارتقا دهی امکانات دانشکده ها و بهبود سیستم آموزش و کادر هیئات علمی دانشگاه های روسیه کرده است تا دانشجویان بین المللی تحصیل در روسیه را گزینه ای برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

در سال 2003 روسیه عضو پیمان بولنیا شد. با امضای این پیمان نامه میبایست سیستم آموزشی دانشگاه های روسیه با دانشگاه های اروپایی هماهنگ شود. شما با تحصیل در بهترین دانشگاه های روسیه میتوانید به راحتی به دانشگاه های اروپایی انتقالی بگیرید. اکنون دانشگاه های روسیه مدرک کارشناسی را 4  سال و مدرک تخصصی را 5 ساله ارائه میدهند.

سیستم آموزشی روسیه در رتبه بندی QS Higher Education System Strength Rankigs  رتبه ۲۶ جهانی را داراست. از میان 24 دانشگاه روسیه که در رتبه بندی QS در سال 2018 قرار دارد 10 دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های روسیه هستند.

در سالهای اخیر باتوجه به نزدیکی روسیه به ایران و روابط دیپلماتیک دو کشور پذیرش تحصیلی در بهترین دانشگاه های روسیه برای دانشجویان ایرانی به راحتی امکان پذیر شده است. داشتن امکانات فنی و تجهیزات دانشگاهی به روز، هزینه مناسب دانشگاه، دانشجویان زیادی را جذب دانشگاه های روسیه کرده است.

امروزه رویای بسیاری از داوطلبان، تحصیل در بهترین و برترین دانشگاه های پزشکی روسیه است. در صورتیکه تحصیل در این کشور فقط به رشته های پزشکی محدود نمیشود. دولت روسیه هزینه زیادی را برای پیشرفت و به روز کردن تجهیزات دانشگاه های مهندسی کشورش صرف کرده است و پذیرش تحصیلی در رشته های مهندسی و علوم ریاضی و فیزیک در دانشگاه های روسیه بالا رفته است.

آیا میخواهید بهترین دانشگاه های روسیه را بشناسید و شرایط پذیرش تحصیلی دانشگاه ها را بدانید؟ با خواندن مقاله بهترین دانشگاه های روسیه که توسط موسسه خسروان نگارش شده جواب سئوالات خود را بگیرید.

بهترین دانشگاه های روسیه

دانشگاه لمونوسف

لومونسف در سال 1755 توسط میخائیل لمونوسف تاسیس شد که یکی از زیباترین دانشگاه های جهان از لحاظ معماری است و در رتبه بندی جهانی times جزو 15 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

مساحت دانشگاه لمونوسف 1 میلیون مترمربع با هزار ساختمان و سازه است. کتابخانه این دانشگاه با سیستم مدیریت MSU یکی از بزرگترین کتابخانه ها با 9 میلیون کتاب است که 2 میلیون از آنها به زبان خارجی است و میانگین تعداد کتابخوان 55 هزار نفر و با 5میلیون و پانصد هزار کتاب در سال می باشد.

پذیرش تحصیلی دانشگاه لمونوسف سالانه حدود 30000 نفر می باشد که از این تعداد حدود 4000 نفر دانشجویان خارجی هستند. بیشتر از  6000 استاد و استادیار و حدودا 5000 محقق در موسسات تحقیقاتی و دانشکده های این دانشگاه کار می کنند.

این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های تخصصی و دکترا دانشجو جذب میکند. لمونوسف بزرگترین و بهترین دانشگاه شرق اروپا با رنکینگ ۸۵ در رتبه بندی QS قراردارد.

از ویژگی های دانشگاه لمونوسف به سطح بسیار بالا دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه های روسیه،داشتن خوابگاه اختصاصی، موقعیت مکانی عالی و متمرکز بودن کلاس های دانشگاه میشود اشاره کرد.

دانشگاه-لومونوسف-مسکو

دانشگاه نووسیبریسک

دانشگاه نووسیبریسک در تاریخ 1945 تاسیس شده است و جزو بهترین دانشگاه های روسیه و دنیا قرار دارد .80 درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را دانشمندان سیبری تشکیل دادند.

این دانشگاه دارای بزرگترین کمپ آموزشی روسیه با امکانات پیشرفته دنیاست. دانشگاه نووسیبریسک نزدیک به شهر نووسیبریسک و جنوب سیبریا واقع شده است که دارای 70 آزمایشگاه و 50 موسسه تحقیقاتی است.

خوابگاه تازه ساز نووسیبریسک تا کلاس های دانشگاه فقط 3 دقیقه فاصله دارد و هزینه خوابگاه با توجه به امنیت و امکانات رفاهی کمتر از دیگر دانشگاه های روسیه است. هزینه مناسب، سطح علمی بسیار بالا، تحصیل به زبان انگلیسی در دو سال اول و همکاری بین المللی با کشورهایی مثل آمریکا،انگلیس، چین، آلمان، ایتالیا و فرانسه از ویژگی های دانشگاه نووسیبریسک است امکان پذیرش تحصیلی در در رشته های پزشکی و ریاضیات در این دانشگاه برای دانشجویان فراهم می باشد. دانشگاه نووسیبریسک به دانشجویان فرصت کار کردن با متخصصان مدرن را به وجود آورده است.

دانشگاه-نووسیبریسک

دانشگاه ملی سن پترزبورگ

دانشگاه ملی سن پترزبورگ از برترین دانشگاه های روسیه و یک مرکز برجسته علوم و آموزش در اروپای شرقی است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های روسیه با سابقه ای طولانی از سال 1724 فعالیت دارد و یکی از قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در روسیه است.

دانشگاه ملی سن پترزبورگ یکی از گزینه های مورد توجه دانشجویان خارجی از نظر هزینه مناسب تحصیل در روسیه می باشد. این دانشگاه مفتخر است که میزبان 9 برنده جایزه نوبل در فیزیولوژی،پزشکی،شیمی،فیزیک،اقتصاد،ادبیات و همچنین مدال فیلدز (ریاضیات) و برندگان جایزه شاو می باشد.

هر سال بیشتر از 3500 پذیرش تحصیلی از 100 کشور جهان در رشته ها و دانشکده های مختلف برای دانشجویان بین المللی در این دانشگاه فراهم می باشد. دانشگاه ملی سن پترزبورگ در رتبه بندی 300 دانشگاه برتر جهان و در رتبه دوم در اروپای شرقی و آسیای میانه براساس رتبه بندی QS قرار دارد.

این دانشگاه همچنین در رتبه بندی QS Graduate Employability Ranking  در رتبه دوم روسیه قرار دارد. در سال 2019 دانشگاه ملی سن پترزبورگ به محبوب ترین دانشگاه روسیه در میان دانشجویان خارجی تبدیل شد. این دانشگاه  رتبه دوم دانشگاه های روسیه و رتبه پنجم در رشته پزشکی را دارا می باشد.

از ویژگی های دانشگاه ملی سن پترزبورگ به هزینه تحصیل متعادل نسبت به دیگر دانشگاه های روسیه و بهترین شرایط استخدام پس از فارغ التحصیلی میشود اشاره داشت.

دانشگاه-ملی-سن-پترزبورگ

دانشگاه تومسک

دانشگاه تومسک در تاریخ 16 می 1878 با حکم شورای دولتی امپراطوری روسیه به عنوان دانشگاه شاهنشاهی سیبری در شهر تومسک تاسیس شد. دانشگاه تومسک جزو دانشگاه اول منطقه سیبری با رتبه جهانی 250 و چهارم شرق اروپا و روسیه می باشد.

دانشگاه تومسک از بهترین دانشگاه های روسیه دارای مجموعا 20 انیستیتو مختلف با پذیرش تحصیلی در علوم طبیعی شامل: زیست محیطی، شیمی، فیزیک و… و علوم انسانی شامل: فلسفه، اقتصاد،روانشناسی و… می باشد. این دانشگاه فاقد رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است. دانشگاه تومسک دارای شهرک دانشجویی و خوابگاه هایی با هزینه مناسب و کیفیت عالی و سطح علمی بالایی است.

دانشگاه ملی تومسک

دانشگاه فدرال کازان

شهر کازان محل تلاقی رودهای ولگا و قازانکا در بخش اروپایی روسیه است. این شهر مرکز جمهوری تاتارستان است. دانشگاه فدرال کازان یکی از بهترین دانشگاه های این شهر می باشد. دانشگاه فدرال کازان با قدمتی حدود 200 سال یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های روسیه است. که دارای 221 دانشکده تخصصی و 18 رشته اصلی می باشد.

تعداد پذیرش تحصیلی دانشجویان کازان سالانه حدود 35000 نفر است که بیش از 5000 نفر از آنها دانشجویان خارجی هستند. این دانشگاه دارای شهرک دانشجویی و خوابگاه هایی با هزینه مناسب و کیفیت عالی می باشد.

دانشگاه فدرال کازان از سطح آموزشی بسیار بالا و با کیفیت در پادفک و کورس اصلی برخوردار است. و طیف وسیعی از رشته های پزشکی و مهندسی در این دانشگاه ارائه می شود.  این دانشگاه دارای 3 رشته ی پرطرفدار پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی با سطح آموزشی خوبی است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی فراهم می باشد.

دانشگاه-فدرال-کازان

دانشگاه سماشکو

برترین و تخصصی ترین دانشگاه داندانپزشکی روسیه در شهر مسکو، سماشکو می باشد. این دانشگاه 2 آپریل 1922 تاسیس شد. و در سال 2012 به یوداکیموف یکی از برجسته ترین داندانپزشکان روسیه تغییر نام داد.

دانشکده دندانپزشکی معتبر و مجهز دانشگاه سماشکو که دارای رتبه چهارم از 97 دانشگاه تخصصی روسیه می باشد از 17.9 درصد معلمانی که دارای مدارک دانشگاهی و عنوان دکترای علوم پزشکی و استاد هستند تشکیل شده است. دانشگاه سماشکو با سطح علمی بالا در داندانپزشکی و پذیرش ظرفیت بالا در آزمون ورودی این رشته یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه در زمینه پزشکی و دندانپزشکی است.

دانشگاه سماشکو دارای 11دانشکده با نام های پزشکی، داندانپزشکی، اقتصادی، آموزش FDP  یا پیش دانشگاهی، روانشناسی بالینی،آموزش معلمان، تحصیلات تکمیلی یا FPDO  و دانشکده های دیگر می باشد. دانش آموزان و دانشجویان تمام وقت و شبانه در حال تحصیل در دانشگاه سماشکو با جدیدترین متدهای آموزشی روز دنیا هستند. این دانشگاه از برنامه های آموزشی در مقاطع دبیرستان، کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد دکترا، کارورزی و شورای پایان نامه برای دفاع از پایان نامه های نامزد و دکترا می باشد.

داشتن دوره ی پادفک نسبتا قوی تر از دانشگاه های دیگر و کلینیک های تخصصی و فوق پیشرفته دندانپزشکی، جزو تخصصی ترین دانشگاه های مسکو بشمار می آید. تحصیل در این دانشگاه فقط به زبان روسی امکانپذیر است.  سماشکو دارای 3 مجموعه خوابگاه با امکانات لازم و کافی برای دانشجویان خارجی است.

دانشگاه سماشکو

دانشگاه رودن

رودن اولین دانشگاه اینترنشنال برای دانشجویان خارجی در کشور روسیه و با قویترین پادفک در شهر مسکو می باشد. این دانشگاه در 5 فوریه  1960 توسط دولت جماهیر شوروی تاسیس شد و در 5 فوریه 1992 با تصمیم دولت روسیه به دانشگاه دوستی ملل تغییر نام داد.

دانشگاه دوستی ملل یا همون رودن با داشتن بيش از 47000 فارغ التحصيل يكي از بزرگترين و فعال ترين دانشگاه هاي دنياست و در حال حاضر حدود 22000 دانشجو از 131 کشور مختلف جهان در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

ویژگی های دانشگاه رودن که در انتخاب دانشجوهای خارجی تاثیر میگذارد وارد شدن به دانشگاه بدون آزمون ورودی، داشتن شهرک دانشگاهی که فاصله خوابگاه تا دانشگاه را کمتر میکند، محیط بین المللی که ارتباط با دانشجویان خارجی را بیشتر میکند، ظرفیت پذیرش نسبتا بالا در دو نوبت سپتامبر و نوامبر با سطح آموزشی بالا و مهمتر اینکه امکان تحصیل بدون گذراندن دوره پادفک در این دانشگاه برای دانشجویان فراهم است.

دانشگاه رودن با مساحت 50 هکتار مانند یک پارک بزرگ می باشد که دارای 27 ساختمان از جمله خوابگاه ها ،فروشگاه ها و دانشکده های پزشکی و ورزشی تشکیل شده است. خوابگاه و محیط دانشگاه رودن برنده دو جایزه مسکو به نام های Best student hostel بهترین خوابگاه دانشجویی و Best campus بهترین پردیس دانشگاهی شد.

دانشگاه دوستی ملل به عنوان فعالترین و بهترین دانشگاه های روسیه از نظر روابط بین المللی جزو اولین دانشگاه های روسیه قرار دارد. دانشگاه رودن از بین 631 دانشگاه عمومی روسیه در رتبه 5 قرار دارد و از نظر سطح علمی 1818 دانشگاه های روسیه رتبه 8 را دارا می باشد.

دانشگاه دوستی ملل به زندگی غیر درسی دانشجویان اهمیت ویژه ای میدهد. این دانشگاه با ایجاد فضاهای ورزشی، رستوران ها، کتابخانه و سرویس درمانی دانشگاه، محیطی آرام با کمترین دغدغه برای سلامت جسم و روح دانشجو و کمک به ارتباط دانشجویان خارجی و خلاقیت دانشجویان فراهم میکند.

دانشگاه-رودن

 دانشگاه پیراگوا

دومین دانشگاه پزشکی شهر مسکو در 26 سپتامبر 1906 با گروهی از  ثبت نام کنندهایی که همگی خانم بودند کلاس هایش را برگزار کرد. در سال 1956 به نام پدر بنیانگذار جراحی میدانی نیکولای پیراگوف جزو اولین جراحان اروپا که از اتر به عنوان بیهوش کننده استفاده کرد، نام گذاری شد.

دانشگاه پیراگوا با پرورش دادن محققین در رشته هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی و روانپزشکی به عنوان مرکز تحقیقاتی، سالیانه بیش از 10 هزار داوطلب در بخش آموزشی دانشگاه در حال تحصیل هستند.

این دانشگاه دارای بیش از 150 کلینیک پزشکی و دو مرکز تحقیقاتی که زیر مجموعه بخش ملی تحقیقاتی دانشگاه پیراگوا می باشد در حال فعالیت هستند. دانشگاه پیراگوا تنها دانشگاه روسیه است که به دانشجویان خود دو نوع دیپلم که شامل دیپلم روسی و دیپلم در رشته پزشکی که مشترک با دانشگاه میلان ایتالیا می باشد را به فارغ التحصیلان خود ارائه میدهد.

این دانشگاه دارای باکیفیت ترین دوره های پادفک برای دانشجویان خارجی بدون شرط معدل و شرط سنی است دانشجویان میتوانند در 3 رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به دو زبان روسی و انگلیسی تحصیل کنند.

دانشگاه-پیراگوا

دانشگاه پاولوف

دانشگاه پاولوف در سال 1897 در سن پترزبورگ تاسیس شد. این دانشگاه اولین دانشگاه پزشکی شهر سن پترزبورگ و جزو 500 دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه از به مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات و روش ها برای درمان و تشخیص بیمار ها استفاده میکند. دانشگاه پاولوف در سال 1936 میلادی به دلیل پیشرفت، رشد و اعتباری که در جهت درمان و تشخیص بیماری ها کسب کرده بود به جایزه نوبل دست پیدا کرد.

دانشگاه پاولوف یکی از بهترین دانشگاه های روسیه و اروپا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شناخته شده است که از مراکز تحقیقاتی، دانشکده ها و امکانات رفاهی و تجهیزات دانشگاهی برخوردار است.

این دانشگاه با در اختیار گذاشتن امکانات بسیار مثل: اتاق کامپیوتر، خوابگاه، آزمایشگاه های علمی و کتابخانه های مجهز به اساتید و دانشجویان شرایط آموزش را برای آنها فراهم می کند. دانشگاه پاولوف در سال 2015 پنجمین دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و در رتبه بندی USE جزو برترین دانشگاه روسیه شناخته شد ارزانترین و با کیفیت ترین دوره پادفک را در شهر سن پترزبورگ دارد.

از ویژگی های دانشگاه پاولوف میشود به  هزینه بسیار کم این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر ،سطح علمی خوب دانشگاه، عدم محدودیت سنی برای ورود به کورس اصلی و هزینه کمتر زندگی در شهر سن پترزبورگ نسبت به مسکو اشاره کرد. دانشگاه پاولوف به دلیل سطح علمی بالا برای ورود به دوره پادفک معدل بالای ۱۶ رو میپزیرد.

دانشگاه-پاولوف

معرفی بهترین دانشگاه های روسیه

بهترین دانشگاه های روسیه
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران