دانشگاه ماهیدول تایلند

آشنایی با کشور تایلند (پیش از آشنایی با دانشگاه ماهیدول)

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست.

این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است.

زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک( پایتخت کشور تایلند) و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است.

نام تایلند در زبان مردم محلی به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است.

دانشگاه ماهیدول (Mahidol university)

دانشگاه ماهیدول (MU)،  تأسیس مرکز بیمارستان سیریرج در سال ۱۸۸۸ را به خود اختصاص داده است.

در سال ۱۹۴۳ در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دانشگاه عمومی چهار کشور شناخته شده است.

این اولین مدرسه پزشکی تایلند، دانشکده پزشکی سیرایرج بود.

از نظر بودجه مالی MU بالاترین بودجۀ دانشگاه عمومی در تایلند را دریافت می کند: حدود ۱۴۷ میلیون دلار در هر سال، که بیشتر آن برای برنامه های تحقیقاتی است

دانشگاه مهیدول در رتبه بندی دانشگاه های آسیا QS رتبه بندی دانشگاه تایلند در سال ۲۰۱۱ را به خود اختصاص داده است.

در سال ۲۰۱۵، دانشگاه ماهیدول به‌عنوان یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در نظر گرفته شد که طبق رتبه بندی دانشگاه های جهان QS می شود.دانشگاه ماهیدول تایلند

این دانشگاه به ۱۷ دانشکده (مسئول تحقیق و تدفین)، ۷ موسسه (عمدتا با تمرکز بر پژوهش)، ۶ کالج (عمدتا تمرکز بر آموزش) و ۹ مرکز (عمدتا خدمات دانشگاهی) را تشکیل می دهد.

دانشگاه ماهیدول حدود ۲۴،۰۰۰ دانشجو دارد که ۱۵،۵۰۰ دانشجوی کارشناسی هستند و حدود ۸،۳۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد هستند.همچنین دارای ۳۰۰۰ نفر از کارکنان دانشگاهی مسئول تدریس و تحقیق و همچنین حدود ۶،۵۰۰ دستیار آموزشی، ۴۹۰۰ کارمند اداری و ۸،۷۰۰ کارمند دیگر (از جمله کارکنان بیمارستان) است.

 

دانشکده ها

دانشگاه ماهیدول تایلند

دانشکده دندانپزشکی
دانشکده فنی (EG)
دانشکده محیط زیست و مطالعات منابع (EN)
دانشکده تحصیلات تکمیلی (GR)
دانشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)
دانشکده هنرهای لیبرال (LA)
دانشکده فناوری پزشکی (MT)
دانشکده پزشکی رماتیبیودی (RA)
دانشکده پزشکی بیمارستان سیریرج (SI) دانشکده پرستاری (NS)
دانشکده داروسازی (PY)
دانشکده فیزیوتراپی (PT)
دانشکده بهداشت عمومی (PH)
دانشکده علوم (SC)
دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی (SH)
دانشکده پزشکی گرمسیری (TM)
دانشکده دامپزشکی

دانشکده فناوری پزشکی، دانشگاه ماهیدول درسال ۱۹۵۷ به عنوان اولین مدرسه فناوری پزشکی در تایلند تاسیس شد.

هیات علمی در ۲ سایت قرار دارد، یکی در بیمارستان سیریرج در پردیس بانکوک Noi و دیگری در پردیس Salaya.

 

چرا دانشکده فناوری پزشکی؟

از ابتدا به عنوان اولین مدرسه فناوری پزشکی در تایلند، این دانشکده به یکی از معتبر ترین موسسات تایلند تبدیل شده است و برای تحقیقات با کیفیت بالا، استاد سخنرانی و دستاوردهای برجسته در همکاری های علمی بین المللی و خدمات حرفه ای شناخته شده است.

دانشگاه ماهیدول تایلند

این دانشکده دارای مدرک لیسانس و مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تکنولوژی پزشکی و رادیولوژی، مدرک دکتری در زمینه پزشکی، دیپلم فارغ التحصیل و همچنین دوره های آموزشی کوتاه مدت برای ادامه تحصیل است.                                                                                                                        اتباع خارجی از کشورهای مختلف، یعنی پادشاهی بوتان، جمهوری سوسیالیست دموکراتیک سریلانکا، جمهوری خلق بنگلادش، جمهوری مالدیو، جمهوری کره، اتحادیه میانمار، ایالت نپال و جمهوری هند، توسط دولت خانه خود حمایت می شوند سازمانه هر ساله به دانشکده پزشکی منتقل می شوند تا در زمینه های مختلف مانند شیمی بالینی، هماتولوژی، ایمونولوژی، میکروب شناسی، میکروسکوپ، انگل شناسی و…شرکت کنند.

                                                                                                     دانشگاه ماهیدول تایلنددستاوردهای موفق دانشکده:

  • درجه دکتری افتخاری در فن آوری از دانشگاه لند
  • بازدید از استاد از دانشگاه های لند و مونستر،
  • پژوهشگر جوان پژوهش از صندوق تحقیقات تایلند،
  • سخنران برجسته جایزه از دانشگاه مهیدول و برجسته ملی تکنسین پزشکی از انجمن فناوری پزشکی تایلند و غیره..

ساختمان علوم پزشکی:

با توجه به رشد سریع فعالیت های علمی و تحقیقاتی، ساختمان جدید دانشکده در دانشگاه Salaya تاسیس گردید با اهدف اصلی حمایت از همکاری پژوهشی بین المللی و همکاری دانشگاهی این دانشکده در سال ۱۹۵۷ به عنوان اولین مدرسه پزشکی در تایلند تاسیس شد. حجم آزمایشات بیولوژیکی که هر ساله توسط دانشکده انجام می شود بیش از ۱٫۴ میلیون آزمایش بوده است و سالانه بیش از ۱۰،۰۰۰ بیمار را در اختیار دارد.این دانشکده از سراسر کشور ۸ طرح EQA (مانند شیمی بالینی، ایمونولوژی بالینی، میکروسکوپ بالینی، انگل شناسی، نشانگرهای تومور و غیره) را فراهم می کند.

دانشکده دندانپزشکی

دانشگاه ماهیدول تایلند

دانشکده فنی دندانپزشکی اولین موسسه در زمینه آموزش حرفه ای دندانپزشکی در تایلند است. در سال ۱۹۷۱، پروفسور Phensri Suthisansunthon، رئیس گروه پروتزهای دندانی که توسط پروفسور Isara Yuktanandhe، رئیس دانشکده، پرونده گواهی را در تکنسین دندانپزشکی تشکیل می دهد. مدت زمان برنامه حداقل دو سال است. دانش آموزان باید تحصیلات دبیرستان یا معادل آن را از یک ملیت برای تحصیل در برنامه بگذرانند.  برای تأیید این برنامه  شورای ملی آموزش و پرستاری و دفتر کمیسیون خدمات عمومی پشتیبانی می کند. در سال ۱۹۷۹، به دلیل کاهش نیازهای کارکنان فناوری دندان، این برنامه به طور موقت بسته شد. در سال ۱۹۹۰، دانشکده در پاسخ به سیاست دولت برای تولید کارکنان تکنسین دندانپزشکی برای بخش دولتی و خصوصی در سطح ملی اقدام کرد. در سال ۲۰۰۶، به دلیل بهبود برنامه، این مدرسه دوباره بسته شد. در سال ۲۰۰۸، برنامه از آن به بعد از سوی مردم دوباره فعال شده است.

دانشگاه ماهیدول تایلند

دانشکده داروسازی دانشگاه ماهیدول (۱۹۶۸ – تا کنون)

دانشگاه ماهیدول تایلند

با افزایش تقاضا برای داروسازان در کشور، دولت سلطنتی تایلند برنامه ای برای گسترش اندازه کلاس دانشکده داروسازی منتشر کرد.با این حال، با محدودیت فضایی دانشکده موجود در منطقه پاتوموان، یک مرکز جدید دانشکده داروسازی مورد نیاز بود.در آن زمان، یک ابتکار عمل برای انتقال دانشکده علوم دانشگاه علوم پزشکی از جاده Sri-ayudthaya به محل جدید در مسیر Rama VI وجود داشت. این دانشکده در تاریخ ۷ ژوئن سال ۱۹۶۸ تأسیس شد. در این دوره چندین تغییر و بازسازی نیز انجام شد یکی از تغییرات جدایی دو دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بود. دانشکده داروسازی واقع در منطقه Pathumwan بخشی از دانشگاه Chulalongkorn شد در حالی که دانشکده داروسازی Phyathai Campus بخشی از دانشگاه تازه تاسیس دانشگاه مهیدول بود.از این به بعد، نام رسمی این دانشکده داروسازی دانشکده ماهیدول است.

دانشگاه ماهیدول تایلند

برنامه تحصیل در مقطع کارشناسی، یک برنامه درسی ۶ ساله ارائه شده است. در ابتدا فقط ۱۲ عضو هیات علمی وجود داشتند که بنیانگذاران و پیشگامان دانشکده داروسازی دانشگاه ماهیدول بودند. در حال حاضر، دانشکده در هر مقطع تحصیلی از دوره کارشناسی به فارغ التحصیلان  تقریبا در هر جنبه از تخصص داروخانه ارائه می دهد.

تیم مهاجرت تحصیلی خسروان شما را برای رسیدن به هدفتان یاری خواهد کرد.

لازم به ذکر است سایر مطالب مفید و جامع در صفحات تحصیل در روسیه و اخذ ویزای کار در روسیه و مهاجرت به روسیه جهت مطالعه به همراه مصاحبه دانشجویان اعزام شده قابل رویت می باشد.

🎯 تماس با ما۰۹۰۵۸۶۸۰۶۶۲ 💥 ۸۸۹۷۱۹۲۸ 💥 ۸۸۹۶۳۲۹۱ ☎️ ۰۲۱

دانشگاه ماهیدول تایلنددانشگاه ماهیدول تایلنددانشگاه ماهیدول تایلنددانشگاه ماهیدول تایلند

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *